Снимка: iStock
Според ново проучване, публикувано от Appsumer на InMobi, Apple (AAPL) набира позиции в света на дигиталните реклами, предизвиквайки дългогодишната доминация на Google и Facebook в пространството.
Изследването, за което CNBC съобщи, предполага, че рекламният бизнес на Apple процъфтява, след като много обсъжданата актуализация на поверителността на iOS миналата година подкопа усилията на разработчиците на приложения за проследяване на потребителите.
Тази актуализация – наречена App Tracking Transparency (ATT) – поиска от потребителите на iPhone разрешение да споделят своите данни в приложенията и предложи опцията да се откажат от проследяване.
ATT удря рекламните модели на зависими от рекламите компании като Snap (SNAP) и собственика на Facebook Meta (META), докато рекламният бизнес на Apple успешно разшири приемането си до 94,8% на годишна база. Така наречените реклами за търсене на Apple позволяват на потребителите да открият приложението на компанията, когато търсят в App Store.
„Мисля, че импулсът, който виждаме от Apple, е двоен: първо, естественият характер на неговите рекламни разположения води до по-добро представяне като цяло“, каза Шумел Лаис, генерален мениджър на Appsumer, по имейл. „Второ, техният подход на приписване е различен от всички останали – благодарение на ATT – което също им дава леко предимство.“
Въпреки че връзката на Apple с потребителите не е присъщо насочена към реклами, производителят на iPhone - подобно на много технологични компании - се превръща в рекламна мрежа, според Андрю Буун, анализатор в JMP Securities.
„Добавената стойност на Apple очевидно не е реклама за потребителя“, каза той. „Винаги има известно влошаване, когато се въвеждат реклами в даден продукт, но Apple може да се размине с това.“
Въпреки това, как всъщност изглежда рекламният бизнес на Apple в бъдеще, остава мъгляво. Ние дори не знаем достатъчно, за да знаем какви могат да бъдат проблемите с поверителността на потребителите надолу по линията, според Буун.
„Все още не знаете какъв е продуктът, така че все още е трудно да се види как биха могли да се проявят тези опасения за поверителността“, каза той пред Yahoo Finance.
Ето къде стоят нещата. В момента рекламите на Apple са фокусирани върху неговия магазин за приложения, но има доказателства, че Apple не иска да спре дотук и че компанията изгражда нови продукти, ориентирани към рекламите. Например Apple в момента търси да наеме ключови служители за дигитална реклама и според съобщенията дори иска да удвои размера на рекламния си екип.
„И така, те строят нещо, но ние не знаем какво е то“, каза Буун.
Той добави, че сравняването на рекламите на Apple с, да речем, тези на Facebook не дава яснота накъде отиват нещата, тъй като те са толкова различни случаи на употреба.
Пазарът на цифрови реклами като цяло се бори в момента, тъй като приходите от реклами са намалели в цялата индустрия. Макроикономическите затруднения навредиха на рекламните разходи. Има причина да вярваме, че много от тези предизвикателства ще останат в сила в обозримо бъдеще; не търсете повече от ястребовото послание на председателя на Федералния резерв Джеръм Пауъл наскоро в Джаксън Хоул за доказателства за трудни пътища напред.
Alphabet (GOOG) — компанията-майка на Google и YouTube — отбеляза спад на акциите си с приблизително 25% от началото на годината.
Междувременно акциите на Meta са намалели с около 52% от началото на годината.
Какво може да се случи?
Дългогодишният рекламен дуопол на Google-Facebook е в движение, според Лаис.
„Не мисля, че дуополът е приключил“, каза той. „Не съм сигурен дали има дума за триопол, но това е бъдещето, ако Apple продължи да инвестира и да прави иновации. Meta остава видна с огромен обхват, страхотни рекламни разположения и опции за насочване за търговците.“
Освен това Google и Meta не са единствените, чиито рекламни бизнеси са изправени пред предизвикателства. В долния край на пазара, TikTok надмина Snap както по възприемане от рекламодателите, така и по дял на портфейла, показател, който оценява колко конкретни потребители харчат за дадена марка в сравнение с конкурентите на тази марка.
„Аудиторията на TikTok е по-тясна от тази на Meta и Google и тяхната творческа продукция е много различна“, каза Лаис.
Snap, която вече е известна, имаше особено лоша 2022 г. досега, като акциите й паднаха с около 75% от януари.
Apple, която трябва да проведе своето продуктово събитие Far Out утре, отбеляза спад на акциите си с приблизително 14% от началото на годината.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.38% |
USDJPY | 155.56 | ▲0.18% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.20% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.93% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 818.50 | ▼0.32% |
S&P 500 | 6 043.34 | ▼0.41% |
Nasdaq 100 | 21 625.10 | ▼0.50% |
DAX 30 | 21 079.00 | ▼0.30% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 128.00 | ▲0.06% |
Ethereum | 3 254.47 | ▼0.76% |
Ripple | 3.08 | ▼0.73% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 76.44 | ▲0.08% |
Петрол - брент | 78.76 | ▼0.08% |
Злато | 2 729.14 | ▲0.70% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 547.22 | ▲1.64% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.92 | ▼0.02% |
Germany Bund 10 Year | 132.02 | ▲0.21% |
UK Long Gilt Future | 91.59 | ▲0.05% |