Най-големият китайски производител на смартфони - Xiaomi, отчете ръст от 70% в приходите си за второто тримесечие на годината. Приходите, както и оповестената печалба, се оказаха над средните очаквания на анализаторите, което доведе до ръст в цената на акциите на компанията.
Вижте още: 15% ръст в акциите на Xiaomi при дебюта им
За второто тримесечие на годината Xiaomi обяви приходи от 45.24 млрд. юана (6.6 млрд. долара), което бе над средните очаквания на анализаторите за 39.18 млрд. юана. Това е ръст от 68.3% на годишна база.
Нетната печалба се оказа в размер на 14.63 милрд. юана, спрямо загуба от 7.03 млрд. юана, година по-рано. И тук резултатът превиши средните очаквания на анализаторите.
Акциите на листната през юли в Хонконг компания, се търгуват с 4% над цената им от първичното публично предлагане. Те са на около 18% от най-високата им стойност след излизането им на борсата – при ниво от 21.55 хонконгски долара.
Приходите от продажбата на смартфони, са се повишили с 58.7% на годишна база до 30.5 милиарда юана. Повишила се и средната цена на продаваните смартфони.
Ръстът на Xiaomi се предопредели от предлагането на смартфони от среден ценови клас, отличаващи се със спецификации, присъщи на смартфоните от висок клас.
„Вярваме, че фокусът ни за развитие на сегмента от висок клас, чрез оптимизиране на продуктовия ни портфейл през тази година, ще се отплати и ще доведе до ръст на продажбите в Китай“, се казва в прес съобщението на компанията.
Анализаторите обаче, изразяват известни опасения, че компанията ще намери начин да диверсифицира бизнеса си отвъд продажбата на хардуер. Продажбите на смартфони, допринасят за около 70% от приходите на компанията. Приходите от интернет-услуги, възлизат на под 10% от общите към настоящия момент.
Xiaomi, една от водещите компании при производството на смартфони, среща засилена конкуренция от други китайски производители, като Oppo, Vivo и Huawei, които предлагат високо-качествени устройства на ниски цени.
Приходите от интернет услуги са се повишили с 63.6% на годишна база до 4 млрд. юана, за трите месеца до края на юни.
Още по темата:
Силен дебют за акциите на Xiaomi
Xiaomi очаква да набере 30% от целта на IPO-то си в Китай
Xiaomi детонира Samsung в Индия