Снимка: iStock
Netflix (NFLX) отчете резултати за третото тримесечие след затварянето на пазара, което показа скок в ръста на абонатите след разочароващата първа половина на годината. Печалбите за третото тримесечие също изпревариха очакванията на Уолстрийт, докато приходите съвпаднаха с прогнозите.
Акциите поскъпнаха с около 1.5% в края на търговията след резултатите.
Ето основните показатели от доклада на Netflix в сравнение с консенсусните оценки, съставени от Bloomberg:
Приходи: 7,48 милиарда долара срещу очаквани 7,48 милиарда долара, 6,44 милиарда долара преди година
Печалба на акция: 3,19 долара срещу очаквани 2,56 долара и 1,74 долара преди година.
Нетни абонати: 4,38 милиона срещу 3,72 милиона очаквани, 2,2 милиона преди година.
Добавките за абонати на Netflix за третото тримесечие отбелязаха сериозен отскок от второто тримесечие, когато само 1,5 милиона нови плащащи потребители се присъединиха към услугата за стрийминг.
Освен че надмина очакванията за ръст на абонатите за третото тримесечие, Netflix се насочи и към по-добри от очакваното нови потребителски данни за последното тримесечие на годината. Netflix заяви, че очаква 8,5 милиона нови платени потребители да се присъединят към платформата през четвъртото тримесечие, в сравнение с очакваните 8,32 милиона консенсусни анализатори.
Базираната в Лос Гатос, Калифорния компания, беше добавила далеч по-малко нови потребители през първите месеци на 2021 г. в сравнение с миналата година, когато поръчките за оставане на място в епохата на пандемия подхранваха скока в регистрациите. Netflix добави само 5,5 милиона нетни абонати през първото и второто тримесечие на тази година, в сравнение с рекордните 25,9 милиона добавени през първата половина на 2020 г.
Очаква се солидно съдържание да подхрани привличането на нови потребители, особено след излизането на хитовото корейско телевизионно шоу на Netflix „Squid Game“. Очаква се сериалът да донесе почти 900 милиона долара за стрийминг гиганта, след като струваше едва 21,4 милиона долара за производство, според доклад на Bloomberg. Рекордните 142 милиона души са гледали шоуто през първите четири седмици, което надмина предходния рекорд по зрителски показания след излизането на „Бриджъртън“.
Netflix също така каза в доклада си за печалбите, че ще премине към отчитане на часовете, гледани за своите предавания, вместо на броя акаунти, които ги гледат по-късно тази година, като заяви, че вярва, че „ангажираността, измерена с гледаните часове, е малко по-добър показател за общия успех на нашите заглавия и удовлетвореност на членовете."
Новите сезони на някои от най -популярните предавания на Netflix също са предвидени за излизане през текущото тримесечие, което ще осигури още един тласък на платформата. Сред тях са „Вещерът“, „Ти“, „Тигровият крал“ и „Кобра Кай“, в допълнение към новите филми като „Червено известие“ и „Не гледай нагоре“. „Squid Game“ също беше пусната в края на третото тримесечие на септември, което предполага известно пренасяне на зрителите в последните три месеца на годината.
Netflix също публикува оптимистична прогноза за своя график за производство и пускане за следващата година.
„Ако приемем, че няма нови вълни на COVID или непредвидени събития, които да доведат до мащабно спиране на производството, в момента очакваме по -нормализирано съдържание през 2022 г., с по -голям брой оригинали през 2022 г. спрямо 2021 г. и график за пускане, който е по-балансиран в хода на годината, в сравнение с 2021 г.“, се казва в съобщението на компанията за печалбата.
Като водещ американски стрийминг плейър със значителна база от съществуващи абонати, Netflix напоследък забеляза, че голяма част от ръста на потребителите идва от международните пазари. Netflix добави само 70 000 нови потребители в мрежата в САЩ и Канада през третото тримесечие. Абонатите в Азиатско-тихоокеанския регион нараснаха с 2,2 милиона, или повече от два пъти над ръста от второто тримесечие. Netflix привлече съответно 1,8 милиона и 330 000 нови потребители в Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) и Латинска Америка.
Въпреки това Северна Америка все още включва най -голямата потребителска база на Netflix, а средните приходи на членство са най-високите в този регион - 14,68 долара през третото тримесечие.
Като цяло Netflix излезе от третото тримесечие с около 213,6 милиона абонати, които плащат, което му дава голяма преднина пред други големи американски конкуренти като Disney (DIS), която за последно отчете 116 милиона абонати на Disney+.
Акциите на Netflix са се увеличили с 18% за годината до момента до края на вторник, което е по-слабо спрямо 20,3% ръста на S&P 500 през този период.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.21% |
USDJPY | 154.62 | ▲0.36% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.18% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.04% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 063.80 | ▼0.10% |
S&P 500 | 6 126.88 | ▲0.31% |
Nasdaq 100 | 21 846.40 | ▲0.70% |
DAX 30 | 21 822.60 | ▼0.02% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 411.00 | ▼0.31% |
Ethereum | 3 346.20 | ▲3.05% |
Ripple | 3.08 | ▼1.42% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.18 | ▼1.33% |
Петрол - брент | 75.38 | ▼0.89% |
Злато | 2 808.48 | ▲0.45% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 554.92 | ▼2.09% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.26 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.50 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 92.86 | ▲0.25% |