Снимка: iStock
Откакто започна да предлага услугата "станция за смяна на батерии", китайската компания NIO извърши близо три милиона "замени на батерии", замествайки разредените батерии в автомобилите на клиентите с прясно заредени батерии, пише TipRanks.
29% от клиентите на NIO се намират в радиус от три километра от една от своите суап станции и компанията се надява да увеличи този брой до 90% до 2025 година. NIO също така препоръча, че ускорява пускането на нови станции за смяна на батерии, за да направи този 90% брой постижим.
От 308 станции в експлоатация в момента, компанията първоначално планира да ги увеличи до 500 станции тази година - но сега казва, че ще увеличи целта си до 700 станции до края на тази година. Освен това, компанията възнамерява да изгражда 600 нови станции за смяна на батерии всяка година, през следващите няколко години, достигайки до 4000 станции до 2025 г. - от които 1000 станции ще бъдат разположени в страни извън Китай.
"Но почакайте! Не беше ли целта на NIO от 4000 станции през 2025 г., минус целта от 700 за края на тази година, равна на 3300 станции? И ако NIO изгражда само 600 станции годишно след тази година, не трябва ли да отнеме на компанията пет години и половина, за да премине от 700 станции на 4000 станции? И не означава ли това, че пет години и половина от 2021 г. компанията няма да постигне целта си от 2025 г. преди средата на 2026 г.", пита анализаторът на Deutsche Bank Едисон Ю.
И отговорите на тези въпроси са: „да“, „да“ и „да, това със сигурност предполага това“. Независимо от това, Едисон Ю изглежда приема изявленията на NIO и удвоява рейтинга си за "купуване" и цената от 60 долара за акциите.
Но това не е единственият въпрос, повдигнат от разкритията на NIO. Всъщност може би най-важният въпрос, който инвеститорите могат да имат, е следният: Оставете настрана 3000 станции, които NIO иска да създаде в Китай. Защо NIO планира да изгради 1000 станции за смяна на батерии извън Китай, тъй като в момента компанията всъщност не продава никакви електрически автомобили извън Китай?
Известно е, че компанията планира международна експанзия в бъдеще - и по-специално експанзия в Германия. Предполага се, че NIO планира да започне да продава електромобили агресивно, в Европа и вероятно и в други страни - и се надява да продаде толкова много електромобили в международен план най-късно до 2025 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Блясково бъдеще за електрическите превозни средства
Експерт: Щатските пазари ще продължат да бият конкурентите си
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.68% |
USDJPY | 147.64 | ▼0.32% |
GBPUSD | 1.29 | ▲0.31% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.44% |
USDCAD | 1.43 | ▲0.37% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 120.30 | ▲0.21% |
S&P 500 | 5 827.25 | ▲0.17% |
Nasdaq 100 | 20 422.80 | ▲0.11% |
DAX 30 | 23 334.60 | ▼0.61% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 060.70 | ▲1.26% |
Ethereum | 2 238.99 | ▲1.67% |
Ripple | 2.55 | ▼2.05% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.80 | ▲2.26% |
Петрол - брент | 70.98 | ▲2.19% |
Злато | 2 928.10 | ▲0.62% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 548.38 | ▼1.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.98 | ▲0.19% |
Germany Bund 10 Year | 127.78 | ▼0.02% |
UK Long Gilt Future | 92.64 | ▲0.84% |