Снимка: iStock
Милениалите на средна възраст са тук.
Тъй като повече милениали – често определяни като родени между 1981 и 1996 г. – навършват 40 години, поколение, дълго дефинирано от младежкия преход към нова фаза в живота.
И те носят със себе си технологичната си пестеливост, социалното съзнание и навиците си за харчене, което трансформира туристическата индустрия, решена да изпревари времето.
Като за начало, милениалите пътуват с по-високи темпове в сравнение с други възрастови групи, изпреварвайки далеч по-богатото поколение бейби бумъри, според изследователската компания Morning Consult, цитирана от CNBC Travel.
„Когато става въпрос за почти всички поведения на пътуване, милениалите са поколението, което е най-вероятно да са най-въвлечени – и те го правят често“, казва Линдзи Роешке, анализатор на пътувания и гостоприемство в Morning Consult. „Например, 18% от милениалите са предприели три или повече вътрешни полета през последната година, в сравнение с 10% от поколението Х и 6% от бейби бумърите“.
Те също така пътуват по различен начин от тези, които са дошли преди тях, каза тя пред CNBC Travel.
„Те виждат пътуването като право, а не привилегия и смятат, че пътуването им е част от тяхната идентичност, а не задължение от списъка със задачи“, каза Роешке.
Харчат, но не и разточителстват
Финансовите притеснения карат милениалите да отлагат всичко – от покупката на дом и кола до брака.
И все пак те все още ценят „идеята за ваканция пред добавянето на още няколко долара към спестяванията си“, според доклад на GWI Travel. Те са „далеч пред другите поколения“ в смятането, че ваканциите са много или изключително важни за тях, според изследването.
Средни разходи за пътуване
Бейби бумърите 6126 долара
Поколението Х 5060 долара
Милениалите 4141 долара
Поколението Z 2788 долара
От полици за туристически застраховки, продадени за пътувания между 2020 г. и 2023 г.
Източник: InsureMyTrip
Компанията за данни заяви, че това може да обясни желанието им да харчат, но не непременно да се перчат, за пътувания. Милениалите са по-склонни от другите поколения да плащат повече за полети, но само един на всеки пет казва, че търсят най-добрите опции, когато пътуват, според данните на компанията.
Въпреки че много милениали са обременени от студентски дългове и притиснати от нарастващите разходи за живот, те все още харчат за пътуване – но средно с една трета по-малко на пътуване от бейби бумърите през последните три години.
Какво мотивира милениалите да пътуват?
„Милениалите са склонни да се ръководят много от опита“, каза Роешке.
Милениалите са по-склонни да харчат пари за преживявания, отколкото за потребителски стоки (46% срещу 37%), според доклада за глобалните тенденции в пътуванията на American Express Travel за 2023 г.
Тъй като ваканциите им вече не се определят от пролетни почивки или евтини пътувания, милениалите търсят пътувания, които се фокусират върху психичното здраве и релаксация.
В сравнение с по-старите поколения, милениалите и поколението Z приоритизират пътуванията, които се фокусират върху личния уелнес (61% срещу 48%) и отсядането в хотели със СПА-центрове и уелнес услуги (60% срещу 43%), според доклада.
По-младите хора също са по-склонни да бъдат вдъхновени да пътуват от филми и телевизионни предавания, както и от социални медийни платформи като Instagram и TikTok.
И устойчивото пътуване е от решаващо значение за тези на 40 и надолу.
Някои „82% от поколението Z и пътуващите от поколението на милениалите казват, че се интересуват от почивка, която има минимално въздействие върху околната среда през 2023 г., в сравнение със 72% от поколението X и 64% от бейби бумърите“, каза Одри Хендли, президент на American Express Travel.
С ограничено време за почивка по-младите пътници с мисъл подхождат към това как запълват маршрутите си, каза тя.
„От яденето на местни храни и грижата за себе си, до пазаруването от местния бизнес и посещението на любимите телевизионни предавания и филми, личните страсти оказват голямо влияние върху планирането на пътуването“, каза Хендли.
Къде отсядат милениалите?
Фредерик Лалонд, главен изпълнителен директор на приложението за пътуване Hopper, заяви, че клиентите му са два пъти по-склонни да отседнат в дом, отколкото в хотел.
„Всичко се задвижва от нашите основни потребители, които са милениалите и поколението Z“, каза той на Глобалния форум „Скифт“ през 2022. „Сега виждаме, че тези две поколения започват да се издигат до икономическа власт [...] теоретично всичко, което Hopper трябва да направи, е да чака“.
Милениалите съставляват почти половината от клиентите на Airbnb през 2022 г. – повече от поколението Х и бейби бумърите взети заедно, според британската компания за пазарни проучвания YouGov.
Много милениали сега са родители и пътуват с децата си, каза Роешке от Morning Consult.
От 2019 г. насам жилищните наеми на Airbnb са се увеличили най-много сред пътниците с деца на възраст шест и по-малко, според компанията.
Не само, че често има допълнителни спални – идеални за малките, които са заспали до 7 часа вечерта – но някои от тях са снабдени с детски креватчета, високи столове и играчки.
Хотели: марки и бебешки артикули
Хотелите се опитват да върнат част от този бизнес.
Многонационалните компании за гостоприемство стартираха марки, които са насочени към милениалите – като Moxy и Aloft от Marriott, Canopy и Curio от Hilton и Even и voco от IHG, за да назовем само няколко. Марките се харесват на по-младите пътници чрез интериорен декор, уелнес услуги и дори безплатни коктейли.
Ексклузивната хотелска марка Aman дори се включва в действието. 35-годишната луксозна компания е готова да отвори Janu Tokyo, първият хотел от новата си „сестринска марка“ по-късно тази година.
Janu е създадена в отговор на търсенето от по-широка група гости, каза изпълнителният директор на компанията Влад Доронин. Той има „отличителните белези на предлагането на Aman по отношение на обслужване и отличен дизайн, но с различно темпо и дух“, каза той в прессъобщение, обявяващо откриването на хотела.
Компанията за луксозни хотели и курорти Shangri-La стартира марката Hotel Jen, ориентирана към милениалите, преди почти десетилетие.
Впоследствие хотелите се стремят да превърнат „семейните преживявания“ в ключова част от бизнес плана си в своите марки, с тематични детски стаи и подови килери, снабдени с памперси, стерилизатори за бутилки, бебешки вани и колички Stokke.
Групата от хотели Kimpton, собственост на IHG, също печели милениалите със силен фокус върху технологиите, уелнеса и животните – „Ако вашият домашен любимец се побере през вратата, ние ще го приветстваме“, според уебсайта.
Kimpton има предложение и за младите семейства, като се обръща към болезнена тема, позната на пътуващите с бебета: хладилници при поискване, които са достатъчно студени, за да съхраняват безопасно кърмата.
Kimpton също си партнира с бебешката компания 4moms, за да осигури детски седалки и кътчета за игра на гостите, както и Micro Kickboard на компанията за скутери, за да помогне на децата да изминат разстоянието с родителите, които все още се приспособяват към по-бавния темп на семейно пътуване.
Още по темата:
Когато сте в Рим: В кои европейски страни е най-лесно (и най-трудно) да се преместите?
Защо Финландия е най-щастливата страна в света за поредна година?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 653.50 | ▼0.35% |
Ethereum | 3 360.60 | ▲0.89% |
Ripple | 1.54 | ▲4.80% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |