Снимка: Pixabay
Има абсолютна яснота, че глобалният икономически растеж набира скорост. И това са добри новини за бъдещето на корабните акции.
Международният валутен фонд очаква растеж на световната икономика от 6% през 2021 г. и 4.4% през 2022 г. През настоящата година развиващите се икономики вероятно ще нараснат с 6.7%. Показателите за корабните ценни книжа имат висока положителна корелация с растежа на БВП. Така че сега е подходящо време да продължите да инвестирате в качествени транспортни акции, коментира Фейсал Хумаюн.
Като се върне към показателите за растеж, световният индекс на бизнес активността в преработващата промишленост през май 2021 г. е 56. През същия период индексът на бизнес активността в сектора на услугите е 59.4. Общият индекс на стопанската активност от 58.4 понастоящем надвишава нивата на индекса на бизнес активността преди пандемията Covid-19. Икономиката е на солидна основа, въпреки продължаващите опасения, свързани с Delta варианта.
Така че, като се има предвид всичко това, тук са четири корабни акции, които вероятно ще се възползват от активната икономическа дейност, която доведе до здравословен растеж на световната морска търговия.
Costamare (CMRE)
CMRE акциите са най-добрият избор сред транспортните акции, според анализатора. При авансов коефициент на съотношението цена-печалба (P/E) от 5.0 пъти, акциите изглежда могат да се удвоят в сравнение с текущите нива. Освен това те също имат атрактивна дивидентна доходност от 4.48%, а дивидентите са устойчиви.
По отношение на видимостта на паричните потоци, Costamare съобщи за неизпълнена работа по договор от 3 милиарда долара от юни 2021 г. Изоставането се дължи на солидни контрагенти и вероятно ще осигури запазване на дивидентите.
Освен това, с голямо закъснение, обслужването на дълга едва ли ще предизвика загриженост. Към март 2021 г. компанията отчита коефициент на EBITDA е 5.77. Тъй като падежът на дълга не изтича до 2025 г., няма непосредствен натиск за рефинансиране.
Друг важен момент, който трябва да се отбележи, е, че тарифите за чартърни курсове са се увеличили с 54% през 2021 г. Тъй като световната икономика се връща към нормалното си състояние, високите цени на чартърите се очаква да поддържат рентабилността на EBITDA.
Costamare също участва активно в осигуряването на растеж на най-високо ниво. Компанията наскоро обяви придобиването на 16 плавателни съда с капацитет от 33 000 до 85 000 тона. Очаква се корабите да бъдат доставени до януари 2022 г. Това се очаква да допринесе за увеличаване на паричните потоци и евентуално увеличаване на дивидентите.
Като цяло CMRE акциите изглеждат привлекателни по отношение на дивидентите, както и по отношение на потенциалния растеж от настоящите нива.
Diana Shipping (DSX)
През последните 12 месеца DSX акциите се повишиха значително от 1.40 долара до 5.60 долара. Впоследствие цената се коригира до сегашните нива от 4.27 долара. И с авансов коефициент на съотношението P/E от 16.7 пъти, DSX акциите изглеждат добри за натрупване.
Diana Shipping експлоатира 37 сухопътни товарни средства със средна възраст от 10.2 години. Към първото тримесечие на 2021 г. натоварването на сухия парк на компанията е 98.6%. Освен това компанията има надеждна видимост на приходи от 135.2 милиона долара за 2021 г. със средна продължителност на договора от 1.01 години.
От макроикономическа гледна точка компанията смята, че графиките вероятно ще останат силни през следващите няколко години. Възстановяването на световната икономика е ключов фактор. Тъй като растежът се ускорява в нововъзникващите икономики и търсенето на стомана нараства, Diana Shipping може да се възползва. Всъщност приходите от чартърни услуги за сухи насипни товари вече са се увеличили.
Също така си струва да се отбележи, че доставките на сухопътния флот се очаква да се увеличат с 3.1% през 2021 г. и с 1.2% през 2022 г. С ограничен растеж на предлагането, темповете на чартърните услуги вероятно ще останат непроменени.
Що се отнася до силата на баланса, компанията съобщи, че нетният дълг към пазарната стойност на флота съставя 38%. Това осигурява достатъчно фискален резерв за привличане на заемни средства, коментира анализаторът.
Като цяло, Diana Shipping изглежда има добри възможности да се възползва от положителните индустриални ветрове. Вероятно акциите ще продължат да се покачват дори след силно рали през последните няколко тримесечия.
Danaos Corporation (DAC)
Поради значителното подценяване DAC акциите скочиха с малко под 1800% през последните 12 месеца. След като достигна връх от 79.50 долара, книжата в момента се търгуват на малко над 67 долара.
Натрупването може да се разглежда като корекция, коментира Хумаюн, тъй като DAC акциите все още се търгуват с атрактивен авансов коефициент на P/E от 5 пъти. Освен това стойността на нетните активи на компанията на акция са 90.90 долара и това показва потенциал за растеж в сравнение с настоящите нива.
Danaos е собственик и оператор на контейнерни превози. По отношение на пазарния дял компанията изостава от Seaspan и Costamare.
Към май 2021 г. Danaos Corporation има 1.2 милиарда долара закъснение на чартърните услуги до 2028 г. със средна продължителност на чартъра от 2.9 години. Това осигурява ясна видимост на EBITDA и паричните потоци, добавя анализаторът.
От гледна точка на баланса компанията отчита ливъридж от 4.0 към първото тримесечие на 2021 г. На първо място, ливъриджът на компанията падна от 7.3 през 2017 г. Освен това, изоставането в изпълнението на поръчките осигурява безпроблемно обслужване на дълга.
Наскоро Danaos Corporation обяви придобиването на шест 5466 контейнера за екологичен TEU дизайн. Ако пазарните условия останат благоприятни, е вероятно по-нататъшното придобиване на контейнерни кораби. Това би трябвало да осигури растеж на портфейла от поръчки и парични потоци.
Seanergy Maritime (SHIP)
Сред акциите на спедиторските компании с малка капитализация SHIP акциите изглеждат интересни. Ценните книжа ан компанията са се увеличили с 93% през текущата година, но изглеждат привлекателни за по-нататъшен растеж.
Seanergy разполага с флотилия от 16 кораба със средна възраст от 11.8 години. През първото тримесечие на 2021 г. компанията отчита приходи от 20.4 милиона долара и коригирана EBITDA от 7.9 милиона долара. Seanergy Maritime също така съобщи за парични средства и техните еквиваленти в размер на 58 милиона долара. Паричният буфер вероятно ще бъде използван за разширяване на флота.
Наскоро компанията съобщи за придобиването на модерен плавателен съд. В същото време тя продаде най-стария кораб във флота. През 2021 г. компанията вече е придобила пет японски плавателни съда.
Що се отнася до плановете за растеж, Seanergy планира по-нататъшно придобиване на кораби и намаляване на дела на заемните средства през 2021 г. и нататък. От друга страна, по-нататъшното отслабване на капитала изглежда вероятно, тъй като компанията планира растеж, съчетан с намаляване на дела на ливъридж.
Въпреки това, ако компанията може да осигури дългосрочни чартъри, проблемът в размиването не е от значение, коментира Хумаюн. Струва си да се отбележи, че нейни клиенти са такива големи компании за добив като Rio Tinto (NYSE:RIO), Vale (NYSE:VALE) и BHP Billton. Със здравословен растеж в металургичната и минната промишленост Seanergy вероятно ще постигне добри резултати през следващите тримесечия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.63% |
USDJPY | 151.32 | ▼1.08% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.67% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.46% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 982.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 033.12 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 20 946.90 | ▼0.20% |
DAX 30 | 19 276.80 | ▼0.46% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 487.50 | ▲2.79% |
Ethereum | 3 479.96 | ▲4.67% |
Ripple | 1.44 | ▲2.77% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.70 | ▼0.28% |
Петрол - брент | 72.24 | ▼0.23% |
Злато | 2 650.54 | ▲0.71% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 555.38 | ▲3.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.74 | ▲0.41% |
Germany Bund 10 Year | 135.68 | ▲0.19% |
UK Long Gilt Future | 95.58 | ▲0.50% |