Снимка: iStock
Xiaomi пусна Xiaomi 13 и Xiaomi 13 Pro на международните пазари на Световния мобилен конгрес. Моделът Xiaomi 13 започва от 999 евро ($1053), докато 13 Pro започва от 1299 евро.
Xiaomi се стреми да навлезе в по-високия клас на пазара, където маржовете са по-високи и пазарът все още расте, което ще изправи китайския производител на електроника срещу Apple и Samsung.
Моделите 13 и 13 Pro първоначално бяха пуснати в Китай през декември, но сега компанията със седалище в Пекин, Китай, пуска устройствата на пазари в чужбина.
Устройството Xiaomi 13 Pro разполага с 6,73-инчов дисплей и най-новия чипсет Snapdragon 8 Gen 2 от американската фирма Qualcomm. Той Има камера с три обектива и други първокласни функции като ултрабързо зареждане. Компанията разказа за възможностите на своя фотоапарат, който „разработи“ съвместно с немската фирма Leica.
Xiaomi 13 започва от 999 евро ($1053), докато 13 Pro започва от 1299 евро.
Xiaomi имаше тежка година през 2022 г., като доставките на смартфони намаляха с 26% на годишна база, според изследователската компания IDC, най-големият спад сред петте най-големи доставчици на телефони. Компанията отчете загуба през септемврийското тримесечие, според последните налични финансови резултати.
Xiaomi се сблъска с редица насрещни ветрове, по-специално по-трудна макроикономическа среда със забавяща се икономика в Китай. Общо 1,21 милиарда смартфона са били доставени през 2022 г., което представлява най-ниската обща годишна доставка от 2013 г., според IDC.
„Xiaomi се сблъсква с множество насрещни ветрове в Китай от все по-популярния Apple iPhone, изненадващо силен Honor и непостоянните китайски потребители, които често преминават между хардуерни марки Android светкавично“, каза Нийл Моустън, анализатор в TechInsights, пред CNBC по имейл.
Honor е китайската марка смартфони, която се отдели от Huawei.
Xiaomi се превърна в един от най-големите производители на смартфони през годините чрез стратегия за представяне на устройства с високи спецификации на много конкурентни ценови точки. Той започна да навлиза на задграничните пазари преди около седем години, преследвайки подобна стратегия. Но сега се стреми да навлезе в по-високия клас на пазара, където маржовете са по-високи и пазарът все още расте.
Смартфоните от висок клас, тези, които струват над $800, представляват 18% от общия пазар на телефони през 2022 г. спрямо 11% през 2020 г., показват данните на Canalys. Натискането на Xiaomi в премиум ниво ще го изправи срещу Apple и Samsung, което ще бъде предизвикателство за китайския съперник. Устройствата на Samsung и Apple представляват 92% от пазара от висок клас през 2022 г., според Canalys.
„Да се конкурираш с Apple и Samsung е невероятно трудно. Не само съпоставяне с водещи на пазара продукти, но особено противопоставяне на огромни компании с изключителна известност на марката, възприятия от висок клас, решения, фокусирани върху опита и продуктови екосистеми с висока привързаност към потребителя“, каза Рунар Бжорховде, изследователски анализатор в Canalys, цитиран от CNBC.
Xiaomi е най-новият китайски смартфон играч, който се опитва да пробие високия клас на пазара. Oppo пусна първия си сгъваем телефон за задграничния пазар този месец, който струва повече от 1000 долара.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.09% |
USDJPY | 154.41 | ▲0.18% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.07% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.03% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 655.20 | ▲0.13% |
S&P 500 | 6 013.12 | ▲0.07% |
Nasdaq 100 | 20 964.20 | ▲0.14% |
DAX 30 | 19 461.90 | ▲0.32% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 333.10 | ▲0.29% |
Ethereum | 3 385.55 | ▲0.59% |
Ripple | 1.47 | ▲2.21% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.74 | ▼0.79% |
Петрол - брент | 74.12 | ▼0.58% |
Злато | 2 667.71 | ▼1.92% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 543.00 | ▼0.23% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.10 | ▲0.05% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |