Снимка: iStock
Австрийският железопътен оператор OeBB представи в събота своето ново поколение спални влакове - отговор на исканията на пътниците за по-малко замърсяващи алтернативи на самолетите и бензиновите или дизеловите коли.
Нощните влакове започват да се завръщат в Европа благодарение на ниския си въглероден отпечатък. След години на пренебрегване операторите сега инвестират сериозно, за да подменят стареещия си подвижен състав.
Държавният железопътен оператор OeBB, който има 20 железопътни маршрута в цяла Европа, е пионер в съживяването на подобни услуги.
Компанията разполага с най-голямата в Европа флотилия от спални влакове и се надява да удвои броя на нощуващите пътници от 1,5 милиона на три милиона до 2030 г., съобщава Euronews Travel.
Новите спални влакове на Австрия са „чист лукс“
Новите влакове се отличават с модерен дизайн, повече уединение и повече удобства. Всяко отделение за двама разполага със собствена тоалетна и душ.
Има дори каюти за един човек за соло пътници, които търсят малко повече уединение.
„Все още помня старите спални вагони, които бяха толкова тъмни – малкият прозорец, двуетажните легла и завесата“, каза 69-годишната пенсионерка Розмари, докато разглеждаше елегантния нов нощен влак на OeBB в събота.
В сравнение със старите спални влакове "това е лудост – чист лукс", засмя се тя.
Първият от 33 - поръчан от германския конгломерат Siemens през 2018 г. за обща инвестиция от 720 милиона евро - може да влезе в експлоатация още през декември.
Той ще свързва австрийските градове Виена и Инсбрук с германското пристанище Хамбург.
Между тогава и 2028 г. новите спални влакове ще бъдат въведени постепенно по други маршрути в Австрия, Германия, Италия, Холандия и Швейцария.
„Франция ще трябва да изчака малко, защото това изисква нови одобрения от националния железопътен орган“, каза изпълнителният директор на OeBB Андреас Мате пред AFP.
„За съжаление все още не сме обединена Европа в железопътния сектор.
Австрийските спални влакове се захранват от възобновяема енергия
„Всеки километър с влак е километър за опазване на климата и... принос за по-добро бъдеще“, каза министърът на околната среда на Австрия Леоноре Гевеслер пред АФП.
„Качване във Виена вечерта и събуждане освежени в друга европейска метрополия на следващата сутрин. Това ще бъде още по-лесно и по-удобно в бъдеще“, добави тя в изявление.
От 2018 г. насам OeBB заяви, че всички негови влакове „се движат с електричество, генерирано изключително от хидроенергия, слънчева и вятърна енергия... крайъгълен камък за опазването на климата в Австрия“.
Мате каза, че компанията ще продължи да играе „пионерска роля“ в развитието на европейския нощен влаков транспорт.
Нощната влакова услуга Берлин-Париж на OeBB ще се върне на 11 декември, девет години след като беше отменена.
Първата пътническа услуга е планирана за декември тази година по линиите Виена – Хамбург и Инсбрук – Хамбург. Предварителната продажба на билети стартира на 11 октомври.
Още по темата:
Свръхтуризмът се завръща, но градовете отвръщат на удара
Уморени ли сте от други туристи? Направете частно групово пътуване тази зима
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 119.30 | ▲0.36% |
Ethereum | 3 419.73 | ▲0.66% |
Ripple | 1.46 | ▼0.29% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |