Снимка: iStock
Правителството на САЩ иска половината от всички продажби на нови превозни средства да бъдат електрически до 2030 г. Но постигането на тази цел изглежда все по-трудно поради пречки, вариращи от цените до инфраструктурата за зареждане, пише Yahoo Finance.
По-рано тази седмица повече от 3000 търговци на автомобили поискаха от Белия дом да „натисне спирачките“ на целта си за електрически превозни средства. В писмото, което беше публикувано онлайн, се казва, че EV „ентусиазмът е спрял“, добавяйки, че електрическите автомобили с батерии „не се продават почти толкова бързо, колкото пристигат в нашите представителства – дори с дълбоки намаления на цените, стимули на производителите и щедри стимули от правителството.“
В писмото се посочва, че мнозинството от потребителите не са готови да направят промяната.
„Те са загрижени, че BEV (батерийните електрически превозни средства) са недостъпни. Много от тях нямат гаражи за домашно зареждане или лесен достъп до обществени зарядни станции. Клиентите също са загрижени за загубата на пробег в студено или горещо време“, се казва в писмото , добавяйки: „Днешната технология не е адекватна, за да поддържа нуждите на повечето от нашите потребители.“
В отговор Белият дом посочи Закона за намаляване на инфлацията (IRA), приет миналата година, който стимулира приемането на електромобили, като предлага кредити от 7 500 долара на отговарящите на изискванията домакинства.
IRA „прави електромобилите по-достъпни и помага на американците да пестят пари, когато шофират“, каза говорител на Белия дом, отбелязвайки в изявление, че „предложените от EPA стандарти не са мандат – те не принуждават никого да произвежда, продава или купува конкретни Предложените стандарти са базирани на производителността, което означава, че производителите могат да изберат да се съобразят по начини, които са най-разумни за тях и техните съответни автопаркове."
Кредитът, предлаган чрез IRA, не е достатъчен, за да премести иглата за масово приемане на електромобили, според наблюдател на индустрията.
„Най-голямото предизвикателство за навлизането на EV е изключително високата цена“, каза Раманан Кришнамурти, вицепрезидент по енергетиката и иновациите в Университета на Хюстън.
„Само горните 10% от населението могат да си позволят да купуват електромобили. Мислехме, че има много обещания цените да спаднат“, добави Кришнамурти.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 127.60 | ▼0.88% |
Ethereum | 3 432.16 | ▲3.03% |
Ripple | 1.50 | ▲2.16% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |