Снимка: iStock
Доминирането на Amazon.com в два големи бизнеса я прави ценно притежание от инвеститорите. Компанията има 40% дял от американския пазар за електронна търговия и около половината от доходоносния сектор за изчисления в облак чрез Amazon Web Services. Приблизително 85 милиона американски домакинствата са прайм членове.
Акциите на Amazon наскоро бяха при ниво от 3 377 долара, като изоставаха от пазара през последната година. Те все още не са евтини, търгувайки се за 66 пъти прогнозираните печалби за 2022 г., но никой от неговите конкуренти в интернет с мегакапазарна капитализация няма по-добри перспективи. Най-бързо развиващите се бизнеси на Amazon, като AWS и рекламата, имат високи маржове на печалба.
Анализаторът на Evercore Марк Махани вижда 20% плюс годишни печалби и увеличаване на маржовете през следващите две до три години. Той има рейтинг Outperform за Amazon, с целева цена от 4300 долара за акция.
Махани нарича Amazon „TAMiest“ поради огромните възможности в търговията на дребно и облачните изчисления, като същевременно предлага „най-добрата промяна на сместа в технологиите“. TAM се отнася до „общ адресируем пазар“.
С повече от 60 милиарда долара годишни продажби, само Amazon Web Services може да струва 1 трилион долара. Това означава, че инвеститорите плащат около 700 милиарда долара за останалата част, която включва водещия онлайн бизнес за търговия на дребно, офлайн пазаруване (включително Whole Foods Market), реклама, медии (Amazon Prime Video, Audible) и логистика, включително складове, камиони и самолети.
Два потенциални катализатора за 2022 г. биха били отделяне на AWS в самостоятелен бизнес, или дългоочаквания сплит на акциите.
Ето и някои от най-важните бизнеси на компанията:
Облачните технологии и уеб бизнеса
Този сегмент определено бе двигателя на ръста в акциите на Amazon през последните години. Очакванията са, този сектор да генерира приходи в размер на над 30 милиарда долара през следващите 12 месеца.
Нещо повече – сегментът е най-доходоносен сред бизнесите на онлайн гиганта, като допринася за 65% от общата оперативна печалба. Това дава възможност на Amazon да инвестира в други бизнеси.
Здравен и фармацевтичен сектор
Пазарът на предписани медикаменти, само в САЩ, се прогнозира да е в размер на 450 милиарда долара, така че не е изненада защо Amazon се е насочил към този сегмент.
Първата голяма стъпка към сектора бе направена, когато Amazon закупи онлайн фармацевтичен стартъп - PillPack за сумата от 1 милиард долара. Това даде на компанията фармацевтични лицензи в почти всички щати, когато сделката приключи. А това ще ускори достъпа на компанията до фармацевтичния пазар, който иначе би отнел години.
Според експерти, покупката ще се върже много добре с тази на Whole Foods, като ще позволи изграждането на обща мрежа за доставки, както на хранителни стоки, така и на лекарства.
Рекламата
Рекламният бизнес на Amazon расте много бързо, като наскоро премина границите от 2 милиарда долара продажби.
„Сега, това вече е мултимилиарден бизнес, който расте много бързо“, според Брайън Олсавски, финансов директор на Amazon.
Компанията генерира основна част от рекламните си приходи, като продава резултати за продукти и позволява на продавачите да закупуват спонсорирани продуктови места.
Разбира се, рекламния бизнес на компанията, все още е далеч по-малък от този на Google и Facebook, които са генерирали приходи в размер на 28 и 13 милиарда долара през второто тримесечие. Ниската база обаче, означава добър потенциал за ръст.
Изкуствен интелект
Аmazon оповести плановете си да се превърне в лидер в сферата на изкуствения интелект. Сега компанията проучва възможностите да експлоатира изкуствения интелект в широкодиверсифицирания си бизнес.
Благодарение на фокуса си по това направление, Amazon изпреварва конкуренти като Alphabet и Microsoft в гласовите технологии.
Реални магазини
Изненадващата покупка на Amazon на търговската верига Whole Foods преди две години, посочи плановете на онлайн търговеца по отношение на диверсификация към физически магазини. Това е голям залог за компанията, предвид на сериозната цена от 13 мииларда долара в кеш и поети задължения за 22 милиарда долара.
Компанията инвестира още в книжарници и безкасови магазини, които са част от стратегията й за диверсифициране на бизнеса й.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.04% |
USDJPY | 155.10 | ▲0.29% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.01% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.14% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 927.00 | ▼0.29% |
S&P 500 | 5 994.92 | ▼0.22% |
Nasdaq 100 | 21 107.60 | ▼0.25% |
DAX 30 | 19 073.10 | ▼0.37% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 86 691.10 | ▼1.41% |
Ethereum | 3 139.28 | ▼3.26% |
Ripple | 0.65 | ▼8.03% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.07 | ▲0.24% |
Петрол - брент | 72.02 | ▲0.38% |
Злато | 2 605.39 | ▲0.26% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.38 | ▼0.98% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.36 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▼0.48% |
UK Long Gilt Future | 93.34 | ▼1.00% |