Снимка: iStock
С огромно население, армия и икономика, Индия се разглежда от мнозина като страна, чието влияние може да нарасне значително с напредването на 21 век.
Когато става въпрос за електрически автомобили обаче, страната играе игра на наваксване.
Това е така, защото докато Китай, Европа и САЩ се превърнаха в центрове за закупуване на електрически автомобили – над 50% от тези на пътя вече могат да бъдат намерени в Китай, според Международната агенция по енергетика – Индия в момента изостава доста назад, обобщава CNBC.
Промяната обаче може да е зад ъгъла, като в Global EV Outlook на МАЕ за 2023 г. се отбелязва, че продажбите на електрически превозни средства с батерии в Индия са достигнали почти 50 000 през 2022 г., четири пъти повече от предходната година, но все още малко в сравнение с 4,4 милиона, продадени в Китай .
Наред с увеличаването на продажбите, Международната агенция по енергетика каза, че Индия също вижда „нарастване“ както на производството на електромобили, така и на компоненти.
Това беше подкрепено от насърчителна програма от 3,2 милиарда долара от индийското правителство, която от своя страна доведе до инвестиции от 8,3 милиарда долара.
Имайки предвид всичко по-горе, ръководителите на някои от най-големите автомобилни фирми в света обосновават позицията си в Индия.
Те включват главния изпълнителен директор на марката Citroën на Stellantis, който вярва, че секторът на електрическите превозни средства в Индия, макар и в ранните си етапи на развитие, може да бъде „абсолютно перфектен“ поради начина, по който хората там използват автомобили.
По време на скорошно интервю с Шарлот Рийд от CNBC, Тиери Коскас призна, че пазарът в Индия „току-що започва“.
„Но имаме големи надежди за този пазар, тъй като голяма част от използването на автомобили в Индия е градско или крайградско и това може да бъде абсолютно идеално за електрически превозни средства“, добави той.
Citroën India, която пусна изцяло електрическия ë-C3 през февруари 2023 г., не е сама, когато става дума за предприемане на крачка в зараждащия се сектор на електрически автомобили в Индия.
Други фирми, които правят същото, включват Volvo Cars с напълно електрическия си джип XC40 Recharge и Audi с нейния e-tron.
Говорейки пред Autocar India през 2021 г., ръководителят на Audi India изрази увереност, че EV секторът в страната ще се развива все повече.
„Мисля, че индустрията за четириколесни превозни средства е една [област], но вие също ще имате индустрия за двуколесни превозни средства, дори автобуси от електрическата страна, които ще се появят, а също и триколесни автомобили“, каза Балбир Сингх Дилън.
„Така че мисля, че цялата екосистема ще се развива с много по-бързи темпове, отколкото можем да си представим“, добави той.
Пространството се запълва
Компании като Audi, Volvo Cars и Stellantis се фокусират върху пазар, който вече е дом на някои големи играчи, базирани в Индия.
Те включват Tata Motors, която брои Jaguar Land Rover сред своите дъщерни дружества. Според МАЕ Tata е отговорна за повече от 85% от продажбите на електрически превозни средства с батерии в Индия миналата година.
Други индийски фирми, борещи се за позиция в сектора, включват Mahindra и Mahindra и Ola Electric.
През август 2022 г. главният изпълнителен директор на последния, Бхавиш Агарвал, каза, че компанията му ще пусне изцяло електрическо превозно средство, което може да ускори от нула до 100 километра в час за четири секунди. По това време компанията заяви, че планира да пусне колата през 2024 г.
Въпреки че има огромно количество разговори за потенциала на електрическите автомобили в Индия, трябва да се свърши много работа, ако те искат да станат ключова част от транспортната система.
„В Индия и във всички региони извън трите основни пазара на електромобили се очаква продажбите на електрически автомобили да представляват 2-3% от продажбите на автомобили през 2023 г., сравнително малък, но нарастващ дял“, както отбелязва МАЕ.
Koskas на Citroën обаче остава оптимистичен. „Ние пуснахме електрическата версия на C3 шест месеца след пускането на автомобила с ДВГ – никой друг не го е направил“, каза той пред CNBC.
Въпреки скоростта, с която може да се движи компания като Citroën, фактът, че превозните средства, работещи с изкопаеми горива, все още се пускат на пазара, показва колко много ще трябва да се промени автомобилната индустрия, ако електромобилите искат да станат доминиращи в Индия и по света.
Това е огромна задача, но Коскас изглеждаше оптимистично настроен за предстоящия път в Индия. „Ние сме един от малкото производители днес, които присъстват на този пазар на електрически превозни средства“, каза той.
„Днес е незначителен – смятаме, че ще нарасне много в бъдеще и сме много щастливи да присъстваме като един от първите новодошли на този пазар“.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 589.60 | ▲0.84% |
Ethereum | 3 442.98 | ▲1.34% |
Ripple | 1.50 | ▲2.12% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |