Снимка: iStock
Задържаното търсене на пътувания – което доведе до глобалното възстановяване на пътуванията след пандемията Ковид-19 – приключи, каза изпълнителният директор на Intercontinental Hotels Group Ели Маалуф.
„Хората започнаха наистина да пътуват до края на 2020 г., когато ограниченията започнаха да отпадат“, каза той пред CNBC Travel. „Така че наистина сме преминали пътуването за отмъщение – дори в Китай“.
Последната тримесечна актуализация на компанията показа, че търсенето на пътувания остава силно по време на края на летния туристически сезон.
„Смятаме, че сме на устойчиво място“, каза Маалуф. „Нашите резервации за групи и срещи през 2024 г. и след това са най-силните, които сме виждали от много дълго време“.
„Доволни сме от търсенето, което виждаме от пътниците... и се надяваме, че ще продължи“, добави той.
Актуализацията на търговията за третото тримесечие на IHG, публикувана в петък, показа, че приходите на компанията за налична стая – или „revpar“ – са нараснали с 10,5% в сравнение с третото тримесечие на 2022 г. и с близо 13% по-високо в сравнение с третото тримесечие на 2019 г., което беше преди пандемия.
Това е въпреки спада от 3% в приходите в сравнение с 2019 г. в големите градове в Голям Китай, които са по-зависими от международните пътници.
Маалуф каза пред CNBC, че липсата на „въздушен транспорт“ или капацитет за полети в Китай е под 50% от нивата преди пандемията, което се отразява на възстановяването на пътуванията в градове като Пекин, Шанхай, Гуанджоу и Шенжен.
„Но ако погледнете страната като цяло, пътуванията – които са предимно вътрешни в Китай – се възстановяват доста над 2019 г.“, каза той, добавяйки, че повече от 80% от бизнеса на IHG в Китай е в средно големи до по-малки градове .
Цени на стаите и глобален растеж
Нивата на заетост през третото тримесечие в хотелите на IHG бяха 72% - само 1% по-малко от нивата преди пандемията, според тримесечната актуализация. Но средните цени на стаите са скочили доста над нивата от 2019 г. - с близо 6% в Китай, 15% в Америка и 24% в Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) и Азия.
Но повишаващите се лихви едва се справят с инфлацията, каза Маалуф.
„Цените на стаите наистина не са надвишили инфлацията на нито един от нашите пазари“, каза той. „Мисля, че желанието на хората да пътуват се проявява от факта, че са готови да платят.“
IHG отвори 50 хотела – с около 7700 стаи – от юли до септември, с нетен ръст на системата от 4,7% на годишна база – това включва стратегическия съюз на компанията с притежавания от Испания Iberostar Hotels & Resorts, според актуализацията на търговията .
В момента компанията управлява повече от 6200 хотела по целия свят и има още 1978 в процес на разработка.
„Наистина виждаме растеж във всички наши марки, във всички наши бизнеси и във всички наши региони“, каза той. Но „населението на средната класа и ръстът на БВП се измества повече на изток ... Югоизточна Азия, Централна Азия, Китай. Ето защо сме много ангажирани с този регион“.
Маалуф също така се обърна към пускането на пазара на Garner – най-новата марка на IHG, която ще бъде на по-ниска цена от Holiday Inn Express – най-голямата марка на компанията с 3131 хотела по целия свят към 30 септември.
„В Съединените щати има около 9000 хотела, за които смятаме, че се интересуват от присъединяване към система. Не че ще имаме 9 000 хотела, които ще се присъединят към нас, но смятаме, че значителна част ще го направи.“
Маалуф каза, че първите хотели Garner вероятно ще отворят врати до края на годината в Съединените щати.
Мониторинг на Близкия изток
Главният изпълнителен директор оспори съобщенията, че IHG създава регионален щаб за Близкия изток в Саудитска Арабия.
„Нашият регионален щаб за Близкия изток е в Дубай – и остава в Дубай“, каза той пред CNBC.
Той каза, че компанията наскоро отвори офис в Рияд, което отразява плановете й за разширяване в Кралството. IHG управлява 40 хотела в Саудитска Арабия – включително хотели InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Staybridge Suites и Voco – с още 36 хотела в процес на разработка.
Войната между Израел и Хамас може да усложни амбициозните туристически цели в Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства, но Маалуф каза, че IHG не е променила дългосрочните си планове в региона.
„Наистина е сърцераздирателно, трагично, тревожно да видим загубата на живот, която се случва, и се надяваме, че ще има много бърз край на военните действия“, каза той.
„Ние следим ситуацията много внимателно. Но също така сме в региона от поколения и очакваме да останем ангажирани.”
Още по темата:
Свърши ли купонът: нови данни показват, че пътуването за отмъщение може скоро да приключи
Необходими ли са въглеродни паспорти за ограничаване на често пътуващите?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 041.00 | ▲0.28% |
Ethereum | 3 402.82 | ▲0.16% |
Ripple | 1.44 | ▼1.82% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |