Европейският съюз (ЕС) планира да прилага по-строго законодателство за защита на потребителите по отношение на социалните медии и имейл доставчиците като Facebook и Gmail, предаде "Ройтерс".
Това става в момент, когато се обръща по-голямо внимание на защитата на данните след избухналото възмущение от начина, по който Facebook борави с данните.
Съгласно проектопредложението властите биха могли да налагат глоби от най-малко 4% от оборота. В момента органите за защита на потребителите в ЕС могат да налагат единствено малки глоби, а някои въобще нямат правомощия да санкционират компании за нарушаване на законодателството в тази област.
По-строгите правила за технологичните гиганти идват след информацията, че политическата консултантска фирма Cambridge Analytica е злоупотребила с данните на 50 милиона потребители на Facebook в опит да повлияе върху президентските избори в САЩ през 2016 г.
Предложението предвижда да се разшири прилагането на законодателството на ЕС за защита на потребителите, обхващайки "безплатни" цифрови услуги, за които потребителите предоставят свои лични данни, вместо да плащат пари - като съхраняването на данни в облак, социалните медии и електронните пощи. Лидерите от ЕС призоваха социалните мрежи да гарантират прозрачни практики и напълно да защитават личните данни.
"Необходимо е социалните мрежи и цифровите платформи да гарантират прозрачни практики и пълна защита на личния живот и личните данни на гражданите. Законодателството на ЕС и на отделните държави трябва да се уважава и прилага", заявиха лидерите от ЕС след заседание в Брюксел.