Снимка: iStock
Неизвестен китайски производител на батерии започна да поставя натриево-йонни батерии в пътнически автомобили, като потенциално бележи началото на голяма промяна в производството на батерии и на пазара за достъпни пътнически електрически превозни средства (EV).
Производителят на батерии Hina Battery днес представи три клетъчни продукта с натриево-йонни батерии и обяви партньорство с Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC), която направи един от моделите си първият с натриево-йонни батерии.
Hina Battery и Sehol – съвместна марка между JAC и Volkswagen Anhui – съвместно построиха тестово превозно средство с натриево-йонни батерии, базирано на модела Sehol E10X на последния.
Тестовото превозно средство има батерия с капацитет 25 kWh и енергийна плътност 120 Wh/kg. Моделът има пробег от 252 км и поддържа бързо зареждане от 3C до 4C. Батерията използва клетки с енергийна плътност от 140 Wh/kg.
Натриево-йонните батерии са вид технология за презареждащи се батерии, която е подобна на литиево-йонните батерии, но използва натриеви йони (Na+) вместо литиеви йони (Li+) за съхранение на енергия. Натрият е по-богат и по-евтин елемент от лития, което прави натриево-йонните батерии потенциална алтернатива на литиево-йонните батерии.
Подобно на литиево-йонните батерии, натриево-йонните батерии имат два електрода (анод и катод) и електролитен разтвор. По време на зареждането натриевите йони се извличат от катода и преминават през електролитния разтвор към анода, където се съхраняват. По време на разреждането натриевите йони се връщат през електролита към катода, генерирайки електрическа енергия.
Едно предимство на натриево-йонните батерии е техният потенциал за по-ниска цена, тъй като натрият е по-изобилен и е по-евтин от лития. Те също имат потенциала да осигурят по-висока енергийна плътност от другите видове акумулаторни батерии, което означава, че могат да съхраняват повече енергия на единица тегло или обем. Освен това натриево-йонните батерии могат да се използват в подобни приложения като литиево-йонните батерии, като например в преносима електроника, електрически превозни средства и системи за съхранение на възобновяема енергия.
Въпреки това, натриево-йонните батерии са все още в ранен етап на развитие и са изправени пред няколко предизвикателства. Едно предизвикателство е, че натриевите йони са по-големи от литиевите йони, което може да затрудни ефективното съхраняване и освобождаване на енергия. Освен това производителността и продължителността на живота на натриево-йонните батерии в момента са по-ниски от тези на литиево-йонните батерии. Независимо от това, текущите усилия за изследване и развитие са насочени към подобряване на производителността и намаляване на цената на натриево-йонните батерии и те имат потенциал да се превърнат във важна технология за съхранение на енергия в бъдеще.
Още по темата:
Искате да скъсявате щатски индекси? Ето как да го направите по-добре...
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.06% |
USDJPY | 154.43 | ▲0.20% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.07% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.03% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 649.00 | ▲0.11% |
S&P 500 | 6 012.38 | ▲0.06% |
Nasdaq 100 | 20 962.70 | ▲0.13% |
DAX 30 | 19 450.50 | ▲0.26% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 378.60 | ▲0.34% |
Ethereum | 3 390.94 | ▲0.75% |
Ripple | 1.46 | ▲2.09% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.70 | ▼0.86% |
Петрол - брент | 74.10 | ▼0.62% |
Злато | 2 666.36 | ▼1.97% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 543.12 | ▼0.23% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.08 | ▲0.02% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |