Снимка: iStock
Европейските производители на автомобили се борят срещу предложените регулации за емисиите, които според тях са твърде скъпи, прибързани и ненужни, но които според Европейската комисия са необходими, за да се намалят вредните емисии и да се предотврати повторение на скандала с „Дизелгейт“.
Страните от Европейския съюз и законодателите ще договорят предложенията за „Евро 7“ тази година за по-строги ограничения за емисиите от автомобили – за дизелови автомобили, но не и за бензинови – и за тежкотоварни камиони и автобуси, включително азотен оксид и въглероден оксид.
ЕС прогресивно затяга ограниченията след „Евро 1“ през 1992 г.
Предложението на Комисията разширява изпитването на емисиите при реални условия и добавя непрекъснато изпитване на емисиите чрез бордова система за мониторинг.
Евро 7 ще влезе в сила в средата на 2025 г. за леки автомобили и в средата на 2027 г. за камиони и автобуси.
Правилата ще обхващат и емисиите от гуми и спирачки.
Изпълнителни директори, включително главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, казват, че правилата са „безполезни“, докато производителите на автомобили инвестират десетки милиарди евро в електрически превозни средства и започват постепенно да премахват автомобилите, задвижвани от изкопаеми горива.
Напоследък броят на жалбите се увеличава.
Европейската асоциация на автомобилните производители заяви, че Евро 7 ще повиши цените на новите автомобили с 2000 евро, а изпълнителен директор на чешкия автомобилен производител Skoda заяви, че подразделението на Volkswagen ще трябва да съкрати 3000 работни места. Изпълнителният директор на Iveco Герит Маркс нарече предложенията „просто глупави“.
Европейската комисия изчислява, че Евро 7 може да добави до 150 евро към цените на автомобилите и 2600 евро за камиони и автобуси.
Според Европейската асоциация на автомобилните производители намаленията на замърсителите от Евро 7 ще бъдат минимални. Комисията твърди, че те ще бъдат значителни.
Матиас Йохансон, ръководител на правителствените въпроси на Volvo Cars, каза пред Reuters, че крайният срок до 2025 г. не оставя „практически никакво разумно време“ за извършване на промени в двигателя и липсват подробности относно процедурите за тестване. Volvo се ангажира да бъде изцяло електрическа до 2030 г.
Главният изпълнителен директор на Daimler Truck Мартин Даум каза, че новите сензори за емисии ще изискват „огромни инвестиции“, а Александър Власкамп, главен изпълнителен директор на подразделението Traton MAN изчислява, че Евро 7 ще струва 1 милиард евро.
Производителите на камиони също се оплакват, че Евро 7 идва, тъй като те са изправени пред по-строги ограничения за СО2 от 2030 г.
„Прието поведение на политиците в Брюксел е да бият автомобилната индустрия, защото ние го заслужаваме“ след „Дизелгейт“, каза Маркс от Iveco.
Говорител на Комисията отказа да коментира изявленията на ръководителите, но заяви, че тестовете за емисии на Евро 7 са важни заради „скандалите в миналото за измами с устройства“.
В скандала „Дизелгейт“ Volkswagen призна през 2015 г., че е оборудвала около 11 милиона автомобила по света със софтуер за измамни тестове за дизелови емисии – струвайки на германския автомобилен производител повече от 32 милиарда евро за ремонт на автомобили, глоби и съдебни разноски.
Миналата седмица Международният съвет за чист транспорт, независима организация с нестопанска цел, каза, че 77% от тестовете на дизелови превозни средства преди реални емисии при шофиране на Евро 6 надвишават „подозрителен“ праг на емисиите, което показва „вероятно използване“ на измамни устройства.
Щефан Брацел, ръководител на мозъчния тръст Център за управление на автомобилите, каза, че „Дизелгейт“ е създал проблем с имиджа на производителите на автомобили, където „не можете да се доверите на това, което казват“.
Не всички от автомобилната индустрия са недоволни от Евро 7.
Главният изпълнителен директор на Vitesco Андреас Волф каза, че доставчикът на задвижване вижда в това възможност.
„Времевата линия означава стрес за много компании“, каза той. „Ние сме подготвени за всичко“.
Cummins смята, че Евро 7 „постига добър баланс между това да бъде здрав, ясен и приложим“, каза Пийт Уилямс, европейски ръководител на техническото съответствие на производителя на двигатели в САЩ.
Но Уилямс добави, че има някои неясни области, включително как бордовият мониторинг – система вътре в превозното средство, която открива дали превозното средство надвишава ограниченията за емисии – трябва да работи.
„Знаем как се пише бордови мониторинг, но не знаем какво е“, каза Уилямс. „Очевидно насърчаваме Комисията да действа бързо, за да определи това“.
Още по темата:
Кувейтският инвестиционен фонд продава акции за 1.4 млрд. евро в Mercedes-Benz
5 убийци на Tesla, които заслужават място във вашия портфейл
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.08% |
USDJPY | 153.90 | ▼0.16% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.07% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.02% |
USDCAD | 1.39 | ▼0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 632.40 | ▲0.08% |
S&P 500 | 6 014.08 | ▲0.09% |
Nasdaq 100 | 20 963.40 | ▲0.13% |
DAX 30 | 19 495.90 | ▲0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 223.00 | ▼0.85% |
Ethereum | 3 316.71 | ▼1.47% |
Ripple | 1.37 | ▼4.58% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.40 | ▲0.15% |
Петрол - брент | 74.76 | ▲0.27% |
Злато | 2 702.14 | ▼0.66% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.35 | ▲0.38% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.96 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |