Снимка: iStock
Говоренето за възстановяването на пътуванията в Азия все още до голяма степен се фокусира върху завръщането на китайски пътници.
Но индийските пътници са тези, които търсят международни пътувания по-бързо от пътуващите на всеки друг пазар в света, каза главният изпълнителен директор на Agoda, Омри Моргенштерн, пред CNBC Travel.
„Цялото нещо процъфтява“, каза той. „Изходящите [пътувания] в Индия се разрастват много по-бързо от всеки друг.“
Данните на компанията показват, че докато търсенията за изходящи пътувания от повечето азиатско-тихоокеански страни са се увеличили между 30% и 60% спрямо 2019 г., търсенията от пътници в Индия са скочили с 225%.
„Индийската туристическа индустрия се възстанови силно на фона на икономическия растеж в страната“, каза Лалитя Дхавала, консултант по оценките във фирмата за анализ на пътуванията Cirium.
„Данните показват силно възстановяване както на вътрешния, така и на международния трафик в сравнение с 2019 г. с... положителен растеж на планирания капацитет през следващото тримесечие“, казаха.
Къде пътуват?
Тайланд, Сингапур и Индонезия са най-добрият избор за индийските пътници.
От януари 2019 г. до средата на май тази година търсенията на хотели и полети от индийски пътници до Индонезия са се увеличили с 256%, 215% до Сингапур и 147% до Тайланд, показват данните на Agoda.
Но търсенията във Виетнам – страна, отдавна пренебрегвана от индийските пътници – нараснаха още повече. Данните на Agoda показват 390% ръст от 2019 г.
„Виетнам е сред първите пет дестинации и никога не е бил там през 2019 г.“, каза Моргенщерн.
Преди 2019 г. не е имало директни полети от Индия до Виетнам, така че връзката между двете страни вече е по-добра, каза Вишал Сури, управляващ директор на SOTC Travel.
„Виетнам е дестинация, която не е много далеч от Индия и все още е в региона на АСЕАН. Това е само четири-пет часа полет от повечето части на страната“, каза Сури.
Дестинациите в Югоизточна Азия остават популярни сред индийските пътешественици, но данните на Agoda показват, че интересът им към тези в Източна Азия е намалял, каза Morgenshtern от Agoda.
Търсенията на хотели и полети до Япония и Тайван са намалели от 2019 г., според данните на Agoda. Но търсенията за Южна Корея се увеличиха от преди пандемията.
„Пътуването до Югоизточна Азия е напълно експлодиращо, но страните от Източна Азия са много по-скъпи дестинации“, каза Моргенштерн.
Но Моргенштерн очаква скоро интересът към пътуванията в Източна Азия да нарасне. Той също така отбеляза два други скъпи пазара, които са популярни сред индийците - Съединените щати и Обединеното кралство.
„Не виждам защо индийски клиент, който би отишъл в Европа, няма да се забавлява много да отиде в Япония или Тайван.“
Повече разходна способност
Независимо дали става въпрос за кратко бягство в Азия или дълга почивка в Европа, индийците харчат пари. И харчат много.
„Съществува схващането, че икономическата мощ на индийския пътник е много ниска. Може да е вярно на вътрешния пазар, но когато става въпрос за изходящ, всъщност мисля, че е наравно с китайците, когато посещават други азиатски страни“, каза Моргенщерн от Agoda.
Миналата година индийските пътници са похарчили около 30% повече за настаняване за своите международни пътувания, отколкото преди пандемията, и 20% повече от средния китайски клиент, според данните на Agoda.
В Тайланд китайските и индийските пътници харчат приблизително еднакво за хотели, каза той.
„Индийците обичат да отсядат в четири- или петзвездни места за настаняване и в маркови хотели с имена, които познават“, каза Сури от SOTC. „Те също така проучват подходящи ресторанти, вместо да ядат в заведения за бързо хранене.“
Dhavala от Cirium посочи, че увеличението на международните пътувания е ограничено до по-богатите индийски пътници.
„Останалата част от сектора на средната класа е фокусирана върху вътрешни пътувания, а нискотарифните авиокомпании в Индия са в добра позиция да отговорят на това търсене“, каза тя.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Мнението на изпълнителни директори относно мейлите по време на отпуск
Защо хората се отказват от онлайн резервациите през 2023 г.?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.06% |
USDJPY | 157.12 | ▼0.01% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.15% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.21% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 630.70 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 098.88 | ▲1.05% |
Nasdaq 100 | 22 045.30 | ▲1.43% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 513.30 | ▼0.13% |
Ethereum | 3 466.34 | ▼0.71% |
Ripple | 2.28 | ▼1.65% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.18 | ▲1.14% |
Петрол - брент | 73.22 | ▲0.84% |
Злато | 2 617.22 | ▲0.09% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.25 | ▼1.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.52 | ▼0.03% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |