Снимка: iStock
Инвеститорите трябва да игнорират последния танц на Илон Мъск и вместо това да се съсредоточат върху нарастващите проблеми, пред които е изправена Tesla, поради преувеличените твърдения на нейния изпълнителен директор относно технологичните възможности на компанията му.
По време на „AI Day“ късно в четвъртък, самоопределилия се като „Техно Крал“ Мъск заяви, че компанията работи върху хуманоиден робот, тъй като „Tesla е може би най-голямата роботизирана компания в света, защото нашите коли са като полуразумни роботи на колела“.
След като Мъск изигра кратък танц за своите фенове в публиката на живо, той излезе на сцената и показа само компютърно генерирани изображения на 5.8-инчов хуманоиден робот, за който твърди, че Tesla ще произведе прототип някъде догодина. Той заключи, че може да се използва за производство или скучни повтарящи се задачи, като пазаруване на хранителни стоки и ще има напълно самостоятелно управление от компютър.
Както винаги с Мъск и Tesla, времевата линия е силно съмнителна за всеки, който има основни познания за въпросната технология. За щастие, лудориите не заблудиха всички на Уолстрийт, някои от които може би се уморяват от неговите манипулации.
„За съжаление, както видяхме с роботакситата и други бъдещи научнофантастични проекти за Мъск, ние разглеждаме този Tesla Bot като абсолютна драскотина, която допълнително ще възбуди инвеститорите в момент, когато сред анализаторите има нарастваща загриженост относно растящата конкуренция и проблемите с безопасността на електромобилите на Tesla“, каза Дан Айвс, анализатор от Wedbush Securities, в бележка до клиентите в петък.
Въпросите за безопасност, споменати от Айвс, са това, към което инвеститорите трябва да се насочат в момента, защото изглежда правителството най-накрая засилва вниманието си и отбелязва проблем, който отдавна е посочван от инвеститорите: Мъск многократно препродава настоящия и краткосрочен потенциал за автомобилната си индустрия за автономия и напреднали технологии.
Само ден преди спектакъла „Ден на AI“ в четвъртък, двама американски сенатори поискаха от Федералната търговска комисия да разследва „многократното надценяване на способностите на техните превозни средства“ както на Tesla, така и на Мъск по отношение на маркетинга на продукта на Tesla с „напълно самостоятелно управление“. Tesla таксува хиляди долари при покупка (или само 100 долара на месец) за софтуер, който не е почти напълно самостоятелно шофиране, практика, която вече доведе до неотдавнашен преглед от Калифорнийския департамент за моторни превозни средства и германско решение, че Tesla не може да продава продукта като такъв.
„Езикът има значение“, казва Селика Талбът, преподавател в катедрата по публична администрация и политика в Американския университет във Вашингтон. „Използването на тази терминология е невярно, подвеждащо и опасно за широката общественост. Понятията за асистирано шофиране и автономни превозни средства и техните различия не са напълно разбрани от широката общественост“.
„Tesla е подпомогнала технологията в техния автомобил, но в нито един момент никой зад волана не трябва да мисли, че превозното средство може да се движи само, защото не може“, каза Талбът.
Седмицата започна с новини за федерално разследване на системата за автопилот на Tesla, след като коли на компанията, използващи тази функция, се разбиха в спрени превозни средства. Националната администрация по безопасност на движението по магистралите разследва поредица от катастрофи на автомобили Tesla, които имат активирана усъвършенствана система за подпомагане на водача. NHTSA заяви, че е започнало разследване на 11 катастрофи на Tesla, в които са участвали аварийни превозни средства, докато все още разследва поредица от сблъсъци, включващи автомобили, с активирани усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) и ремаркета за влекачи.
„Превозните средства, които Tesla произвежда, са системи, подпомагани от водача“, казва Брайън Раймер, изследовател от Центъра за транспорт и логистика на MIT. „Те помагат на водача и шофьорът трябва да поддържа бдителност.“
Важно е да се отбележи разликата между двойните продукти на Tesla с подвеждащи имена. „Автопилот“ е система ADAS, силно усъвършенствана версия на круиз контрол, предназначена за шофиране по магистрала, която позволява „колата ви да управлява, ускорява и спира автоматично в рамките на своята лента под вашия активен надзор, подпомагайки най-натоварващите части от шофирането“, според уебсайта на Tesla. Tesla предлага и пакета „FSD“, който сега се предлага с абонамент от 99 до 199 долара на месец, който описва като „достъп до набор от по-усъвършенствани функции за подпомагане на водача, предназначени да осигурят по-активно ръководство и асистирано шофиране под вашето активно наблюдение.”
Още по темата:
Tesla автомобилите сдават позиции, но тези три лидарни акции са готови за състезанието
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 231.00 | ▼0.18% |
Ethereum | 3 282.29 | ▼0.51% |
Ripple | 3.03 | ▲0.01% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |