Снимка: iStock
Измина малко повече от десетилетие, откакто приложенията за запознанства превзеха екраните на нашите телефони, но признаците показват, че повечето хора са се уморили от традиционните дигитални запознанства и започват да търсят другаде любовта, като приложения, които отговарят на общите интереси, съобщават от Euronews Culture.
Филмите биха ни накарали да повярваме, че влюбването се случва в асансьори, шоуруми на Ikea, на върха на Емпайър Стейт Билдинг или на борда на обречени океански лайнери; очите се срещат и животът спира, докато всичко внезапно си идва на мястото под вълнението на любовен саундтрак.
Въпреки че светът наистина е кипящ съд от случайни връзки, много от днешните страхотни любовни истории се надяват да започнат скромно през екрана на мобилния телефон.
Някога интригуваща новост, приложенията за запознанства станаха известни в началото на 2010 г., като две от най-популярните, Tinder и Bumble, се появиха съответно през 2012 и 2014 г.
В една все по-изолирана дигитална ера, в която използваме телефоните си за всичко - от банкиране до поръчка на бургери, приложенията се превърнаха в основния начин за среща с потенциални партньори; взаимоотношения, изградени върху поредица от незабавни съобщения, разхвърляни гласови бележки и „харесвания“.
Но тази обществена промяна в начина, по който излизаме на срещи и гледаме на взаимоотношенията си има цена. Сега препълнени с потребители и обременени от клишета, приложенията отдавна са загубили всякакво чувство за възможност за забавление; надеждата е заменена със задължение, преследвано от разочарование и умора.
Уморен от Tinder, разочарован от Bumble
„Безкраен, разочароващ поток от малки разговори, измамници и отегчени полиамористи, които искат да разширят своята двойка или група“, казва Риа Фенд, 38-годишната актриса и графичен дизайнер, базирана в Лондон , която споделя за нейното впечатление от приложения за запознанства.
Повърхностните механизми на приложенията за запознанства, които изглаждат връзката с поредица от предизвикващи сънливост плъзгания и профили, пълни с лишени от въображение цитати от поп културата, загубиха своя блясък.
След това има безкраен списък с негативни преживявания с ботове и измамници.
По-специално жените често са обект на неподходящи съобщения, като една трета са наричани с обидни имена или преследвани от мъже, след като са казали „не“, според проучване на Pew Research от 2020 г. Това доведе до създаването на Facebook групи, където жените могат да предупреждават другите за мъже, които са показали лошо поведение.
Следователно не е изненада, че все по-голям брой потребители решават да плъзгат наляво върху всичко.
Риа е съгласна: „Наскоро избрах да се откажа от приложенията и да отида в нови групи за срещи и социални мрежи, за да разширя органичните връзки в реалния живот с надеждата да намеря някой истински, който също иска връзка.“
Къде е любовта?
В отговор хората не просто излизат офлайн, за да намерят романтика – те също се обръщат към по-прости и по-специфични приложения, много от които изобщо не са предназначени за запознанства.
Вземете Duolingo, например: езиково приложение, в което сте преследвани от досадно ентусиазирана зелена сова, за да продължите да учите езици. Няма дори функция за лични съобщения, но The Wall Street Journal наскоро съобщи, че хората все още са trouver l'amour там.
Когато се свързахме с Duolingo, за да разберем повече за това как това може да е възможно, те споделиха история за двойка на име Роб и Аманда, които се срещнаха, когато единият поздрави другия за техните победни серии. Сега са женени.
Има ясно търсене на повече нишови пространства, където групите от хора са по-малки и интересите са по-истински, водени от креативността и активността, а не от бездушните автобиографии, които са само явни и невидими.
Шахзад Юнас
Основател на приложението за запознанства Muzz.
Някои стартиращи фирми вече се захващат с тази идея, като Turn Up, базирано на музика приложение за запознанства, където потребителите водят с любимите си групи вместо обичайните разговори „за мен“.
Имаше дори приложение за запознанства, посветено на любителите на котки, наречено Tabby на „Shark Tank“ миналата година, но липсата на успех предполагаше, че хората не са толкова големи „котколюбци“
Какво е бъдещето на приложенията за запознанства?
Бивш инвестиционен банкер, Шахзад Юнас пусна мюсюлманското приложение за запознанства Muzz през 2015 г., след като забеляза липсата на прилични опции, налични за неговата религия. Оттогава то се разрасна до водещото мюсюлманско приложение за запознанства, достигайки до над 10 милиона потребители по целия свят на 50 езика.
Голяма част от успеха му се дължи на това, че приложението не се срамува от това, което е, казва Юнас, но също така и на културните различия на запознанствата като мюсюлманин.
„Общо казано, мюсюлманите не излизаме на срещи, ние се женим“, казва Юнас пред Euronews Culture.
„В основните приложения в по-голямата си част очевидно има някои хора, които са сериозни, но много хора, които просто са щастливи да излизат, щастливи са да се свържат само веднъж с някого, такива неща. И това е културата на приложенията. Докато за нас е точно обратното.”
Приложението е много специфично в подхода си за намиране на съвпадения на хора, като ги пита директно колко често се молят, колко религиозни са и кога искат да се оженят.
Тъй като акциите на Match Group (собственик на Tinder, Hinge, Match.com и други) паднаха с 40 процента през изминалата година, успехът на приложения като Muzz предполага, че бъдещето на приложенията за запознанства се крие в по-целенасочен подход, който насърчава директността и насърчава не - игрова комуникация.
„Хората често казват, че Instagram е най-голямото приложение за запознанства в света, защото хората разглеждат съдържанието и влизат в DM и опознават хората по този начин, което според мен е донякъде по-естествен начин от буквалното плъзгане на хора. И така, едно нещо, което разглеждаме, е как всъщност да изградим общност над общност, която просто иска да излиза и да се жени?“
Интересното е, че Юнас също така откри, че тяхната безплатна функция за видео и гласови повиквания е помогнала на хората да намерят успешни съвпадения чрез филтриране на всяко застояло бърборене и насочване направо към кой е сериозен. Над половината от разговорите в Muzz са започнати от жени.
„Много жени не искат да разкриват телефонния си номер, така че това им позволява да бъдат сигурни в приложението и да се обаждат. И ако не се интересуват, чудесно. Получавате по-добра представа за някого при гласово или видеообаждане, което е почти като първата стъпка преди лична среща.“
Въпреки че бъдещето на приложенията за запознанства остава несигурно, ние сме в повратна точка, в която повечето от нуждите на хората не са удовлетворени, което води повечето към деморализиращ цикъл на изтриване, преинсталиране, изтриване.
„Това са просто много усилия. Отделяте много време, за да уредите среща. Това е като работа на пълен работен ден“.
Но ние хората сме безнадеждно романтичен вид и докато надеждата остава, ще продължим да плъзгаме, покрай всички ухилени групови снимки и трудни иронични пози, вкопчвайки се в шанса да се свържем с този специален човек. Не е Безсънни в Сиатъл, но поне съдбите ни вероятно ще се окажат по-добри от Титаник.
Още по темата:
Ето кои са най-добрите европейски страни за англоговорящи
Годината на Дракона: Всичко, което трябва да знаете за китайската Нова 2024 година
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 595.20 | ▼0.40% |
Ethereum | 3 473.91 | ▲4.29% |
Ripple | 1.57 | ▲6.51% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |