Снимка: iStock
Въпреки повишената волатилност на по-широките пазари, потребителските разходи, включително апетита за луксозни стоки, продължават да растат. Например, индексът на подотрасъла за аксесоари за дрехи и луксозни стоки S&P 500 е нараснал с повече от 10% през 2021 г. В резултат на това инвеститорите сега се чудят как могат да се справят с акциите на луксозните стоки през 2022 г.
Търсенето на стоки от висок клас е основен фактор за растежа на повечето луксозни стоки, коментира Тезджан Гегел от InvestorPlace. Например, европейският сектор на лукса падна с 15% от август до октомври, след като Китай „обяви планове за преразпределение на богатството“, слагайки край на впечатляващия ръст на активите на компании, предлагащи луксозни стоки.
Европейските акции на луксозни стоки след това скочиха още повече в новините за нарастващата фабрична инфлация в Китай през октомври, което доведе до по-ниски маржове и увеличи несигурността относно перспективите за растеж на втората по големина икономика в света. В резултат на това Goldman Sachs (NYSE:GS) понижи прогнозата си за растежа на продажбите в световната луксозна индустрия през 2022 г.
Междувременно Morgan Stanley (NYSE:MS) изчислява, че цифровото търсене ще увеличи продажбите на луксозни стоки с 50 милиарда долара до 2030 г. „Метавселената вероятно ще отнеме много години, за да се развие, въпреки това, NFT и социалните игри (например онлайн игри и концерти, посещавани от аватари на хора) представляват две възможности в близко бъдеще за луксозните марки“, казаха от фирмата.
Така че, като се имай предвид това, тук са три акции на луксозни стоки, които могат да бъдат добавени към дългосрочни портфейли.
Capri (CPRI)
52-седмичен диапазон: 37.95 – 69.26 долара
Британската компания Capri е компанията майка на няколко марки, включително Michael Kors, Versace и Jimmy Choo. По този начин тя е изключителен играч в областта на аксесоарите и дрехите от висок клас.
Capri публикува резултатите от второто тримесечие на фискалната 2022 година в началото на ноември. Приходите са се увеличили със 17% в сравнение със същия период на миналата година и възлизат на 1.3 милиарда долара. В допълнение, коригираната нетна печалба възлиза на 235 милиона долара, или 1.53 долара на разредена акция. Това е повече от 137 милиона долара, или 90 цента на акция с намалена стойност, през същия период на миналата година.
По отношение на резултатите главният изпълнителен директор Джон Д. Айдъл отбеляза: „Доволни сме от резултатите ни за второто тримесечие с приходи, брутен марж, оперативен марж и печалба на акция, всички надхвърлящи нашите очаквания“.
Стратегическите инициативи на ръководството помогнаха да се компенсират насрещните ветрове, причинени от ограниченията във веригата за доставки и нарастващите разходи за логистика. Докато Michael Kors, Versace и Jimmy Choo показаха двуцифрен ръст на продажбите. Като цяло Versace се отличава с ръст на продажбите от 45% на годишна база.
Освен това компанията очаква приходи от 5.4 милиарда долара за фискалната 2022 година. Capri също повиши прогнозата си за разредената печалба на акция до оценка от 5.30 долара.
Освен това CPRI акциите нараснаха с почти 20%, след като компанията отчете печалба за третото тримесечие. Книжата на компанията в момента се търгуват на 67 долара, което е повече от 60% по-високо от предходната година. Въпреки повишението на цената, CPRI акциите се търгуват само 11.3 пъти прогнозната печалба и 1.9 пъти крайните продажби. Освен това 12-месечната средна цел за CPRI е на 80 долара на акция.
Harley-Davidson (HOG)
52-седмичен диапазон: 31.20 – 52.06 долара
Дивидентна доходност: 1.56%
В Милуоки, Уисконсин, Harley-Davidson е легендарна компания, известна със своите мотоциклети, както и части, аксесоари, екипировка за езда и дрехи.
Harley-Davidson публикува резултатите за третото тримесечие в края на октомври. Приходите се увеличиха със 17% до 1.37 милиарда долара, надхвърляйки очакванията на анализаторите за 1.14 милиарда долара. Нетната печалба нарасна с 36% до 163 милиона долара, или 1.05 долара за разредена акция на база GAAP. Това е повече от 102 милиона долара, или 78 цента на разредена акция на база GAAP през предходното тримесечие. Паричните средства и техните еквиваленти завършиха тримесечието на 2.06 милиарда долара.
По отношение на тези показатели главният изпълнителен директор Йохен Цайц отбеляза: „Harley-Davidson постигна солидно трето тримесечие и видяхме, че много от нашите стратегически инициативи на Hardwire се представят добре, предоставяйки окуражаващи първоначални доказателства за нашата петгодишна стратегия“.
Harley-Davidson стартира стратегически петгодишен план за съживяване на своята марка, като фокусира ресурсите си върху най-печелившите велосипеди. В резултат на това доставките в САЩ са се увеличили с 10% въпреки ограниченията във веригата за доставки, което компенсира спада в продажбите в чужбина. Освен това Уолстрийт беше доволна да надмине данните от предходното тримесечие.
Сега HOG акциите се движат около 37 долара, което е с около 1.5% повече тази година. Книжата на компанията се търгуват 8.8 пъти прогнозната печалба и 1.1 пъти крайните продажби. Освен това 12-месечната средна цел за HOG е 48 долара на акция.
LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMUY)
52-седмичен диапазон: 118.48 – 168.06 долара
Дивидентна доходност: 1.01%
Базираната в Париж, Франция, компания LVMH е глобален производител и дистрибутор на луксозни стоки, включително кожени изделия, вино и спиртни напитки, парфюми и козметика, бижута и часовници, наред с други луксозни бизнеси.
LVMH обяви силни резултати за третото тримесечие в средата на октомври. Приходите на компанията бързо се възстановиха от ниските нива, причинени от нова коронавирусната пандемия. Всъщност LVMH отчита 46% увеличение на приходите през първите три тримесечия, като общите приходи са нараснали с 11% спрямо нивото от 2019 г. Освен това приходите през третото тримесечие са нараснали с 20% до 15.5 милиарда долара.
Нещо повече, ръководството диверсифицира операциите, така че марките да могат да привлекат по-широк кръг потребители. В началото на годината LVMH засили бизнеса с бижута, придобивайки известната марка за бижута Tiffany. През октомври компанията добави и френската компания за парфюми и козметика Officine Universelle Buly към портфолиото си.
В момента LVMH акциите се търгуват на територия от 160 долара, което е с 28.7% повече от 2021 г. Книжата се търгуват 29 пъти прогнозната печалба и 6.5 пъти крайните продажби.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
7 акции, които да наблюдавате, докато вариантът Омикрон се превръща в новата уайлдкард на пазара
Patek Philippe връща „Светия Граал“ на часовниците за 170 щастливи купувачи
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.02% |
USDJPY | 154.11 | ▼0.19% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.12% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.05% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.35% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 700.90 | ▼0.05% |
S&P 500 | 5 985.16 | ▼0.14% |
Nasdaq 100 | 20 798.10 | ▼0.16% |
DAX 30 | 19 433.00 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 068.40 | ▲1.10% |
Ethereum | 3 444.97 | ▲1.01% |
Ripple | 1.43 | ▲1.30% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.68 | ▲0.06% |
Петрол - брент | 72.56 | ▼2.70% |
Злато | 2 620.95 | ▲0.41% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.14 | ▼1.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.40 | ▲0.04% |
Germany Bund 10 Year | 135.19 | ▲0.47% |
UK Long Gilt Future | 94.98 | ▲0.49% |