18 страни от ЕС да предприемат решителни действия за общо управление на въздушното пространство, за това призова Европейската комисия.
Австрия, България, Хърватия, Кипър, Чешката република, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Литва, Малта, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Словения, Испания и Обединеното кралство, които членуват в шест различни функционални блока въздушно пространство (ФБВП), трябва да подобрят своите блокове.
Функционалните блокове въздушно пространство представляват общо въздушно пространство, организирано според потоците на трафика, а не според държавните граници.
„Най-накрая преодоляхме националните граници в европейското въздушно пространство. Функционалните блокове въздушно пространство са необходим и жизнено важен елемент на единното европейско небе. В момента тези общи въздушни пространства съществуват само на хартия. Те са създадени официално, но все още не функционират. Призовавам страните членки да бъдат по-амбициозни и да дадат тласък на изпълнението на разпоредбите за единното небе“, зави заместник-председателят на Комисията и комисар по въпросите на транспорта Сийм Калас.
Съгласно Регламент (ЕО) № 550/2004 всички страни от ЕС трябваше да са привели в действие своите ФБВП до 4 декември 2012 г.
Напредъкът по отношение на реорганизирането на въздушното пространство на тези ФБВП и на ефективността на техните услуги за въздухоплаване е бавен, смятат от Комисията. Това означава повече закъснения, потребяване на повече гориво и оттук — повече емисии на парникови газове и по-големи разходи за авиокомпаниите.
В изпратените официални уведомителни писма Комисията иска от страните членки да предприемат действия за оптимизиране на изпълнението на ФБВП и услугите за въздухоплаване.
Според Комисията липсата на напредък във връзка с тези блокове е пречка пред цялостното изпълнение на единното европейско небе на ЕС, което на свой ред генерира неефективност в цялото управление на въздушното движение в Европа от порядъка на около 30 до 40% от общите разходи за въздухоплаване и налагани такси.
Това представлява загуба от около 5 млрд. евро годишно, което влияе негативно и на планираното укрепване на безопасността в единното европейско небе.
Припомняме че, съгласно законодателството за единно европейско небе националните организации за контрол на въздушното движение трябва да работят заедно в девет регионални блока въздушно пространство (наричани „функционални блокове въздушно пространство“), за да се повиши ефективността и да се намалят разходите и емисиите.
Създаването на тези блокове общо въздушно пространство е организирано според потоците на трафика, а не според държавните граници, което води до подобряване на работата.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.46% |
USDJPY | 154.39 | ▲0.16% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.18% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 884.00 | ▼0.19% |
S&P 500 | 5 951.38 | ▼0.22% |
Nasdaq 100 | 20 740.40 | ▼0.18% |
DAX 30 | 19 174.00 | ▼0.30% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 929.80 | ▲0.46% |
Ethereum | 3 345.03 | ▼0.46% |
Ripple | 1.43 | ▲15.31% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.89 | ▼0.31% |
Петрол - брент | 73.56 | ▼0.41% |
Злато | 2 702.53 | ▲1.26% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 547.50 | ▼0.16% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.76 | ▲0.19% |
Germany Bund 10 Year | 134.60 | ▲0.61% |
UK Long Gilt Future | 94.54 | ▲0.47% |