Снимка: iStock
Представителите от поколението Z не навлиза леко в туристическия пазар – те експлодират в него. Въпреки своята младост и сравнително ниски доходи, повече от половината от поколението Z често пътуват, като са предприели три или повече развлекателни пътувания през изминалата година, според компанията за изследване на данни Morning Consult, съобщава CNBC Travel.
Това е така, защото пътуването вече е по-масово и поколението Z е широко изложено на вдъхновение за пътуване чрез социалните медии, каза Линдзи Рьошке, анализатор на пътуванията и гостоприемството в Morning Consult.
„Накратко, те са отгледани в общество, където пътуването е по-приоритетно, отколкото е било за миналите поколения“, каза тя пред CNBC. Следователно „марките трябва да обърнат внимание сега“.
Големи планове, малко пари
Поколението Z – тези, родени между 1997 и 2012 г. – пътуват повече от поколението Х и бейби бумърите и са „наравно с милениалите, които в момента са във фокуса на индустрията“, каза Рьошке.
И все пак, за разлика от миналите поколения, поколението Z не чака да има високоплатена работа или спестявания, за да пътува. По-скоро „те намират начини да го вместят в бюджетите си сега“, според доклада на Morning Consult за тенденциите в пътуването на поколението Z.
Само 11% от поколението Z, които пътуват често, идват от домакинства, които печелят 100 000 долара или повече годишно, според Morning Consult. Повечето (61%) казват, че печелят по-малко от 50 000 долара на година, показват данните.
Но това не означава, че поколението Z не се тревожи за пътните разходи.
В проучване сред 4000 редовни студенти на възраст от 18 до 25 години около 76% посочват финансовите разходи като най-голямата си грижа за пътуването. Проучването, публикувано през март от туристическата технологична компания StudentUniverse, показа, че почти двама от всеки трима от поколението Z търсят най-евтините опции, когато пътуват, а почти половината (46%) заявяват, че очакват да получат финансова помощ от родителите си.
Те също така са готови да намалят други разходи, за да платят пътуването си, според проучване, публикувано през март от медийната компания Gen Z Student Beans. В проучването 83% от младите възрастни казват, че планират да намалят несъществените разходи.
Ръководство, публикувано от Student Beans, показва, че от 2021 г. до 2022 г. средните разходи на поколение Z за покупка са намалели за мода (7%), технологии (6%) и храна (12%), докато покупките им за пътуване са нараснали с 60%.
„Кризата на разходите за живот или не, нищо няма да попречи на поколението Z да си вземе заслужена почивка“, се казва в доклада.
Защо поколението Z пътува?
Според проучването на Morning Consult трите най-добри мотиватора за американските пътешественици от поколението Z отразяват тези на други поколения: да се отпуснат, да избягат или да избягат и да прекарат време с приятели и семейство.
И все пак данните показват, че те са мотивирани да пътуват за приключения, психично здраве и културни преживявания повече от по-старите поколения.
Повече от всяка друга възрастова група, поколението Z също планира да пътува по-дълго, да предприема повече пътувания в чужбина и е най-малко заинтересовано да посетиместа, на които вече е било, според данните на Morning Consult.
Какво интересува поколението Z?
Представителите от поколението Z все повече искат техните пътувания да бъдат смислени, според проучване сред 4000 редовни студенти от туристическата технологична компания StudentUniverse.
Около 68% от респондентите на възраст от 18 до 25 години казват, че се интересуват от нова култура, докато само 21% търсят нощен живот и клубове.
Коментирайки доклада, Уил Джоунс, бранд мениджър на компанията, каза: „Не беше много отдавна пазарът на пътувания от 18-30-те години на практика беше синоним на шумни купони... това вече не е така“.
Социалните въпроси също имат значение за тях, като около 82% посочват, че подходът на дадена държава към въпроси за различните права би повлиял на решението им да посетят, според StudentUniverse.
Поколението Z и милениалите също искат – и ще дадат повече за – басейни и места за настаняване, подходящи за домашни любимци, според „Доклада за тенденциите в пътуванията за 2023 г.“ на Hopper.
А доклад на агенцията за луксозни пътувания Virtuoso посочва, че 56% от поколението Z ще плащат повече за туристически компании с природосъобразни философии и практики.
Как планират?
Милениалите може би си спомнят живота без мобилни телефони и социални медии. Но поколението Z не. Ето защо мнозина се обръщат към технологиите за вдъхновение за пътуване и отстъпки за резервации.
Около 62% от възрастното поколение Z казват, че използват технологии, за да им помогнат да спестят от пътуване, според „Пътнически прогнози за 2023 г.“ на Booking.com.
И те не само вземат решения за собствените си пътувания – някои също са начело на планирането на семейни ваканции.
„Пътуващите се влияят от децата си“, каза Дебора Франк, главен редактор на списание Luxury, пред Virtuoso. „Виждала съм много туристически двойки майка-дъщеря, баща-син и ми казаха, че децата определят къде ще останат и какво ще правят“.
Още по темата:
Защо Португалия иска да сложи край на режима си за златна виза?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 010.20 | ▲0.25% |
Ethereum | 3 402.68 | ▲0.16% |
Ripple | 1.44 | ▼1.87% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |