Индексът, измерващ американското потребителско доверие, скочи през октомври до 90,0 пункта от 87,2 пункта в края на септември, но при предварителен индекс на ниво от 92,1 пункта, показват окончателни резултати от проучване на агенция "Ройтерс" и Университета на Мичиган.
Според американските потребители индексът на текущите икономически условия в края на настоящия месец нарастват до 102,3 пункта от 101,2 пункта през предходния месец, но доста под предварителен индекс на ниво от 106,7 пункта.
В същото време има подобрение до 82,1 пункта от 78,2 пункта през септември и на компонентата, измерваща бъдещите потребителски очаквания за състоянието на американската икономика, макар и под предварителен индекс за октомври на ниво от 82,7 пункта.
„Целият отскок през октомври спрямо предишния месец се дължи на засилване на доверието сред домакинствата с по-ниски доходи, докато доверието сред домакинствата в горната третина на разпределение на доходите бележи известно отстъпление поради опасения за състоянието на финансовите пазари", заяви Ричард Къртин, който е главен икономист от Университета в Мичиган.