Снимка: Renault
Европейските автомобилни производители, които са засегнати от глобалния недостиг на чипове, през последните дни побързаха да уверят акционерите, че недостигът на магнезий засега не представлява риск за производствените им планове, пише "Ройтерс".
Доставчиците на авточасти и индустриалните асоциации обаче предупреждават, че ако производството в Китай, което представлява 85% от глобалното предлагане на магнезий, не набере темпото скоро, автомобилните производители може да се сблъскат със значителен дефицит на материала.
Производителите на автомобили обикновено не купуват сами големи количества магнезий. Но производителите на части, доставящи на автомобилните производители ключови компоненти, силно разчитат на магнезий, който може да се използва самостоятелно или да се комбинира с алуминий за намаляване на теглото на автомобилите.
Олекотяването на превозните средства е особено полезно за разширяване на обхвата на шофиране на електрически превозни средства, което е от решаващо значение за европейските планове за енергиен преход.
Липсата на чипове вече удължи сроковете за доставка на нови автомобили, понякога до една година. Без бързо възстановяване на китайския износ на магнезий тези срокове могат да се удължат, каза източник от автомобилната индустрия.
Автомобилните фирми Stellantis и BMW посочват, че не виждат непосредствен проблем с доставките. Други в сектора казват, че техните запаси и магнезий ще издържат до началото на 2022 г. Но ръководителят на покупките на Volkswagen посочи, че се очаква недостиг.
„В момента не можем да прогнозираме дали недостигът на магнезий, който определено ще се случи според плановете, ще бъде по-голям от недостига на полупроводници“, каза Мурат Аксел от Volkswagen.
Производството на магнезий в Китай е около 50% от нормалните нива, казаха източници от индустрията, тъй като покачващите се цени на въглищата и енергийното нормиране накараха предприятията да съкратят или закрият дейността си. Китай позволи на някои производители на магнезий да възобновят производството, но не достатъчно, за да облекчи значително недостига. Цените се оттеглиха от рекордно високи нива, но все още са повече от два пъти над нивата през януари.
„Много сме загрижени, че това ще ни се отрази след няколко седмици“, каза Джонатан О'Риордан, ръководител на асоциацията на европейските производители на автомобили ACEA.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.15% |
USDJPY | 154.62 | ▲0.36% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.08% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.18% |
USDCAD | 1.45 | ▼0.18% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 160.60 | ▲0.12% |
S&P 500 | 6 118.38 | ▲0.17% |
Nasdaq 100 | 21 754.50 | ▲0.28% |
DAX 30 | 21 835.10 | ▲0.04% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 052.00 | ▼0.66% |
Ethereum | 3 234.12 | ▼0.41% |
Ripple | 3.06 | ▼2.20% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.94 | ▼0.26% |
Петрол - брент | 76.02 | ▼0.07% |
Злато | 2 793.68 | ▼0.09% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 562.38 | ▼0.77% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.08 | ▼0.06% |
Germany Bund 10 Year | 131.93 | ▲0.03% |
UK Long Gilt Future | 92.68 | ▲0.05% |