Снимка: iStock
Стрийминг войните приключиха. Надпреварата между най-големите медийни и развлекателни компании за добавяне на абонати за стрийминг, знаейки, че потребителите ще плащат само за ограничен брой от тях, приключи. Разбира се, участниците все още бягат. Те просто вече не се опитват да спечелят.
Disney обяви, че водещата си услуга за стрийминг, Disney+, е загубила 4 милиона абонати през първите три месеца на годината, намалявайки общия брой абонати на компанията до 157,8 милиона от 161,8 милиона. Disney загуби 4,6 милиона клиенти за своята стрийминг услуга в Индия, Disney+ Hotstar. В САЩ и Канада Disney+ загуби 600 000 абонати, съобщава CNBC.
Стана ясно, че най-големите медийни и развлекателни компании работят в свят, в който значителен ръст на абонатите за стрийминг просто вече не е налице – и те са доволни да не го преследват усилено. Netflix добави 1,75 милиона абонати през първото си тримесечие, увеличавайки глобалния си брой до 232,5 милиона. Warner Bros. Discovery добави 1,6 милиона до 97,6 милиона.
Настоящият голям медиен наратив е свързан с постигането на печалба от стрийминг. Warner Bros. Discovery обяви миналата седмица, че нейният пряк бизнес към потребителите в САЩ е реализирал печалба от 50 милиона долара през тримесечието и ще остане печеливша тази година. Стрийминг бизнесът на Netflix стана печеливш по време на пандемията. Disney в сряда обяви, че загубите от стрийминг са намалели до 659 милиона долара от 887 милиона долара.
Netflix ограничи ръста на разходите си за съдържание, а Warner Bros. Discovery и Disney обявиха съкращения на хиляди работни места и милиарди долари съкращения на разходите за съдържание през последните месеци. Disney ще „произвежда по-малки обеми съдържание“ напред, каза главният финансов директор Кристин Маккарти по време на конферентния разговор за печалбите в сряда, въпреки че главният изпълнителен директор Боб Айгър отбеляза, че не смята, че това ще окаже влияние върху глобалния растеж на абонатите.
Все още има известен растеж сред по-малките играчи. Peacock на NBCUniversal спечели 2 милиона абонати през последното тримесечие, което му даде 22 милиона абонати. Paramount Global добави 4,1 милиона абонати през тримесечието, което го поставя на 60 милиона абонати.
Но ключовият въпрос не е да се разглеждат толкова числата на растежа, колкото реакцията на инвеститорите към числата на растежа. Paramount Global падна с 28% за един ден миналата седмица, след като компанията обяви, че намалява дивидента си от 25 цента на акция на 5 цента на акция, за да спести пари.
Абонатите на Disney+ Hotstar донесоха нищожните 59 цента на месец приходи през последното тримесечие, което е спад от 74 цента през последното тримесечие. Изглежда, че Disney е добре да загубят тези нископлатени клиенти. Disney се отказа от правата си за стрийминг на крикет от Висшата лига на Индия миналата година. Тези права бяха придобити за 2,6 милиарда долара от Viacom18, от която Paramount Global притежава миноритарен дял.
Disney също обяви, че повишава цената на безплатната си услуга Disney+ по-късно тази година. Средният приход на потребител на Disney за абонати в САЩ и Канада се повиши с 20% през последното тримесечие, след като миналата година беше обявено още едно увеличение на цените. Големите скокове на цените обикновено не са стратегията, която ръководителите използват, ако приоритетът е добавянето на абонати.
Какво следва?
Повишаването на цените и намаляването на разходите не е страхотна стратегия за растеж. Поточното предаване беше стратегия за растеж. Може би ще се върне малко с по-евтини рекламни нива и предстоящата репресия на Netflix за споделяне на пароли.
Но е много малко вероятно растежът някога да се върне до нивата, наблюдавани по време на пандемията и първите години на масов стрийминг.
Това вероятно означава, че медийната и развлекателната индустрия скоро ще се нуждаят от нова история за растеж.
Най-очевидният кандидат е играта. Netflix стартира нова услуга за видеоигри. Comcast обмисля закупуването на EA миналата година, както беше съобщено за първи път от Puck. Сделката на Microsoft за Activision вече е застрашена, след като британските регулатори блокираха сделката. Ако това придобиване се провали, Activision може незабавно да стане мишена за наследените медийни компании, тъй като те търсят по-вълнуваща история, която да разкажат на инвеститорите.
Докато Disney затвори подразделението си за метавселена като част от скорошните си съкращения на разходите, съчетаването на интелектуалната собственост с игрите изглежда като очевидно съвпадение. Човек може лесно да си представи потенциала за растеж на Disney да купи нещо като Epic Games, която притежава Fortnite, и да изгради своя версия на интерактивна вселена чрез игри.
Повече консолидация ще се случи – в крайна сметка – сред наследените медийни компании. Но едно голямо придобиване на игри може да даде началото на пробив в индустрията.
Може би войната на игрите е следващата глава.
Още по темата:
Twitter може да пусне криптирани директни съобщения
Автомобилните гиганти насочват погледа си към нов растежен пазар за електромобили
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 550.90 | ▼1.26% |
Ethereum | 3 335.71 | ▼1.82% |
Ripple | 1.40 | ▼4.33% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |