Снимка: Pixabay
Луксозните марки процъфтяват в туризма и потребителския оптимизъм, което предполага, че силното икономическо възстановяване в бъдеще ще бъде благосклонност към луксозните акции.
Локдаунът и затварянето на магазините доведоха много домакинства до спестяване на милиарди долари. Изследванията показват, че общите спестявания в световен мащаб през последната година са над един трилион долара. Излишно е да се споменава, че независимите и луксозни марки вероятно ще видят скок в продажбите, когато икономиката се отвори отново.
За инвеститорите това е сигнал за възможност за закупуване на акции в това пространство. Добавяйки чар към успешното завръщане, индексът S&P Global Luxury, проследяващ луксозните акции, е претърпял силен растеж през последните няколко години.
Въпреки че тези инвестиции са по същество по-нестабилни от обикновените потребителски стоки, те са склонни да растат с ускорени темпове по време на периоди на икономически просперитет.
В този смисъл предстоящото възстановяване прави луксозните акции чудесна покупка, коментира Дивия Премкумар от InvestorPlace. С повече заделени пари се очаква луксозните марки да получат справедливия си дял от продажбите тази година. Ето преглед на 3 луксозни акции, които може да добавите към портфейла си:
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH)
LVMH акциите се покачват стабилно през последните няколко месеца, тъй като потребителските продажби в САЩ и Китай се увеличават.
През първото тримесечие на 2021 г. френската компания отчита увеличение на растежа с 32% до 16.9 милиарда долара. Тази стойност не само надвишава приходите през 2020 г., но и надвишава отчетените приходи през 2019 г. с 8%. Общият оптимизъм на книжата в сектора тласна LVMH акциите до ръст от почти 30% на годишна база.
Тъй като икономиката влиза в режим на възстановяване, LVMH е готова да покаже силна игра след пандемия. Причината е, че луксозният гигант има силна експозиция в Китай, която е сред първите страни, засегнати от пандемията. Това също означава, че Азия е първият регион, който се възстановява от пандемията, което е добра новина за продажбите на LVMH.
В допълнение към пазарните тенденции, които се развиват в полза на компанията, е нейното силно портфолио от марки. Неотдавнашното придобиване от LVHM на Tiffany & Co и други вътрешни марки като Christian Dior и Louis Vuitton спомогна за утвърждаването на позицията на френския търговец на пазара на луксозни акции.
Estee Lauder Co (EL)
Друга компания, която ще се възползва от възстановяването на търсенето, е Estee Lauder. Компанията е производител и търговец на широка гама от продукти за грижа за кожата, грим и коса.
EL акциите вече показаха впечатляващ ръст тази година, като се повишиха от 250 долара на 303 долара. Данните обаче показват по-голям растеж за компанията през следващите месеци, което я прави добра игра за възстановяване.
В последния си отчет за приходите EL акциите отбелязаха скок до 3.86 милиарда долара спрямо 3.35 милиарда долара преди година. Печалбите достигнаха 456 милиона долара през третото тримесечие спрямо -6 милиона долара миналата година, което сигнализира за силен отскок. EPS също нарасна значително от -0.02 долара до 1.25 долара.
Пандемията нанесе сериозен удар върху печалбите на компанията, тъй като продажбите на козметика и парфюми, двата основни продукта на компанията, бяха замразени.
Тъй като през втората половина на годината пазаруването в магазините набира скорост и животът се връща към нормалното, има всички основания да се вярва, че Estee Lauder ще увеличи приходите си, коментира Премкумар. Луксозни акции като тази са силна игра за възстановяване, която си струва да купите.
Farfetch (FTCH)
Докато магазините за луксозни стоки вероятно ще видят ръст на продажбите през следващите месеци, заслужава да се разгледат и цифровите луксозни компании като Farfetch.
Онлайн пазаруването е изиграло огромна роля в потребителските разходи по време на пандемията и експертите смятат, че ще има постоянна промяна в начина, по който пазаруваме. Тази тенденция е добра поличба за платформата за търговия Farfetch, която отчете впечатляващи резултати за първото тримесечие, въпреки откриването на физически магазини, коментира анализаторът.
Компанията регистрира приходи от 458 милиона долара, в сравнение с 331 милиона долара преди година. Брутният обем на стоките (GMV) е нараснал с 50% до 916 милиона долара от 611 милиона долара през първото тримесечие на 2020 г.
Що се отнася до ръководството, Farfetch смята, че ще спечели повече печалби и очаква да добави между 35% и 40% към GMV. Въпреки неотдавнашната продажба на технологии, акциите за електронна търговия се очаква да излязат от пандемията по-силни, отколкото преди.
Това прави FTCH нарастваща акция, която си заслужава да се задържи за дългосрочните си печалби, коментира Премкумар.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Светът върви в посока на по-справедливи данъци за супербогатите
3-те най-добри акции в областта на киберсигурността с големи печалби през 2022 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.69% |
USDJPY | 151.16 | ▼1.18% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.81% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.45% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 839.50 | ▼0.33% |
S&P 500 | 6 013.38 | ▼0.45% |
Nasdaq 100 | 20 795.00 | ▼0.92% |
DAX 30 | 19 317.50 | ▼0.25% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 692.00 | ▲5.19% |
Ethereum | 3 619.21 | ▲8.86% |
Ripple | 1.50 | ▲7.01% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.76 | ▼0.17% |
Петрол - брент | 72.34 | ▼0.12% |
Злато | 2 638.56 | ▲0.25% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.64 | ▲0.31% |
Germany Bund 10 Year | 135.58 | ▲0.12% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |