Снимка: iStock
Преди няколко месеца Nio (NYSE:NIO) обеща да стане доминиращ производител на електрически автомобили в Китай. Всъщност компанията има много допирни точни с титанът в сектора на електрическите автомобили Tesla (NASDAQ:TSLA), а NIO акциите преминаха през пословичния връх, коментира Луис Навелие от InvestorPlace, експерт и инвеститор на растежа.
Въпреки това, след грандиозната 2020 г. акциите на NIO спаднаха с повече от 7% на годишна база, тъй като компанията се бори с глобалния недостиг на полупроводници и последиците от пандемията. Освен това има още две китайски EV компании, които са станали законни конкуренти на превъзходството на Nio.
Всичко това ще направи още по-интересно да се види обявяването на печалбата на компанията за второто тримесечие, планирано за 11 август. Според експертът, тази компания далеч не е изпаднала.
Поглед върху производството
Nio наскоро публикува някои ключови производствени показатели. По-конкретно, компанията обяви, че е доставила 7 931 автомобила през юли, което е почти 125% повече от предходната година. Това не е малък подвиг – да се произвежда такъв брой автомобили за един месец, особено когато автомобилната индустрия като цяло се бори с недостига на чипове.
Нещо повече, Nio също така поясни, че за един месец е построила 1702 от своите водещи SUV – ES8. Също така компанията доставя 3669 ES6 (друг SUV) и 2560 EC6 (смарт електрически купета на компанията). Като цяло, Nio казва, че компанията вече е доставила общо 125 528 автомобила. Това би трябвало да означава добро бъдеще за акциите на NIO.
Въпреки че юли наистина представлява огромен ръст в сравнение с миналата година, те също показват лек спад от 1.8% в сравнение с предходния месец. През юни компанията достави рекордните 8083 автомобила.
Още по-интересно е, че конкурентите Li Auto (NASDAQ:LI) и Xpeng (NYSE:XPEV) всъщност са доставили повече автомобили на месец от Nio. По-конкретно, Li Auto достави 8589 автомобила Li Ones през юли, докато Xpeng достави 8040 автомобила, 75% от които бяха седан модел P7. И двата EV производителя също са поставили месечни рекорди.
Така че EV пазарът очевидно остава горещ. И това въпреки пандемията и недостига на полупроводници, с които трябва да се борят, да не говорим за редица други компании, произвеждащи електрически автомобили.
Приходите са в центъра на вниманието
Какво означава това? Nio не е първата компания, изправена пред конкуренция. По-скоро най-важното е как компанията реагира.
За тази цел се очаква, че Nio ще обяви своите резултати за второто тримесечие на 11 август. През тримесечието анализаторите без съмнение ще наблюдават как компанията отговаря на показателите на Li и Xpeng. По-конкретно, те вероятно ще искат да знаят какви производствени показатели компанията прогнозира за третото и четвъртото тримесечие.
Но можете да очаквате и допълнителна информация в доклада. Например, компанията вероятно ще обсъди неотдавнашното си решение да наеме Ai Tiecheng да ръководи най-новата под-марка. Както съобщи анализатор на InvestorPlace миналата седмица, Tieceng „ще бъде вицепрезидент на стратегическия бизнес за неназован под-бранд,“ който ще представлява средните и бюджетни EV Nio.
Първият модел на под-марката се очаква да бъде пуснат през първата половина на 2022 г. И, разбира се, навлизането в средния и ниския клас на EV пазара се очаква да окаже огромно влияние върху NIO акциите.
И накрая, може също така да се очаква, че Nio ще обсъди плановете си за изграждане на 4000 станции за подмяна на батериите по целия свят до 2025 г. Тези станции за подмяна на батерии ще позволят на шофьорите бързо да заменят изтощените батерии с нови.
Без съмнение моделът NIO Battery as a Service (BaaS) е това, което го отличава от конкурентите. И тъй като китайското правителство обяви национални стандарти за безопасност при смяна на батериите, усилията на компанията да увеличи площта на своите акумулаторни станции са добре дошли.
Обобщение на NIO акциите
След грандиозната 2020 г. акциите на NIO са изправени пред някои проблеми поради пандемия и недостиг на чипове. Освен това има допълнителна конкуренция в лицето на компании като Li Auto и Xpeng.
Но Навелие все още е оптимист за Nio по няколко причини. Разширяването на компанията на пазара на електромобили с ниски и средни доходи се очаква да увеличи драстично клиентската ѝ база. Освен това разширяването на модела BaaS би трябвало да позволи на Nio да се открои от конкуренцията.
Като цяло това второ тримесечие се очаква да бъде звездният втори акт, който ще последва силната 2020 година на Nio, коментира експертът.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Икономическите рискове в Китай се увеличават
Защо Shell е една от най-добрите големи петролни компании (според експерти)?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 243.00 | ▼0.17% |
Ethereum | 3 266.25 | ▼0.99% |
Ripple | 3.00 | ▼1.13% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |