Анализ на Бул Тренд Трейдър
Точно когато забавящата се китайска икономика се нуждае от подкрепата на обществените разходи, нарастващия местен правителствен дълг играе ролята на препятствие пред фискалната скорост.
Задълженията на общинските правителства в Китай са нараснали до 24 трилиона юана (около 3.8 трилиона долара) в края на миналата година, което е ръст от изумителните 34% спрямо предишните 18 месеца. От тази сума, около 15.4 трилиона юана са директни заеми на местните власти, а останалото се дължи за свързани с това финансови инструменти.
Скокът на дълга отчасти се дължи на по-точното измерване на запасите. Въпреки това, той показва размера на проблемите, които се трупат при китайските местни правителства, които силно теглят дългове, за да финансират харчовете в инфраструктурата и за развитието на недвижимите имоти.
Централното правителство се опитва да облекчи бремето като замени местния правителствен дълг с дългосрочни общински облигации при по-ниска лихва. Въпреки обаче разширяването наскоро на тази схема с 3.2 трилиона юана, тя е прекалено малка, за да направи голяма разлика.
Освен разходите за обслужване на съществуващите падежи на дългове, местните правителства са изправени и пред натиск да харчат по-малко. Това е защото разчитаха на продажбите на земя, за да напълнят бюджетите си. Този източник на доходи се равнява на една трета от общите им доходи. Спадът обаче на пазара на недвижимите имоти означава, че постъпленията от продажби на земя са спаднали тази година засега с 38%.
Централното правителство ще компенсира част от тези ненавременни строги мерки като натрупа бюджетен дефицит. Въпреки всичко натиска върху разходите може да отвее 0.8% от БВП.
Как може да се облекчи в близък план проблема? Агресивни монетарни облекчения са един вариант, но това рискува да потопи юана и да ускори отлива на капиталови потоци. По-добър начин може би е централното правителство да поеме част от дълговете на местните правителства като емитира дългосрочни държавни облигации.
Въпреки, че общия дълг на Китай нарасна бързо през последните години, задълженията на централното правителство са по-малко от 17% от БВП, което е значително под 38% от БВП колкото дължат местните правителства. Вярно е, че Пекин трябва да запази част от тази сила, за да рекапитализира китайските държавни банки. И така обаче може да използва част от арсенала си за разходи по дефицита. В противен случай неравномерния ход на икономиката може да стане още по-труден.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.22% |
USDJPY | 157.97 | ▲0.55% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.12% |
USDCHF | 0.90 | ▼0.07% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.40% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 716.20 | ▲0.23% |
S&P 500 | 6 098.16 | ▲0.02% |
Nasdaq 100 | 22 018.00 | ▼0.20% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 344.20 | ▼4.05% |
Ethereum | 3 313.85 | ▼5.16% |
Ripple | 2.15 | ▼6.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.58 | ▼0.90% |
Петрол - брент | 72.80 | ▼0.57% |
Злато | 2 634.13 | ▲0.61% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.08 | ▲0.93% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.64 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |