Снимка: Pixabay
Платформата за електронна търговия в облака Shopify (NYSE:SHOP) никога не спира да изненадва. Само за 16 месеца по време на пандемията общият брутен обем на стоките на търговеца (GMV) за SHOP акции се е удвоил от 200 милиарда долара до 400 милиарда долара, отбелязва Муслим Фарук.
Това беше платформа за малкия бизнес, преминавайки към онлайн модел, който спомогна за ускоряване на растежа ѝ.
С отслабването на попътния вятър на пандемията Shopify и SHOP акциите ще се разширят по по-стабилна траектория на растеж, коментира анализаторът.
Естествено, с невероятните си финансови резултати миналата година SHOP акциите донесоха впечатляващи печалби.
Годишната доходност на актива е повече от 50%, което удобно затъмнява доходността на индекса S&P 500. Неговият ръст на разходите се забави напоследък, но все още се представя изненадващо добре в сравнение с пазара.
Въпреки че се търгуват с висока оценка, ценовите показатели са в съответствие или по-привлекателни от тези на колегите в сферата. Следователно, с такива невероятни резултати през миналата година и голям потенциал за растеж в бъдеще, SHOP акциите са силна покупка, отбелязва анализаторът.
Пазарът на дребно се възстановява
През третото тримесечие Shopify увеличи продажбите си с 46% до 1.1 милиарда долара. Нейните търговски и абонаментни решения са се увеличили съответно с 51% и 37% на годишна база през тримесечието. Нещо повече, GMV също се е увеличил до почти 42 милиарда долара, което е с 35% повече от миналата година.
Въпреки това, GMV се оказа под очакванията на анализаторите от 43.4 милиарда долара и се забави значително в сравнение с ръста от 114% през първото тримесечие.
Пазарът изглежда се възстановява от еднократното въздействие на пандемията върху пазара на онлайн търговия. Миналата година приходите на Shopify възлизат на 2.93 милиарда долара, което е с 86% повече от предходната година.
Освен това отчита годишна оперативна печалба от 90 милиона долара, което беше за първи път в нейната прославена история.
Компанията се справи изключително добре с прекъсванията на веригата за доставки и последните актуализации на iOS. Резултатите от третото тримесечие показват, че маховикът на растежа не е повреден и има няколко катализатора, които могат да доведат до следващата фаза на разширяване.
Разширяване на хоризонтите си
Shopify последователно следва най-новите тенденции на пазара. През третото тримесечие компанията обяви пускането на нова централизирана платформа, наречена Shopify Markets, за да улесни трансграничния достъп за продавачите.
Подобно на това, което Amazon (NASDAQ:AMZN) прави със своята платформа, улесняваща международната доставка, където е възможно.
Освен това, стимулирайки продажбите на социалната търговия, компанията наскоро разшири партньорството си с TikTok. Потребителите вече могат органично да намират стоки заедно с раздели за пазаруване, които са свързани с магазина на продавача. Развитието завладя пазара, тъй като SHOP акциите нараснаха с 7% в деня на пускането.
Въпреки че ръководството на Shopify не е предоставило конкретни указания за предстоящото тримесечие, платформата вероятно ще продължи да расте нормално.
Въпреки това, има огромни възможности пред нея, които би трябвало да ускорят разширяването ѝ както в нетните, така и в брутните продажби.
Shopify изчислява, че до 2023 г. ще бъде възможно да се направят огромни 25 милиарда долара за търговски събития на живо. Освен това се очаква приходите от търговия с „клик и събиране“ да нараснат до 64 милиарда долара тази година.
Въпреки че ръководството не коментира резултатите за четвъртото тримесечие, това вероятно ще бъде най-доброто тримесечие на годината. Следователно прогнозата за оперативната печалба за цялата година трябва да надхвърли рекордните 437 милиона долара, публикувани миналата година, коментира Фарук.
Обобщение на SHOP акциите
Shopify имаше феноменален растеж миналата година, но изглежда, че се забавя, докато се приближаваме до реалността след пандемията.
Това обаче не трябва да бъде възпиращо средство при инвестирането в SHOP акции, които ще продължат да работят изключително в обозримо бъдеще.
Компанията инвестира в нови области, които вероятно ще доведат до следващата ера на растеж на компанията. Следователно SHOP акциите остават най-добрият избор в областта на електронната търговия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.08% |
USDJPY | 154.61 | ▲0.36% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.04% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.14% |
USDCAD | 1.45 | ▼0.22% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 179.00 | ▲0.16% |
S&P 500 | 6 121.88 | ▲0.22% |
Nasdaq 100 | 21 771.70 | ▲0.36% |
DAX 30 | 21 846.80 | ▲0.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 117.00 | ▼0.59% |
Ethereum | 3 239.84 | ▼0.24% |
Ripple | 3.06 | ▼2.03% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.00 | ▼0.18% |
Петрол - брент | 76.07 | ▲0.03% |
Злато | 2 794.12 | ▼0.08% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 562.12 | ▼0.82% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.04 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 131.90 | ▲0.01% |
UK Long Gilt Future | 92.62 | ▼0.03% |