Снимка: iStock
Google в сряда обяви, че приема нови ограничения за поверителност, които ще намалят проследяванията в приложенията на неговите Android. Компанията, собственост на Alphabet, заяви, че разработване нови, насочени към поверителността заместители на своя рекламен идентификатор, уникален низ от знаци, който идентифицира потребителя. Това следва подобен ход, направен от Apple преди година, който сериозно променя рекламните практики.
Google заяви, че разработването на нови, фокусирани върху поверителността заместители на своя рекламен идентификатор, с низ от знаци, който идентифицира потребителя. Цифровите идентификационни номера в смартфоните често помагат на рекламните компании да споделят информация за потребителите.
Промяната ще окаже въздействие на големи компании, които могат да разчитат на потребителите в приложенията, като например Meta, родител във Facebook. Корекциите на Apple удариха Meta особено силно, например. Meta каза по-рано този месец, че промените в поверителността на Apple ще намалят продажбите на компанията за социални медии тази година с около 10 милиарда долара. Тази новина допринесе за изтриването на 232 милиарда долара от пазарната капитализация на компанията за един ден, като в крайната сметка изтласка оценката под 600 милиарда долара. Миналия юни Meta струваше повече от 1 трилиона долара.
Но докато Meta се бореше срещу промените в Apple, тя изрази подкрепа за начина, по който Google планира да приложи своите настройки за поверителност.
Facebook трябва да намери модел за приписване на реклами след поверителността, казва Махани от Evercore.
„Окуражаващо е да виждам този дългосрочен, съвместим подход към персонализираната реклама от Google, която защитава поверителността“, каза в Twitter Греъм Мъд, вицепрезидент по продуктов маркетинг, реклами и бизнес във Facebook. „Очакваме с нетърпение да продължим да работим с тях и индустрията по технологиите чрез подобряване на поверителността на индустриални групи.“
Google заяви, че ще продължи да поддържа текущите идентификатори през следващите две години, което означава, че други компании имат време за промяна.
Apple критикува Facebook и други компании за въвеждане на функция за прозрачност за следене на приложенията, която намалява възможностите за наблюдение, като ограничава достъпа на рекламодателите до потребителския идентификатор на iPhone. Тази промяна на потребителите беше предоставена с изскачащ прозорец, което позволява да се блокират приложенията, които да следят данните за рекламните цели.
Google разкрива подхода на Apple в публикацията си в блога, без да посочва името на компанията.
„Осъзнаваме, че другите платформи са възприели различен подход към поверителността на рекламите, ограничавайки категоричните технологии, които се използват от разработчиците и рекламодателите“, пише Антони Чавес, вицепрезидент на Google Android по продуктово управление, сигурност и поверителност. „Ние вярваме, че – без първо да предоставим алтернативен път за запазване на поверителността – подобни подходи могат да бъдат неефективни и да доведат до по-лоши резултати за поверителността на потребителите и бизнеса за разработката“.
Фокусирането върху практиките за поверителност може да помогне на технологичния гигант за изготвяне на регулаторни въпроси, тъй като като законодателите и потребителите стават ясно загрижени за личните данни. Компанията заяви, че ще работи в тясно сътрудничество с регулаторните органи.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.71% |
USDJPY | 155.97 | ▼0.13% |
GBPUSD | 1.25 | ▲1.02% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.22% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 538.00 | ▼0.44% |
S&P 500 | 6 124.84 | ▼0.38% |
Nasdaq 100 | 21 874.90 | ▼0.63% |
DAX 30 | 21 472.00 | ▼0.64% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 040.00 | ▲1.08% |
Ethereum | 3 343.20 | ▲0.12% |
Ripple | 3.11 | ▼0.27% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.68 | ▲0.57% |
Петрол - брент | 77.52 | ▲0.45% |
Злато | 2 772.58 | ▲0.66% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.08 | ▼1.71% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.44 | ▲0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.26 | ▼0.23% |
UK Long Gilt Future | 91.84 | 0.00% |