Снимка: Pixabay
Въпреки насрещните ветрове, свързани с пандемията, акциите на круизните компании са се увеличили през последните 12 месеца. Основната причина е положителната прогноза за 2022 г. и последващия период. Освен това повечето круизни компании са укрепили баланса си, за да оцелеят в дълъг период на парично изгаряне, коментира Фейсал Хумаюн.
Струва си да се отбележи, че приходите от круизната индустрия са паднали до 3.3 милиарда долара през 2020 г. Очаква се индустрията да получи приходи от 6.6 милиарда долара през текущата година. Това все още е доста под приходите от 2019 г. от 27.4 милиарда долара.
Перспективите за 2022 г. обаче са розови, а няколко круизни компании съобщават за силни резервации. Друга точка, която си заслужава да се отбележи, е, че круизната индустрия е превозила 27.8 милиона пътници през 2019 г. През следващата година капацитетът на индустрията вероятно ще бъде 31.7 милиона пътници. Очаква се до 2027 г. общият капацитет да се увеличи до 38.7 милиона пътници.
Очевидно е, че индустрията се фокусира върху възстановяването и постепенното разширяване на флота. Тук са четири круизни акции, които изглежда ще се увеличат през следващите няколко тримесечия, тъй като се очаква да има повече круизни кораби спуснати на вода.
Cruise (NCLH)
След като достигнаха най-високите си нива от 34.5 долара, NCLH акциите се коригираха до сегашните нива от 24 долара. Това изглежда като добра възможност за нови спестявания.
На 26 юли Norwegian Jade инициира връщане на круиз за 500 дни. Norwegian Cruise изисква всички гости и членове на екипажа да бъдат ваксинирани. Тъй като повече кораби ще се върнат на вода през следващите тримесечия, акциите вероятно ще се покачат. Norwegian Cruise вече си сътрудничи с Центровете за контрол и превенция на заболяванията, за да възобнови круизите в САЩ.
Също така си струва да се отбележи, че позицията на компанията за резервации за първата половина на 2022 г. надхвърля нивата от 2019 г. Ако Delta вариантът бъде спрян, Norwegian Cruise се очаква да бъде готова за силно завръщане.
От финансова гледна точка компанията отчита парични средства и еквиваленти в размер на 3.5 милиарда долара към март 2021 г. Това осигурява на компанията резерв от сила за навигация през следващите няколко тримесечия на изгаряне на пари.
Дългът на компанията е 12.2 милиарда долара. Според Хумаюн това не е проблем с разширения профил на погасяване на дълга. Като цяло NCLH акциите изглеждат привлекателни за по-нататъшен растеж през следващите 12 – 24 месеца.
Carnival Corporation (CCL)
CCL са друго име сред круизните акции, което изглежда привлекателно след корекцията. През юни 2021 г. книжата на компанията достигнаха връх от 31.5 долара. Корекцията беше неизбежна след прилично рали и в момента акциите се търгуват на цена от 21.7 долара.
За второто тримесечие на 2021 г. Carnival отчете парични средства и еквиваленти в размер на 9.3 милиарда долара. Това осигурява на компанията достатъчно ликвидност, за да се върне на пълен круиз.
Струва си да се отбележи, че до края на годината компанията планира да експлоатира до 75% от капацитета на флота. Това вероятно ще осигури значително намаляване на паричните средства на компанията през следващите няколко тримесечия.
Що се отнася до видимостта на приходите, компанията отчита 45% ръст на резервациите през второто тримесечие на 2021 г. в сравнение с предходното тримесечие. В допълнение, общите поръчки за 2022 г. надминават нивата от 2019 г. Това прави компанията силна за възстановяване.
Разглеждайки рисковете, Carnival Corporation отчете общ дълг от 30.7 милиарда долара за второто тримесечие на 2021 г. Високият дълг се очаква да доведе до значителни разходи за обслужване на дълга, дори ако флотът е напълно функциониращ. През следващите няколко години Carnival ще трябва значително да намали инвестициите си.
Устойчивото възстановяване на индустрията обаче ще изисква увеличаване на CCL акциите. Преди кризата с Covid-19 компанията генерира здрави парични потоци. След като операциите се върнат на тези нива, намаляването на дела на заемните средства вероятно ще бъде бързо.
Lindblad Expeditions (LIND)
LIND акциите са друго привлекателно име сред круизните акции. Ценните книжа с малка капитализация изглеждат готови да възобновят ралито след някаква корекция в близкото минало.
В момента компанията притежава десет експедиционни кораба и пет сезонни чартърни кораба. Освен това Lindblad Expeditions се фокусира и върху наземни пътувания чрез своите дъщерни дружества. По този начин LIND акциите осигуряват на инвеститорите по-разнообразен достъп до туристическата индустрия.
Компанията разполага с възможности за преодоляване на кризата със сравнително здравословен баланс. Към първото тримесечие на 2021 г. тя отчита парични средства и техните еквиваленти в размер на 163.9 милиона долара. Компанията вече е получила отказ от задължения за ливъридж до първото тримесечие на 2022 г. Тъй като компанията започва да експлоатира флота си, коригираната EBITDA вероятно ще се подобри.
Струва си да се отбележи, че Lindblad Expeditions съобщи за здрави резервации за 2022 г. Към първото тримесечие на 2021 г. поръчките на компанията са с 39% по-високи в сравнение с 2021 г.
Анализаторът на Craig-Hallum Алекс Фурман смята, че „цифрата на EBITDA на Lindblad след повторното отваряне ще бъде повече от 100 милиона долара“. Анализаторът определи целевата цена на акциите от 17 долара. Това би означавало увеличение от 30% в сравнение с текущите нива от 13.03 долара.
Royal Caribbean (RCL)
Наскоро беше съобщено, че шест гости на Royal Caribbean са дали положителен резултат за Covid-19. Това доведе до някаква корекция в цената на книжата. Въпреки това, RCL акциите също са сред круизните акции, които си струва да се добавят в случай на спад.
От гледна точка на възобновяването на круизите, напредъкът е положителен за компанията. През последните осем седмици общо осем круизни кораба са започнали работа. Това включва връщането на компанията на круизни операции от Съединените щати.
От гледна точка на финансовата стабилност са налице следните две положителни точки. На първо място, компанията отчита ликвидност от 5.8 милиарда долара към март 2021 г. Това осигурява паричен буфер за поддържане по време на паричното изгаряне. Освен това повечето търговски банки са се отказали от дълга до третото тримесечие на 2022 г.
Тъй като повече круизни кораби ще бъдат пуснати в експлоатация през следващите няколко тримесечия, компанията едва ли ще се нуждае от по-нататъшно намаляване на собствения си капитал. Разбира се, разходите за обслужване на дълга вероятно ще останат високи през следващите няколко години, коментира анализаторът. Това не би трябвало да бъде голям риск, ако натоварването на капацитета достигне нивата, предхождащи Covid.
Като цяло RCL акциите се понижиха с 22% от последните върхове до сегашните нива от 76.90 долара. Тази корекция е добра възможност за натрупване на акции, добавя той. След като круизните лайнери отново заработят и намалеят паричните разходи, изглежда вероятно за ралито да се възобнови.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Щатските индекси с рекорди преди доклада за заетостта
Дивидентните акции трябва да са част от всеки добре балансиран портфейл
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 224.00 | ▼0.19% |
Ethereum | 3 262.90 | ▼1.09% |
Ripple | 3.00 | ▼0.98% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |