Снимка: Shutterstock
Tesla (NASDAQ:TSLA) отново е в новините, но по неочаквана за всички причина.
По-рано тази седмица Националната служба за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) на САЩ започна официална проверка за безопасност в системата за подпомагане водача на Autopilot на компанията след поредица от катастрофи на вече аварийни места. Изследването е най-новото доказателство, че американските власти започват да разглеждат по-отблизо технологиите за подпомагане на водача след период, в който производителите на автомобили се радват на пълна свобода на действие, коментира Джоана Макрис, анализатор на InvestorPlace Markets.
Това не е първият път, когато сигурността на функцията Autopilot на Tesla е поставена под въпрос. Но този път инвеститорите ще искат да обърнат специално внимание на това по две важни причини.
Първо, резултатите от текущото разследване могат да повлияят на това колко скоро автономното шофиране ще стане основно. Въпреки че Илон Мъск често спекулира по повод, че широкото използване на автономни превозни средства вече е близо, повечето производители на автомобили са на мнение, че може да отнеме години или дори десетилетия до този момент.
Но има още една причина, поради която проблемите с автономното шофиране (AD) на Tesla са толкова важни. Те най-накрая хвърлиха светлина върху огромния, и все още до голяма степен подценяван, потенциал на технологията LiDAR.
Според Макрис, самоуправляващите се автомобили се развиват, но много бавно. Но лидарът бързо се развива от причудлива технология в ДНК, което захранва автономното шофиране.
Ако сте се съмнявали в акциите от лидари, сега е подходящо време за надлежна проверка. Цената на тези книжа е намаляла средно с около 15% през последните 5 търговски дни, което осигурява отлична входна точка, коментира анализаторът.
Както при всяка преобръщата представите технология на ранен етап, не бива да се очаква бърза възвръщаемост на парите. Търпеливите дългосрочни инвеститори, които могат да видят голяма дългосрочна картина, могат да спечелят по голям начин. Но преди детайлното разглеждане на трите най-добри избора в сектора, нека един поглед по-отблизо върху последните проблеми на Tesla, за да стане ясно защо акциите на лидарните технологии се покачват.
Повече, отколкото e на пръв поглед
Когато става въпрос за автономно шофиране, както при много други технологии, Tesla прави нещата по различен начин.
Функцията Autopilot на компанията е компютъризирана система, която използва радар и камери за „виждане“, необходими за откриване на пътната маркировка, други превозни средства и обекти на пътя. След това колата може автоматично да се управлява, спира и ускорява без участието на водача. Мъск написа в Twitter по-рано този месец, че подобрената система за подпомагане на водача на Tesla само с камера, известна като „Tesla Vision“, скоро „улавя сигнали, опасности, линейки/полицейски светлини и дори жестове с ръце“.
От Tesla заявиха, че техната функция Autopilot трябва да се използва само на разделени магистрали, но няколко видеоклипа в социалните медии показват как шофьорите го използват на всички видове пътища. NHTSA идентифицира 11 катастрофи от януари 2018 г., при които Tesla автомобили „са първоизточник на пътни произшествия и предизвикват верижна реакция“.
Автомобилната общност, препрочитаща лидарите, вярва, че тяхната технология може да предотврати тези злополуки и смъртни случаи. Докато Autopilot на Tesla използва главно камерата, за да „вижда“, лидарът използва лазери, за да формира 3D изображение на изследваната среда. След това използва софтуер за обработка на данни, за да създава изображения и да идентифицира обекти.
Мъск, както е известно, изрази презрението си към лидарната технология, като я нарече „глупава идея“. Тези неотдавнашни инциденти обаче правят двете слаби места на AD системите, базирани на камери, съвсем очевидни.
Първо, въпреки че камерите могат да бъдат по-надеждни като система за виждане, те нямат функции за определяне на обхвата. С две думи, камерата не може да ви каже колко далеч е обектът. Но лидарнта технология може.
На второ място, ярката светлина и неблагоприятните метеорологични условия значително влошават способността на камерата да „вижда“. Всъщност повечето наблюдатели от индустрията свързват проблемите с безопасността на Tesla с насищането на камерата, което се случва, когато прекалено интензивната пряка светлина заслепява камерата, като пречи да се види голям обект пред нея (като обърнат камион). Разглеждайки инцидентите с катастрофите по-отблизо, NHTSA заяви, че повечето от 11-те катастрофи са станали след смрачаване и сцените на катастрофата включват мерки като аварийните светлини на превозни средства, ярки светлини или пътни конуси, които лесно могат да объркат базираната на камера AD система.
Няколко основно лидарни компании проведоха някои интересни компютърни симулации, които предполагат, че подобни сривове биха могли да бъдат избегнати, ако автомобилните производители включат технологията LiDAR заедно със съществуващите камери на превозните средства. Камерите плюс лидара биха осигурили изобилие и по-голяма безопасност за автономните превозни средства.
Тези имена могат да бъдат следващите големи победители в нарастващия ви портфейл.
Microvision (MVIS)
Microvision е потенциално следващата голяма работа както в лидара, така и в разширената реалност (AR). Хардуерът на A-образцовия лидарен сензор на компанията беше пуснат през април тази година. Очакват се повече „нови подробности“ за технологията на компанията на предстоящото изложение IAA Mobility 2021 в Мюнхен следващия месец.
Най-интересното за Microvision е, че историята на AR на компанията също се нажежава. Най-новото: в последния си конферентен разговор изпълнителният директор Сумит Шарма потвърди, че технологията на Microvision се използва от Microsoft (NASDAQ:MSFT) за нейното HoloLens 2 (HL2) устройство за смесена реалност.
Microsoft планира бъдещи версии на HoloLens с крайната цел да замени смартфоните с умни очила.
Намирайки се директно на два растящи пазара, се очаква MVIS да тества отново нивата от 25 долара, които се наблюдаваха през април, когато излязоха повече новини за лидарското сцепление и потенциалните приходи от роялти от Microsoft.
Innoviz (INVZ)
Едно от добрите лидарни заглавия Innoviz предлага привлекателна комбинация от интересна технология и оценка.
Innoviz, която стана публична чрез IPO чрез SPAC-компания през април, има обещаваща технология и печалба в дизайна с BMW (OTCMKTS:BMWYY), но в момента се търгува с около 30% под прага на IPO-то от 10 долара.
Наскоро обявеният от компанията сензор InnovizTwo е планиран да бъде пуснат в производство през 2022 г. с цел да достигне ниво на производство от 500 000 до 1 милион единици до 2024 г. Innoviz също има фуния от договори, състояща се от 36 оценени сделки. Компанията претендира за 25 сделки в процеса на RFI/RFQ в допълнение към сделката с BMW.
Както при всички имена в това пространство, очаквайте приходите да останат скромни (и променливи) досега, коментира анализаторът. Компанията отново потвърди предварително обявеното си прогнозно ръководство за портфолио от поръчки от 2.4 милиарда долара. Това показва, че на хоризонта може да има по-неизбежни дизайнерски победи.
Luminar (LAZR)
Luminar винаги е бил любимец на почитателите на лидарната технология, като една от първите компании с чиста игра, станала публична в пространството.
И въпреки че се търгуваха на високи нива, LAZR акциите обаче се понижиха с повече от 50% на годишна база и в момента се търгуват на около 15 долара за акция, предлагайки убедителна входна точка.
Печалбата за второто тримесечие беше висока, компанията показа ръст на приходите и повиши прогнозата за продажбите за годината. Важно е, че Luminar претендира за първата в индустрията победа за стандартизация с Volvo (OTCMKTS:VLVLY) в автомобилния лидар.
Компанията също така постигна напредък в изпълнението на петте си ключови задачи за 2021 г. Те включват заключване на над 85% от веригата за доставки от серийно производство и инструменти за нейния ирисен сензор.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Tesla демонстрира изкуствен интелект за хуманоиден робот
Новините за Tesla могат скоро да повишат акциите на MicroVision
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 202.00 | ▼0.21% |
Ethereum | 3 281.80 | ▼0.52% |
Ripple | 3.03 | ▼0.08% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |