Снимка: iStock
Преди няколко години, когато темата се появи по време на дискусия на Световния конгрес на автомобилните новини, главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск описа водородните горивни клетки като „изключително глупави“, пише CNBC.
„Просто е много трудно да се направи водород, да се съхранява и използва в кола. В най-добрия случай водородната горивна клетка не печели срещу сегашните батерии, така че очевидно няма смисъл“, каза Мъск.
„Това ще стане ясно през следващите няколко години. Няма причина да водим този дебат, казах моята част от това, което ще бъде супер очевидно с течение на времето, не знам какво повече да кажа.", добави Мъск.
През времето след тези забележки възгледите на Мъск изглежда не са се променили много. През юни 2020 г. той туитна „горивни клетки = глупака продава“, добавяйки през юли същата година: „Продаването на водород няма смисъл“.
Американската агенция за опазване на околната среда описва превозните средства с водородни горивни клетки – които също са известни като електрически превозни средства с горивни клетки – като „подобни на електрическите превозни средства с това, че използват електрически двигател вместо двигател с вътрешно горене за задвижване на колелата“.
Основната разлика е, че електрическите превозни средства имат батерии, които трябва да се зареждат чрез включване на превозното средство в точка за зареждане. Превозните средства с горивни клетки, от друга страна, използват водороден газ и според EPA „генерират електричеството си на борда“. Казано по-просто, с горивните клетки водородният газ от резервоар се смесва с кислород, произвеждайки електричество.
Електрическото превозно средство с горивна клетка излъчва „само водна пара и топъл въздух“, посочва центърът за данни за алтернативни горива на Министерството на енергетиката на САЩ.
През февруари Херберт Дис, главен изпълнителен директор на немската автомобилна компания Volkswagen Group, също коментира темата.
„Време е политиците да приемат науката. Зеленият водород е необходим за стоманата, химикалите, авиацията и не трябва да се озовава в колите. Твърде скъпо, неефективно, бавно и трудно за разгръщане и транспортиране. В крайна сметка: никакви водородни коли не се виждат", посочи Дис.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.09% |
USDJPY | 154.25 | ▲0.12% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.01% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.05% |
USDCAD | 1.45 | ▼0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 105.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 113.72 | ▲0.09% |
Nasdaq 100 | 21 746.40 | ▲0.24% |
DAX 30 | 21 814.00 | ▼0.06% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 042.00 | ▼0.67% |
Ethereum | 3 231.45 | ▼0.49% |
Ripple | 3.09 | ▼1.32% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.38 | ▲0.36% |
Петрол - брент | 76.36 | ▲0.41% |
Злато | 2 796.88 | ▲0.03% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 561.58 | ▼0.91% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.04 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 131.90 | ▲0.50% |
UK Long Gilt Future | 92.64 | ▲0.61% |