Снимка: Pixabay
Новият коронавирус промени поведението на потребителите, като по този начин промени бизнес моделите за различни сектори. По-специално, ресторантьорската индустрия и сферата на кетъринга бяха дълбоко повлияни от ограничаването на блокадите и мерките за социално дистанциране, коментира Муслим Фарук. Естествено, с по-малко хора, които излизат навън, ресторантите взаимодействат с клиентите онлайн и се фокусират върху храната за вкъщи и доставката. Не всички хранителни компании са създадени равни в тази нова норма. В края на краищата, наличието на собствена система за доставка е твърде скъпо или твърде обезпокоително за повечето ресторанти. Поради това има рязко нарастване на търсенето на услуги за доставка на храни, което поставя в центъра на вниманието много хранителни акции.
Освен това FDA заявява, че няма доказателства, че вирусът се предава от храни или опаковки за храни. По този начин приложенията за доставка на храна наблюдават огромен ръст на активността, като покачват хранителните акции до рекордни висоти.
Мнозина твърдят, че тенденцията на онлайн доставка на храна е нараснала още преди Covid-19. Секторът се възползва от широко разпространената дигитализация, растежа на градския живот и променящите се модели на потребление. Пандемията обаче вдигна нещата с няколко стъпки нагоре за компаниите за доставка на храни. Това направи много от тях доста привлекателна инвестиция.
Имайки предвид това, тук са три от най-добрите акции за доставка на храна, в които да инвестирате днес:
DoorDash (DASH)
DoorDash предоставя логистични услуги за доставка на храна, свързвайки клиенти и продавачи чрез своята онлайн платформа в САЩ. Пандемията ускори растежа на компанията, което доведе до изключително успешното ѝ IPO този месец. Компанията продаде 33 милиона от акциите си, събирайки почти 3.4 милиарда долара при колосална оценка от 39 милиарда долара. DASH акциите вече се търгуват над 180 долара – огромен скок в сравнение с първоначалната цена от 102 долара за акция.
Тази година резултатите от приходите ѝ бяха звездни, подпомогнати от попътните ветрове, създадени от пандемията. Компанията отчита 236 милиона поръчки през третото тримесечие на тази година, в сравнение с 70 милиона през 2019 г. Приходите за първите девет месеца на 2020 г. възлизат на впечатляващите 1.9 милиарда долара в сравнение с 587 милиона миналата година. По-важното е, че нетните загуби са намалели до 149 милиона долара тази година, в сравнение с нетните загуби от 533 милиона за същия период през 2019 г. Освен това компанията отчита положителен паричен поток от оперативните дейности през годината. Това беше за първи път за компанията. Всички тези фактори колективно правят DASH акциите изключителни сред другите хранителни акции тази година.
Uber (Uber)
Пионерът в индивидуализираните таксиметрови услуги Uber изпита някои трудности по време на пандемия по няколко причини. Бизнесът за споделяне на пътувания е силно засегнат поради въведените ограничения за блокиране и масовата истерия, свързана с пандемията. Въпреки това, бизнесът за доставка, особено подразделението на Uber Eats, се справи изключително добре тази година. Така че в момента той е един от значимите катализатори на растежа на UBER акциите, който краде вниманието от повсеместния си бизнес за споделяно пътуване.
През третото тримесечие брутните резервации за бизнеса за доставка на Uber възлизат на 8.55 милиарда долара, което е увеличение от 134%. Приходите и EBITA в сегмента са се увеличили съответно с 125% и 42%. Освен това активната партньорска база на ресторантите е нараснала с около 70%. Едно от ключовите предимства на звеното е по-високият марж в сравнение с таксиметровия бизнес. Освен това той също е изправен пред по-малко правни проблеми, което значително намалява оперативните му разходи.
Имайте предвид, че бизнесът за доставка на храна е много конкурентен. Въпреки това, с огневата мощ на Uber, тя може значително да се придвижи към различни пазари.
Domino's Pizza (DPZ)
Domino’s е една от най-големите вериги пицарии в света, с над 17 000 обекта по целия свят. Както при повечето ресторанти, първите дни на кризата с Covid-19 бяха тежки за DPZ акциите. Въпреки това, тя се е възстановила значително благодарение на своите цифрови услуги за поръчка и доставка. Въпреки проблемите, свързани с пандемията, DPZ акциите нараснаха с 31% на годишна база.
Компанията наскоро публикува силните си резултати за третото тримесечие, където приходите нараснаха с почти 18% на годишна база. Въпреки че маржът е сравнително малък, компанията направи всичко възможно, за да увеличи значително обемите. Печалбата на акция от 2.49 долара е намаляла поради разходите, свързани с Covid-19, което не съответства на прогнозите за най-малко 30 цента.
Както вече стана ясно, Domino's запази ръста на приходите си чрез силни услуги за доставка и цифрово присъствие. Ръстът на доставките помогна да компенсира загубите при закупуване и хранене. С напредването, ръководството се стреми да увеличи своите цифрови продажби със 75% през 2021 година. Така че, въпреки затварянето на обектите и ограниченията, свързани с пандемията, DPZ акциите успешно издържаха бурята с първокласните си компетенции за електронна търговия и доставка.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.17% |
USDJPY | 151.71 | ▲0.24% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.08% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.12% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 892.00 | ▲0.04% |
S&P 500 | 6 024.62 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 20 873.30 | ▲0.24% |
DAX 30 | 19 416.00 | ▲0.50% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 377.00 | ▼0.62% |
Ethereum | 3 597.31 | ▼1.63% |
Ripple | 1.45 | ▼1.09% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.02 | ▲0.33% |
Петрол - брент | 72.64 | ▲0.37% |
Злато | 2 645.63 | ▲0.34% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.68 | ▲0.10% |
Germany Bund 10 Year | 135.77 | ▲0.13% |
UK Long Gilt Future | 95.38 | ▼0.20% |