Снимка: iStock
Бьорн Бендер, главен изпълнителен директор на Rail Europe, е човек, който познава влаковете. Само през последната година той измина около 75 000 километра из Европа, пишат от Euronews Travel.
За него пътуването с влак „не е пътуване от А до Б, то всъщност е втори дом. Това е моят офис, където наистина мога да си върша работата.“
След COVID има подновен интерес към железопътните услуги, тъй като пътниците се стремят да останат по-близо до дома си и много от тях се опитват да смекчат отрицателното въздействие на пътуването със самолет върху околната среда. Търсенето се е повишило по целия свят и това е нещо, което Бьорн е видял отразено в продажбите на билети.
„Търсенето на мобилност е огромно и се увеличава в световен мащаб“, казва той. „Железопътната индустрия се разраства - в цяла Европа и трансграничните услуги са нараснали с може би 20 процента.“
За Rail Europe 2023 г. беше „удивителна година“. Бендер сподели, че компанията е отбелязала 66% годишен ръст на продажбите спрямо 2022 г. и около 75-80% ръст спрямо 2019 г.
Въпреки търсенето, все още има схващане от мнозина, че билетите за влак са скъпи, нещо, което Бендер смята за неуместно.
Той споделя своите вътрешни познания с Euronews Travel за това как да направите най-добрите спестявания, когато резервирате пътуване с влак.
Не резервирайте директно билети за влак
Първият съвет на Бендер е да не резервирате директно с железопътни доставчици. Той сравнява изживяването с резервирането на полети: „Обикновено не резервирате директно на уебсайт на авиокомпания – поне аз не бих го направил. Сравнявам цените на Skyscanner или Kayak например.”
Сайтовете за сравнение или сайтовете, които предоставят цени на билети от множество доставчици, дават на пътниците най-много възможности и възможност да избират между различни маршрути и тарифи.
„Когато искам да пътувам от Франкфурт до Ню Йорк, не ме интересува дали ще седя в Delta, United или Lufthansa в края на деня“, разширява Бендер.
Това отношение към резервирането на пътувания с влак е нещо, което той смята, че едва сега се установява в Европа. „Навлизаме все повече и повече в тази среда в Европа – имаме взаимно агностични платформи, играчи като нас, сравняващи цени, тарифи и даващи предложения въз основа на индивидуалните нужди на пътника.“
Резервирайте билети за влак седем до 12 седмици преди датата на вашето пътуване
Общоприето е, че когато става въпрос за пътуване, колкото по-рано резервирате, толкова по-евтино е. Но точно както при пътуването със самолет, обикновено има прозорец със златна възможност, когато цените на билетите за влак са най-ниски.
„Бих казал, че резервацията между седем и 12 седмици предварително е доста добър диапазон“, съветва Бендер. Ценно прозрение, но докога? В крайна сметка нещата, казва той, се променят.
„В миналото имахте само много ограничен брой спестяващи тарифи за високоскоростни влакове. Сега мога да резервирам по-ниска цена 30 минути преди заминаването за всеки превозвач.
Спестяването на пари от билети също зависи от това къде и кога искате да пътувате. Не е изненада, че качването на влак в понеделник сутрин е по-скъпо, отколкото във вторник, така че понякога намирането на изгодна сделка просто не е реалистично.
Включете спирки по маршрута на вашия влак
Въпреки че услугите без прекъсване със сигурност са по-бързи - и следователно по-привлекателни - те са и по-скъпи.
„Ако желаете да смените влака веднъж, това ще увеличи шанса да намерите по-добра цена“, казва Бендер.
Това е достатъчно често срещана практика със самолетните билети и изглежда, че влаковете не са по-различни. С достатъчно изследвания е възможно да намерите лесни връзки със сравнително кратко време на изчакване, така че общото въздействие върху вашето пътуване е минимално, но спестяванията са потенциално значителни.
Присъединете се към схеми за лоялност и купете карти за влак и железопътни карти
„Програмите за лоялност, особено за трансгранични услуги, увеличават шанса за получаване на по-добри цени“, казва Бендер.
„Пътуването с карти, когато отивате със семейството си на лятна ваканция, ви дава шанса да пътувате почти из цяла Европа - за няколкостотин евро за четири седмици.“
Бендер вярва, че наличието и полезността на железопътните карти и пропуски е нещо, което все още не се оценява в Европа.
„Има много възможности, но образованието, дори и за европейците, все още не е толкова високо. Много зависи от нас, от взаимните доставчици, да разпространим цялата информация и наистина да бъдем спътник на пътуващите, от вдъхновението до след продажбата.“
Още по темата:
Зеленият водород ли е бъдещето на отоплението?
Прохладен климат, страхотни транспортни връзки и интригуваща история: Защо трябва да посетите Литва?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 624.90 | ▼0.37% |
Ethereum | 3 360.10 | ▲0.87% |
Ripple | 1.55 | ▲5.51% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |