Снимка: iStock
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск предупреди служителите в скорошен имейл, че производителят на електрически превозни средства не бива да харчи безотговорно през последните седмици на годината, за да посрещне бързата доставка в края на тримесечието. Причината изглежда разумна, дори ако призивът му може да раздразни инвеститорите.
Мъск иска да сведе до минимум цената на доставките през четвъртото тримесечие. Той не вижда причина Tesla да прави преразходи за няколко седмици от всяко тримесечие, само за да види срив на доставките през първите няколко седмици на следващото тримесечие. Това не е оптимален цикъл за работа или харчене.
„Погледнато за период от повече от шест месеца, няма да имаме допълнителни коли, но щяхме да похарчим много допълнителни пари, за да ускорим доставките през последните две седмици на всяко тримесечие“, се казва в имейла. „Това е точният момент да започнете да намалявате размера на вълната в полза на по-стабилно и по-ефективно темпо на доставките.“
Може да е подходящият момент, защото Tesla преминава от два завода за производство на автомобили към четири завода. Повече капацитет за сглобяване може да улесни управлението на темпото на доставките през следващите тримесечия.
Инвеститорите, разбира се, искат големи количества за доставки и големи печалби. А нарушаването на модела на големи доставки в края на тримесечието може да причини известна нежелана волатилност на акциите, когато доставките за четвъртото тримесечие се отчитат в първите дни на новата година.
И все пак Мъск поставя очакванията рано и промяната трябва да има ефект от едно тримесечие - ако моделът на доставка бъде изгладен, както предлага Мъск.
Нещо повече, инвеститорите не могат наистина да приемат, че промяната ще доведе до лоши числа за доставка или разочароващи печалби. Мъск може да е решил да изпрати имейла, защото номерата за доставка изглеждат солидни. Просто няма как да се знае. Tesla не отговори на искане за коментар в неделя.
Възможно е също така маржовете на автомобилната печалба да се подобрят, ако Tesla харчи по-малко за доставка на превозни средства. Това ще бъде нещо, за което трябва да внимавате, когато Tesla отчете печалбата си за четвъртото тримесечие около края на януари 2022 г.
Wall Street очаква доставката на 266 000 превозни средства, доставени за четвъртото тримесечие. Това би било рекорд и ще доведе до доставки за цялата 2021 г. до малко по-малко от 900 000. Tesla достави около 500 000 автомобила през 2020 г.
Неотдавнашният имейл за доставка следва друг имейл, изпратен от Мъск до мениджърите, който подробно описва как той очаква мениджърите да реагират на коментарите му. В него Мъск каза, че мениджърите могат да поискат разяснение на неговите писмени инструкции, наред с други неща. По-новият имейл обаче изглежда ясен.
Влизайки в търговията в понеделник, акциите на Tesla са нараснали с около 53% през годината до момента, по-добре от сравнимите 22% и 14% съответно възвръщаемост на S&P 500 и Dow Jones Industrial Average.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.11% |
USDJPY | 154.24 | ▲0.12% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.03% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.05% |
USDCAD | 1.45 | ▼0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 097.30 | ▼0.03% |
S&P 500 | 6 113.38 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 21 745.80 | ▲0.24% |
DAX 30 | 21 808.50 | ▼0.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 042.00 | ▼0.66% |
Ethereum | 3 239.80 | ▼0.24% |
Ripple | 3.10 | ▼1.05% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.30 | ▲0.22% |
Петрол - брент | 76.30 | ▲0.33% |
Злато | 2 797.26 | ▲0.04% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 561.88 | ▼0.86% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.06 | ▼0.08% |
Germany Bund 10 Year | 131.90 | ▲0.50% |
UK Long Gilt Future | 92.64 | ▲0.61% |