Снимка: iStock
Независимо дали купуват компютърни чипове директно от производители, преконфигурират автомобили или ги произвеждат с липсващи части, автомобилните производители трябва да проявят креативност, за да се справят с глобалния недостиг на полупроводници, пише "Ройтерс".
Недостигът, дължащ се на проблеми с доставките и нарастване на търсенето на потребителски електрически уреди по време на пандемията, засегна тежко автомобилната индустрия, като милиони превозни средства по света не се произвеждат, защото липсват важни части.
Тъй като проблемът продължава по-дълго от първоначално очакваното, производителите, включително Daimler и Volkswagen, трябваше да преосмислят производствените си стратегии.
Производителите на автомобили обикновено купуват части от големи доставчици като Bosch и Continental, които от своя страна купуват от доставчици по-надолу по веригата.
„В някои случаи това е довело до липса на прозрачност. Имаше заблудата да се мисли, че имаш избор между двама доставчици, но истината е, че и двамата са произвеждали чипове в една и съща фабрика", каза Ондрей Буркаки, старши партньор в McKinsey.
„Това положение сега се променя", според мениджъра по покупките на Daimler Маркус Шефер.
„Германският производител на автомобили Mercedes-Benz създаде директна линия за комуникация с всички доставчици на чипове, включително производителите на вафли в Тайван", каза той на автомобилното изложение на IAA през септември.
Шефът на Volkswagen Херберт Диес говори за "стратегически партньорства", които неговата компания е сключила с производители в Азия.
„Доставчиците на чипове трябва да бъдат третирани по различен начин, като се има предвид стратегическото им значение за индустрията", каза Стефан Брацел от Центъра за автомобилен мениджмънт.
„Виждали сте проблемите, които възникват, когато третирате компаниите за чипове като другите доставчици“, каза Брацел.
Буркаки от McKinsey каза, че производителите на автомобили трябва да обмислят преки инвестиции в производството или по-дълги договори със срок над 18 месеца.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.05% |
USDJPY | 154.17 | ▲0.07% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.02% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.01% |
USDCAD | 1.45 | ▼0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 102.00 | ▼0.02% |
S&P 500 | 6 113.38 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 21 743.90 | ▲0.23% |
DAX 30 | 21 813.20 | ▼0.06% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 436.00 | ▼0.29% |
Ethereum | 3 250.76 | ▲0.11% |
Ripple | 3.10 | ▼0.78% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.34 | ▲0.27% |
Петрол - брент | 76.34 | ▲0.37% |
Злато | 2 796.82 | ▲0.03% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 562.38 | ▼0.77% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.06 | ▼0.07% |
Germany Bund 10 Year | 131.90 | ▲0.50% |
UK Long Gilt Future | 92.64 | ▲0.61% |