Снимка: iStock
Snap отчете най-бавния си темп на растеж на продажбите, откакто стана публична. Компанията отчете допълнително забавяне на растежа на продажбите и сигнализира, че пазарът на дигитални реклами може да остане слаб за известно време, изпращайки акциите му рязко надолу в края на търговията.
Snap, в писмо до инвеститор в четвъртък, заяви, че работи при допускане за липса на ръст на приходите през това тримесечие спрямо предходния период, въпреки че досега е отбелязал около 9% ръст за периода. Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакват почти 7% ръст за четвъртото тримесечие.
Родителят на приложението Snapchat е сред няколкото компании за социални медии, които се борят да отговорят на провисналия рекламен пазар и промените в политиката за поверителност, въведени миналата година от Apple Inc., които правят по-трудно насочването на реклами и проследяването на тяхната ефективност.
„Очакваме, че работната среда ще продължи да бъде предизвикателна през следващите месеци“, каза Snap в резултатите си за третото тримесечие в четвъртък.
Snap заяви, че е генерирала 1.13 милиарда долара продажби през последното тримесечие, или 6% над цифрата от предходната година. Това беше най-бавният темп на растеж от излизането на борсата и под цифрата от 8%, която Snap каза през август, че очаква. Данните за продажбите не надминаха очакванията на Wall Street, въпреки че загубата от 360 милиона долара за периода е по-малка от очакванията на анализаторите, анкетирани от FactSet.
Акциите на Snap паднаха с повече от 27% в следборсовата търговия заради резултатите.
Компанията, която загуби повече от 85% от стойността си през последната година, не публикува подробни финансови прогнози за текущото тримесечие, позовавайки се на несигурността на пазара.
Snap дава началото на сезона на тримесечните резултати за зависими от цифрови реклами компании, които се борят с пазарни сътресения повече от година. Нарастващата инфлация, страховете от рецесията и войната в Украйна натежаха върху разходите за дигитална реклама тази година, както и промените в поверителността на Apple.
Най-големите играчи в индустрията, майката на Facebook Meta Platforms Inc. и майката на Google Alphabet Inc., отчитат резултатите си през следващата седмица. Очаква се Meta да отчете нов спад на приходите, след първото подобно отстъпление през предходното тримесечие.
Притесненията за отслабване на икономиката се засилиха през последните седмици. Основателят на Amazon.com Inc. Джеф Безос каза в туит във вторник, че „вероятностите в тази икономика ви казват да затворите люковете“. Скорошно проучване сред икономисти от The Wall Street Journal също установи, че те очакват САЩ да влязат в рецесия през следващите 12 месеца.
„Нашите рекламни партньори в много индустрии намаляват маркетинговите си бюджети“, каза Snap в четвъртък, приписвайки отдръпването на усилията на клиентите да компенсират друг натиск върху разходите.
Компаниите за социални медии също се борят с ожесточена конкуренция за реклами, особено от TikTok. ByteDance Ltd., майката на TikTok, инвестира сериозно, за да подобри приложението за кратко видео. Приложението генерира близо 62 милиарда долара приходи миналата година и повече от 18 милиарда долара през първите три месеца на тази година.
„Основна причина за трудностите на Snap е пряката конкуренция от страна на TikTok по отношение на потребители и употреба, както и на рекламодатели и реклама. И докато изглежда, че Snap се връща назад, TikTok инвестира и се разраства агресивно“, каза Скот Кеслър, анализатор в изследователската компания Third Bridge Group Ltd.
Спадът в рекламите накара Snap през август да обяви драстично затягане на колана. Компанията каза, че ще съкрати 20% от персонала и ще съкрати няколко проекта, които е определила като неосновни за бизнеса си като компания. Мерките са насочени към спестяване на 500 милиона долара годишни разходи, каза Snap тогава. Той също така каза, че неговият главен бизнес директор и друг рекламен директор напускат Netflix Inc.
Главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел каза, че може да предстои още преструктуриране на компанията. „Със сигурност не сме приключили с този процес, защото виждаме повече възможности за рационализиране и подобряване на начина, по който обслужваме нашите рекламни партньори“, каза той пред анализатори.
Компанията нае двама ръководители от Alphabet, за да й помогнат да се справи с проблемите, породени от промените в Apple, и предприе стъпки за намаляване на зависимостта си от пазара на цифрови реклами. През лятото той въведе абонамент от 3.99 долара на месец, наречен Snapchat+, който дава на покровителите достъп до изключителни функции. Snap каза, че е надминал 1.5 милиона абонати през третото тримесечие.
„Гледайки напред, нашият фокус ще бъде върху подобряването на абонаментната фуния от осведомеността до конверсията“, каза Snap в писмото до инвеститорите.
Компанията също така каза, че ще разшири рекламните тестове в рамките на Spotlight, нейния конкурент на TikTok, това тримесечие.
Още по темата:
Сривът от 30% в акциите на Snap повлякоха технологичните акции надолу
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.05% |
USDJPY | 155.06 | ▲0.26% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.03% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.14% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.09% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 954.20 | ▼0.23% |
S&P 500 | 5 998.42 | ▼0.16% |
Nasdaq 100 | 21 124.10 | ▼0.17% |
DAX 30 | 19 091.80 | ▼0.28% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 86 650.60 | ▼1.46% |
Ethereum | 3 139.05 | ▼3.27% |
Ripple | 0.65 | ▼7.56% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.14 | ▲0.32% |
Петрол - брент | 72.07 | ▲0.45% |
Злато | 2 606.24 | ▲0.29% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.12 | ▼1.03% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.36 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▼0.48% |
UK Long Gilt Future | 93.34 | ▼1.00% |