Снимка: iStock
Електрическите превозни средства (EV) се оказват все по-популярен вид транспорт в много различни страни, включително САЩ, поради концепцията си за чиста енергия и нулеви емисии.
Според доклад на Bloomberg New Energy Finance продажбите на електромобили се очаква да представляват 10% от всички продажби на пътнически превозни средства в световен мащаб до 2025 г. и се очаква да нараснат до 28% до 2030 г. Очаква се електромобилите да бъдат около 58% от всички глобални продажби на пътнически превозни средства до 2040 г., се казва още в доклада.
Нека да сравним две стартиращи компании, базирани на EV, Nikola и Fisker и да видим как анализаторите от Wall Street се чувстват по отношение на техните акции.
Fisker (FSR)
Fisker е стартъп, който все още е в процес на разработване на първия си EV, Ocean. Компанията наскоро обяви резултатите си за първото тримесечие. Fisker отчете приходи от 22 000 долара през първото тримесечие и отчете нетна загуба от 0,63 долара на акция.
Към 31 март Fisker разполага с пари и еквиваленти в размер на 985,4 милиона долара и нулев дълг, докато оперативната му загуба е била 33,1 милиона долара.
Председателят и главен изпълнителен директор на Fisker Хенрик Фискер заяви, че програмата на компанията за разработване на модела Ocean е разработена върху партньорствата на компанията с Foxconn и Magna при повишаване на приходите след резултатите.
„Предимството на нашите партньорства с Magna и Foxconn е подценено. Нашата стратегия за производствено партньорство започна като начин за намаляване на риска от производствените разходи, времето и качеството, позволявайки на Fisker да съсредоточи усилията си в области, насочени към клиентите. Добавянето на втора платформа и влиятелен доставчик също създаде голямо предимство по веригата на доставки. Вече виждаме доказателства за по-добър достъп и ценообразуване за висококачествена технология, споделена между програми (напр. Батерия, високопроизводителни чипове, дисплеи и т.н.) и вече се възползваме от влиянието на всеки партньор, за да осигурим доставка на критични компоненти като чипсети и полупроводници", посочи Хенрик Фискер.
Към 17 май има 16 000 резервации за неговия SUV Ocean и повече от половината от тези резервации са от хора, които в момента не притежават SUV. Това показва, че може да има по-голям адресируем пазар за неговите превозни средства. Fisker възнамерява да определи цената на този SUV от 37 500 долара.
Nikola (NKLA)
Nikola е производител на водородни електрически и акумулаторни превозни средства (BEV), компоненти на превозни средства и задвижващи механизми за електрически превозни средства. По-рано този месец компанията отчете резултатите си за първото тримесечие с нетна загуба от 120,2 милиона долара, която се увеличи от нетна загуба от 33,1 милиона долара през същото тримесечие на миналата година.
„През първото тримесечие Nikola продължи да изпълнява нашия бизнес план. Успяхме да продължим да пускаме в експлоатация и да проверяваме BEV на Nikola Tre и сме пред завършване както на нашите производствени мощности в Улм, Германия, така и в Кулидж, Аризона", каза главният изпълнителен директор Марк Ръсел.
Първата партида от Nikola Tre BEV на компанията е подложена на тестове за валидиране и тя очаква да достави първата си доставка през четвъртото тримесечие на тази година.
Миналият месец Nikola заедно с IVECO и OGE, обявиха внедряването на водородна инфраструктура, където компанията ще инсталира инфраструктура за местоположение на водородно гориво за електрически превозни средства (FCEV) на производителите на оригинално оборудване (OEM) в Германия. Това партньорство между Nikola, IVECO и OGE се очаква да улесни икономически ефективното разпределение на водорода от местата за производство до места за съхранение и зареждане с гориво.
Компанията смята, че това е важен ход към разширяване на мрежата от водородна инфраструктура в Европа.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Блясково бъдеще за електрическите превозни средства
Експерт: Щатските пазари ще продължат да бият конкурентите си
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.39% |
USDJPY | 151.62 | ▼0.88% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.29% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.47% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 921.20 | ▼0.14% |
S&P 500 | 6 029.12 | ▼0.19% |
Nasdaq 100 | 20 931.60 | ▼0.27% |
DAX 30 | 19 252.50 | ▼0.59% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 339.20 | ▲1.54% |
Ethereum | 3 416.95 | ▲2.77% |
Ripple | 1.41 | ▲0.98% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.06 | ▲0.28% |
Петрол - брент | 72.58 | ▲0.23% |
Злато | 2 646.26 | ▲0.55% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 555.38 | ▲3.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.56 | ▲0.25% |
Germany Bund 10 Year | 135.54 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |