Снимка: Pixabay
Пионерът на видео стрийминга Roku (NASDAQ:ROKU) лети високо през 2020 г. и в началото на 2021 г. акциите буквално се "запалиха", тъй като поточното видео получи мощен тласък от пандемията. Между март 2020 г. и средата на февруари тази година ROKU акциите нараснаха с 514%. След като достигна рекордно високо ниво на затваряне на 16 февруари от 469.70 долара, ROKU акциите паднаха рязко.
Оттогава книжата са се увеличили няколко пъти, но остават нестабилни и понастоящем се търгуват в диапазона от 431 долара. Един недостатък, който някои инвеститори имат срещу Roku, е нейният свиващ се бизнес за производство на хардуер, коментира Луис Навелие от InvestorPlace, експерт и инвеститор на растежа.
Вярно е, че Roku стартира като компания, която се фокусира върху продажбата на продукти за видео стрийминг. Но няма място за притеснение особено, ако оборудването стане страничен бизнес.
Продажбите на стрийминг оборудване на Roku продължават да се забавят
Roku всъщност стартира като компания, която беше отделена от водещата услуга за видео стрийминг през 2007 г. Бизнесът ѝ се състоеше в продажбата на телевизионни потоци, малки модеми, които се свързваха с телевизора, свързваха се с интернет и предоставяха на собствениците достъп до стрийминг видео услуги.
Roku се оказа много успешна в това начинание. До 2016 г., въпреки че всяка голяма технологична компания е произвела собствено оборудване за видео стрийминг, устройствата Roku заемат 49% от пазара на стрийминг оборудване в САЩ.
Сегашната ситуация е коренно различна и това е мястото, където някои инвеститори започват да се страхуват от ROKU акциите.
Един доклад за 2021 г. постави Roku на шесто място в света по продажби на свързани телевизионни устройства. През първото тримесечие Roku отчита приходи от хардуер (плейър) в размер на 107.7 милиона долара. Това е само с 69% повече от същото тримесечие на 2017 г. Най-вероятно щеше да е много по-ниска, ако не беше фактът, че брутната печалба от хардуера за тримесечието е била 14.8 милиона долара в сравнение с 10.8 милиона долара за първото тримесечие на 2017 г. Roku популяризира хардуера, като го продава с много по-ниски маржове, отколкото през 2017 г.
Освен това Roku разшири своите хардуерни предложения, включително звукови панели, които се продават за 190 долара – повече от два пъти по-скъпи от най-скъпия стрийминг продукт и почти пет пъти по-скъпи от най-евтиния.
Като се има предвид факта, че Roku има най-широката гама от продукти досега, тя е допълнена със (относително) скъпи звукови ленти, а маржовете са далеч по-ниски от тези през 2017 г., лесно е да се разбере защо ръстът на приходите от 69% за четири години е тревожен, коментира експертът. Особено след като пазарът на видео стрийминг избухна през това време.
Ето какво: забравете за хардуера. В момента това представлява само 19% от приходите на Roku (в сравнение с 64% през първото тримесечие на 2017 г.). По-важното е, че хардуерът сега представлява само 4.5% от печалбата на компанията.
Лицензирането на операционната система е това, което е необходимо
Връщайки се към доклада, в който устройствата Roku заемат жалко шесто място, може да се каже, че има уловка в този резулат. Това е просто броене на модемите на Roku. Но преди седем години компанията започна да лицензира своята операционна система Roku на производителите на интелигентни телевизори. Всеки един от тези телевизори в дома не само плаща на Roku малка лицензионна такса, но и допълнително споделя пазарен дял за компанията, тъй като тези телевизори действат точно като модемите на Roku.
Всъщност миналата година 38% от смарт телевизорите, продавани в САЩ, работеха със софтуера Roku.
Нарастващите приходи от платформата са причината за притежаването на Roku акции
Хардуерът на Roku, плюс всички тези телевизори Roku, означава повече потребители. Колкото повече потребители, толкова повече очи, което означава, че рекламодателите са по-склонни да плащат, за да бъдат на платформата на Roku.
Ефектът беше напълно показан в тези цифри за първото тримесечие. За тримесечието Roku добави още 2.4 милиона абонати (с 35% повече в сравнение със същия период на миналата година), с което общият ѝ брой достигна 53.6 милиона. Потребителите са излъчили 18.3 милиарда часа видео, което е с 49% повече. Приходите на платформата са нараснали със 101% на годишна база. Средният доход на потребител (ARPU) е нараснал с 32%.
Обобщение на ROKU акциите
Трябва ли да добавите ROKU акции към портфейла си? Акциите имат рейтинг „В“ в Portfolio Grader, така че това не е необходимо, добавя Навелие. Въпреки това, дори и след растеж от най-ниските нива през 2021 г., все още има потенциал за растеж. Също така, добавя той, нарастващата потребителска база и нарастващите рекламни приходи означават, че тази акция има добри възможности за дългосрочен растеж.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Меме акциите изненедващо увеличават загубите си
Експерт: Сега е най-доброто време за закупуване на акции в Азия
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.08 | ▲0.44% |
USDJPY | 148.05 | ▼0.02% |
GBPUSD | 1.29 | ▲0.25% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.35% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.55% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 167.70 | ▲0.34% |
S&P 500 | 5 829.20 | ▲0.34% |
Nasdaq 100 | 20 421.50 | ▲0.15% |
DAX 30 | 23 493.50 | ▲0.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 86 068.40 | ▼0.14% |
Ethereum | 2 186.79 | ▼0.71% |
Ripple | 2.32 | ▼0.06% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.04 | ▲1.15% |
Петрол - брент | 70.36 | ▲1.32% |
Злато | 2 909.82 | ▲0.03% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 552.64 | ▼0.37% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.57 | ▼0.19% |
Germany Bund 10 Year | 127.24 | ▼0.44% |
UK Long Gilt Future | 92.66 | ▲0.85% |