Снимка: iStock
Toyota, един от най-големите производители на автомобили в света, планира да инвестира 4 трилиона йени (35 милиарда долара) за изграждане на пълна гама от 30 електрически превозни средства, захранвани с батерии до 2030 г., пише CNBC.
„Компанията също така има за цел да увеличи глобалните продажби на акумулаторни електрически превозни средства с 3,5 милиона единици годишно до края на десетилетието", каза главният изпълнителен директор Акио Тойода.
Повечето от текущите продажби на електрически превозни средства на Toyota са хибридни електрически автомобили, които се задвижват от комбинация от двигател с вътрешно горене и електрически двигатели, работещи с батерии. Електромобилите, работещи само с батерии, съставляват само част от текущите продажби.
Японският автомобилен производител ще увеличи новите инвестиции в технологии за батерии с 500 милиарда йени (4,4 милиарда долара) до 2 трилиона йени. Това ще бъде част от по-широките инвестиции на Toyota от 4 трилиона йени в акумулаторни електрически превозни средства и ще включва както капиталови разходи, така и изследвания и разработки.
Toyota също така планира да инвестира още 4 трилиона йени в други видове електрически превозни средства, включително хибридни автомобили, plug-in хибриди и електрически превозни средства с горивни клетки, които използват водород като източник на енергия.
„В тази разнообразна и непозната ера е важно гъвкаво да променяме видовете и количествата произвеждани продукти, като същевременно следим тенденциите на пазара“, каза Акио Тойода по време на брифинг относно стратегиите на производителя на акумулаторни електрически превозни средства.
„Вярваме, че бързото адаптиране към промените в бъдещето е по-важно от опитите да се предскаже бъдещето, което не е нищо друго освен несигурно. Искаме да запазим наличните опции за нашите клиенти, докато не бъде известен правилният път“, добави Тойода.
За своята луксозна марка Lexus, Toyota се стреми да има акумулаторни електрически превозни средства да представляват 100% от продажбите на превозни средства в Европа, Северна Америка и Китай до 2030 г. и в световен мащаб до 2035 г.
Въпреки че е един от пионерите на хибридните модели, Toyota е сравнително бавна в натиска си към електрически превозни средства само с батерии в сравнение с някои от глобалните си конкуренти като General Motors и Ford.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.14% |
USDJPY | 156.03 | ▼0.26% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.36% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.07% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.28% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 696.60 | ▲0.81% |
S&P 500 | 6 132.88 | ▲0.28% |
Nasdaq 100 | 21 950.70 | ▼0.07% |
DAX 30 | 21 567.50 | ▲0.95% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 322.00 | ▲1.62% |
Ethereum | 3 240.60 | ▼0.02% |
Ripple | 3.09 | ▼2.88% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.71 | ▼0.66% |
Петрол - брент | 77.64 | ▼0.63% |
Злато | 2 755.72 | ▲0.02% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 554.38 | ▲0.16% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.30 | ▼0.20% |
Germany Bund 10 Year | 131.47 | ▼0.22% |
UK Long Gilt Future | 91.84 | ▲0.04% |