Снимка: iStock
Airbnb (ABNB) е най-голямата агенция за онлайн резервации за временно настаняване и предлага услуги за резервация на бутикови хотели, пише TipRanks.
Компанията може да се похвали с мрежа от над 4 милиона души в 220 страни и над 100 000 града. Тя генерира малко над половината от приходите си в Северна Америка, други 30% в EMEA, а останалата част в Азиатско-Тихоокеанския регион и Латинска Америка.
Основната стойност за Airbnb идва от таксите за онлайн транзакции за резервации на нейния уебсайт, които се генерират чрез масивната му хост мрежа. Неговото конкурентно предимство произтича от широкия спектър от атрактивни предложения на разумни цени за настаняване, които го правят избраната агенция за резервации за туристи.
Тъй като все повече хора го използват за резервиране на квартири, обхватът на Airbnb се разширява допълнително.
Очаква се компанията да продължи да генерира силен растеж на фона на повторното отваряне на световната икономика след пандемията от COVID-19. Компанията се представя добре и на пазарите извън Северна Америка. В тези области Airbnb контролира много по-малък пазарен дял, но все още има значително присъствие и силно разпознаване на марката.
Като се има предвид всичко това, компанията има и многобройни предизвикателства, с които да се бори.
Първо и най-важно, компанията вече е изправена пред значителна конкуренция от добре утвърдената хотелиерска индустрия и други конкурентни сайтове като VRBO.
Освен това сайтове като TripAdvisor (TRIP), големите онлайн туристически агенции и дори някои от технологичните мега компании като Facebook (FB), Amazon (AMZN) и Google (GOOG) може да решат да използват своите големи масиви от потребителски данни и съществуващи мрежи от клиенти в рамките на собствените им екосистеми, за да достигнат до пазара на Airbnb.
Въпреки всички насрещни ветрове, Airbnb все още притежава огромен дял в сегмента, което му дава значително предимство по отношение на специфичните за индустрията потребителски данни и мрежа.
Оценката на Airbnb обаче остава повишена. EV / EBITDA е доста висок при 109x и компанията остава нерентабилна на база нетен доход. Анализаторите очакват компанията да генерира 0,07 долара печалба на акция през 2022 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Срив за технологичните акции по целия свят
Как този хеджфонд управляван от 30-годишен китаец направи 120% доходност първото тримесечие?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.29% |
USDJPY | 154.12 | ▼0.18% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.11% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.14% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.24% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 848.60 | ▲0.29% |
S&P 500 | 6 008.34 | ▲0.26% |
Nasdaq 100 | 20 903.40 | ▲0.35% |
DAX 30 | 19 381.00 | ▼0.27% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 968.90 | ▲1.00% |
Ethereum | 3 419.13 | ▲0.25% |
Ripple | 1.42 | ▲0.90% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.06 | ▲0.63% |
Петрол - брент | 72.57 | ▲0.03% |
Злато | 2 616.72 | ▲0.25% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.25 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.34 | ▼0.02% |
Germany Bund 10 Year | 135.02 | ▼0.13% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |