Снимка: iStock
Новата глобална промоционална кампания на Хонконг ще „задвижи“ повторното отваряне на града за международни пътници, каза Хонконгският съвет по туризъм пред „Squawk Box Asia“ на CNBC в петък.
Като част от кампанията „Здравей, Хонконг“, която стартира в четвъртък, 500 000 самолетни билета ще бъдат раздадени през следващите шест месеца, започвайки от март.
Билетите ще се раздават чрез три хонконгски превозвача – Cathay Pacific, HK Express и Hong Kong Airlines.
Безплатните билети са част от облекчителния пакет на стойност 2 милиарда хонконгски долара (255 милиона щатски долара), който правителството предложи на авиокомпаниите през 2020 г. по време на пика на пандемията.
Хонконгски съвет по туризъм също инвестира минимум 100 милиона хонконгски долара в промотирането на началната фаза на кампанията, се казва в съобщението.
Но Хонконг все още е изправен пред „дилема“ – инфраструктурата му има да наваксва, за да се справи с увеличаването на посетителите, каза Дейн Ченг, изпълнителен директор на борда на туризма.
„Мисля, че тази дилема виждаме от други пазари и дестинации, когато те започнаха да се отварят отново през последната година. Трудно е да наваксаме [...] особено за авиокомпаниите, летищата и дори хотелите“, каза той пред CNBC.
„[Но] искате да започнете и [...] да се обърнате към света с ясно послание, че Хонконг, а след това и континентален Китай – най-накрая отново отвори врати“.
Как се разпределят билетите?
Раздаването на билети ще започне с пазарите в Югоизточна Азия, следвани от континентален Китай и Северна Азия и накрая други части на света.
Около 80 000 билета са запазени и за жителите на Хонконг, които властите възнамеряват да раздадат през лятото.
Броят на билетите за всеки регион се основава на „дяловете на трафика“ и броя на посетителите от преди пандемията, каза Ченг.
Фред Лам, главен изпълнителен директор на летищните власти в Хонконг, също очаква безплатните билети да имат мултиплициращ ефект върху броя на посетителите.
„Надяваме се, че тези, които са получили билетите, ще доведат още 2-3 приятели и семейство със себе си [в Хонг Конг]“, според преводите на CNBC на коментарите на Лам на церемонията по откриването на кампанията.
„Въпреки че даваме само 500 000 самолетни билета, вярваме, че това ще доведе до повече от 1.5 милиона входящи туристи“, добави Лам. Това е около 10% от общия брой посетители, очаквани през периода на кампанията.
Що се отнася до това как посетителите могат да се сдобият с тези безплатни билети, това ще зависи от „местните пазарни разпоредби и обичаи“, каза той.
„[Това] може да включва широкомащабни „колела на късмета“, раздаване на принципа „първи дошъл, първи обслужен“, предлагане на безплатни билети „купи и вземи един безплатно“ или чрез участие в игри“, каза Лам.
„Много ясно сме отворени отново“
Докато останалата част от света започна да отваря отново врати в началото на миналата година, Хонконг внимателно следваше твърдата политика на континентален Китай и едва в края на 2022 г. започна да разхлабва някои от ограниченията си.
„Ние сме последните, но много ясно сме отворени отново без ограничения“, каза Ченг пред CNBC.
Всички международни пътници обаче все още трябва да предоставят отрицателен тест за Ковид-19 преди заминаването.
Носенето на маска в Хонконг все още е задължително в обществения транспорт, както и на обществени места на закрито и на открито.
В петък Китай каза, че трансграничните пътувания с Хонконг и Макао ще бъдат напълно възобновени от 6 февруари, премахвайки задължителните тестове преди заминаване и премахвайки квотите за пристигане, според доклад на Reuters.
„Мисля, че е повече от ясно, че правителството на Хонконг, а също и нашето централно правителство от континентален Китай, са много благоразумни и [дадоха] много ясно да се разбере, че всичко искат да бъде подновено по редовен и прогресивен начин“, каза Ченг.
Той добави, че преди пандемията Хонконг е имал „над 25 милиона посетители за една нощ“ всяка година и ще отнеме време на града да „върне“ тези числа.
Завръщане на събитията MICE в Хонконг
Ченг каза, че последните две до три години са били „трудни“ за индустрията на MICE (срещи, стимули, конференции и изложения) в Хонконг, която донесе повече от 1.6 милиона чуждестранни посетители през 2019 г., преди пандемията.
„През последната година други страни, градове и дестинации започнаха да се отварят и, разбира се, имаме някои чудесни събития, които са в Хонконг от години“, каза Ченг.
„Възможните събития се изнасяха и казваха, че се извиняват, но „отиваме на други места в Югоизточна Азия, Близкия изток“, а някои просто ги отлагат или отменят“.
Въпреки това той каза, че градът сега е „уверен“ и „очаква с нетърпение да приеме посетители“ отново.
Това може да се види чрез кампанията на града „Здравей, Хонг Конг“, която за 2023 г. включва повече от 250 събития и фестивали – включително Маратона в Хонг Конг, музикалния фестивал Clockenflap и Кръг от световните серии по ръгби 7 в Хонконг.
Предвидени са и над 100 международни събития MICE за годината, съобщиха от градския съвет по туризъм.
Още по темата:
Португалия приветства стотици цифрови номади с нова визова схема
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.69% |
USDJPY | 156.42 | ▼0.76% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.63% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 313.00 | ▲1.27% |
S&P 500 | 5 998.12 | ▲1.08% |
Nasdaq 100 | 21 556.90 | ▲0.86% |
DAX 30 | 20 051.90 | ▼0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 927.60 | ▼0.31% |
Ethereum | 3 380.98 | ▲1.33% |
Ripple | 2.28 | ▲1.79% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.56 | ▲0.53% |
Петрол - брент | 72.62 | ▲0.50% |
Злато | 2 623.56 | ▲1.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.12 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.98 | ▲0.26% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.95 | ▲0.79% |