Снимка: iStock
Фирмената култура е все по-важна за служителите – и може да бъде решаващ фактор за тези, които обмислят напускане или избор на нова работа.
Проучване на LinkedIn установи, че огромното мнозинство, 87%, от професионалистите от поколение Z биха били готови да напуснат работата си, за да работят другаде, ако ценностите на новата компания са по-тясно съгласувани.
Установено е, че милениалите се чувстват по подобен начин според платформата за работни места и мрежи. Когато се вземат предвид и двете групи, почти 9 от 10 професионалисти биха го направили, но цифрата пада до 7 от 10 за „Gen X“.
LinkedIn определя „Gen Z“ като тези, родени между 1997 г. и 2012 г., тези, които в момента са в края на тийнейджърските си години или в началото на двадесетте години, и милениалите като хора, които са родени между 1981 и 1996 г. и сега са в края на двадесетте до началото на четиридесетте. Gen X обхваща тези от четиридесетте до края на петдесетте, родени между 1965 и 1980 г.
„По-специално по-младите поколения искат да работят за компании, където могат да предизвикат промяна, където могат да направят разлика“, каза Джош Граф, управляващ директор за EMEA и LATAM в LinkedIn, пред CNBC Make It.
Когато проучват дали да се преместят на нова работа или компания, 60% от хората от милениалите и поколението Z казват, че ценностите могат да нарушат сделката, според данните на LinkedIn.
Проучването, което се основава на 7317 респонденти в Обединеното кралство, Франция, Германия и Ирландия, също така установи, че 59% от европейските професионалисти не биха работили за компания, ако нейните ценности не съвпадат с техните лични. За 55% от анкетираните увеличението на заплатите не би било достатъчно, за да ги убеди да останат.
Във време, когато мнозина понасят тежестта на кризата с разходите за живот, Граф каза, че резултатите от проучването подчертават важността на ценностите на компанията за един служител.
Тази промяна е скорошна тенденция, казва Граф, обяснявайки, че зад нея стоят два ключови движещи фактора. Пандемията от коронавирус е една от тях, казва той, тъй като накара много хора да се запитат къде, защо и как работят.
„И в същото време, със сигурност през последните няколко години, мисля, че всички ние, но особено по-младите поколения, сме по-политически и социално осъзнати“, добави той.
Компаниите реагират на променящите се приоритети на търсещите работа, показват данните на LinkedIn. През последните две години има 154% увеличение на обявите за начална работа, които споменават ценностите на компанията, казва платформата.
Това включва теми като кариерно развитие, възможности за обучение, разнообразие и баланс между професионалния и личния живот. Последният вече се споменава с 65% по-често, сочат данните.
Промяната се отплаща на компаниите – рекламите за работа, които говорят за ценности, получават почти двойно повече кандидатури в сравнение с преди две години, казва LinkedIn.
Това е особено важно в контекста на голямото търсене на квалифицирани работници и непрекъснато стегнатите пазари на труда, които затрудняват някои компании да намерят и задържат служители.
„Ценностите ще бъдат проблем за оцеляването на много компании през следващото десетилетие“, каза Граф.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.63% |
USDJPY | 154.13 | ▼0.42% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.49% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.44% |
USDCAD | 1.39 | ▼0.32% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 602.00 | ▲0.44% |
S&P 500 | 6 008.62 | ▲0.32% |
Nasdaq 100 | 20 932.20 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 772.60 | ▼0.01% |
Ethereum | 3 369.27 | ▼0.84% |
Ripple | 1.44 | ▼2.15% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.35 | ▲0.30% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.34 | ▲0.02% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.00 | ▲0.32% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |