След три поредни месеца на влошаване, потребителското доверие в САЩ отбелязва рязко повишение през октомври от едногодишно дъно, достигнато през септември, показват предварителни резултати от проучване на агенция "Ройтерс" и Университета на Мичиган.
Индексът, измерващ американското потребителско доверие, скочи през октомври до 92,1 пункта от 87,2 пункта в края на септември и при прогноза за по-слабо подобрение до 89,0 пункта.
Според американските потребители индексът на текущите икономически условия през настоящия месец нарастват до 106,7 пункта от 101,2 пункта през предходния месец и при очаквания за анемично подобрение до 101,5 пункта.
В същото време има солидно подобрение до 82,7 пункта и на компонентата, измерваща бъдещите потребителски очаквания за състоянието на американската икономика при прогноза за 79,0 пункта, след като в края на септември тази компонента беше на ниво от 78,2 пункта.
"Важно е да се отбележи, че подновеното доверие не представлява само известно облекчение, а подсказва за подновен оптимизъм", заяви Ричард Къртин, главен икономист от Университета в Мичиган.
Едногодишните инфлационни очаквания на американците в началото на октомври се понижават до 2,7% от 2,8% в края на предходния месец, докато очакванията на потребителите за инфлацията в следващите пет до десет години се понижават до 2,6% от 2,7% през септември.