Снимка: iStock
Сривът от 30% в акциите на Snap Inc., по време на извънборсовия пазар вчера, след изнасянето на резултатите, повлече технологичните компании, изложени на дигитална реклама. Това се случи, след като собственикът на приложението Snapchat предупреди, че клиентите намаляват разходите за реклама.
Facebook Inc. и Twitter Inc. бяха сред най-големите спадащи, като всяка от тях в един момент потъна с над 6% в търговията след пазара. Alphabet Inc., компанията-майка на Google, се понижи с 2.8%.
Snap цитира проблемите на веригата за доставки на клиентите и политиките за събиране на данни на Apple Inc. за прогноза за приходите, която не отговари на средната оценка на анализаторите.
Това „ще създаде известно безпокойство около Facebook и други компании за социални медии“, пише Адам Крисафули, основател на бюлетина Vital Knowledge. Акциите на Snap паднаха с цели 30%.
Предупреждението беше последният удар за Facebook, чиито акции не се повишиха толкова силно, колкото на други компании след разпродажбите от миналия месец на фона на обвинения и информация, които предизвикаха подновен контрол на услугите му. Акциите паднаха с 11% от рекорда през септември, въз основа на цената на затваряне в четвъртък.
Facebook трябва да отчете печалбите си в понеделник, следван от Alphabet и Twitter във вторник.
Докладът на Snap натежа и върху други части от екосистемата за дигитална реклама. Trade Desk Inc., която притежава платформа за закупуване и управление на реклами, падна с повече от 5%, докато peer PubMatic Inc. падна с 4%.
Pinterest Inc., която се надигна тази седмица заради доклада, че PayPal проучва покупката на компанията, също падна в търговията след работно време, намалявайки с повече от 2%.
Докато Snap постигна голям резултат в крайна сметка - 17 цента на акция печалба, спрямо очакванията и тримесечието от предходната година от 11 цента - продажбите от 1,07 милиарда долара, докато нараснаха с повече от 50% на годишна база, пропуснаха консенсуса на анализаторите от 1,09 милиарда долара.
Още по-лошото е, че прогнозите за приходите за четвъртото тримесечие от 1,12-1,20 милиарда долара са доста отклонени под очакваните 1,36 милиарда долара.
Snap цитира проблеми с веригата за доставки и работната сила, както и отрицателното въздействие от своите реклами на Apple iOS, като причина за пропускането и по-ниското ръководство.
Компанията наистина подобри ежедневните активни потребители (DAU) - 306 милиона срещу очаквани 302 милиона. По принцип инвеститорите очакваха Snap да бие сериозно прогнозите през третото тримесечие, което да оправдае поскъпването на акциите през последните месеци, но това не се случи.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.01% |
USDJPY | 154.98 | ▲0.21% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.05% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.06% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 969.80 | ▼0.19% |
S&P 500 | 6 007.08 | ▼0.01% |
Nasdaq 100 | 21 170.60 | ▲0.06% |
DAX 30 | 19 179.00 | ▲0.19% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 87 617.00 | ▼0.36% |
Ethereum | 3 164.98 | ▼2.47% |
Ripple | 0.66 | ▼6.13% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.48 | ▲0.82% |
Петрол - брент | 72.42 | ▲0.92% |
Злато | 2 609.94 | ▲0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 550.12 | ▼0.30% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.56 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 132.04 | ▲0.21% |
UK Long Gilt Future | 93.56 | ▲0.25% |