Снимка: iStock
Акциите на Disney достигнаха най-ниското си ниво от март 2020 г., тъй като продължението на „Аватар“ не отговори на прогнозите за приходи на анализаторите.
„Аватар: Пътят на водата“ на Disney (DIS) донесе на режисьора Джеймс Камерън първия му премиерен уикенд от 100 милиона долара, но не успя да спечели очакванията на индустрията за над 170 милиона долара.
Дългоочакваният сикуел, който продължава 3 часа и 12 минути, осигури приблизително 134 милиона долара на вътрешните пазари – изравнявайки се с продукцията на Warner Bros. (WBD) „Батман“ като петият най-голям дебют за 2022 г., според данни на Comscore.
Disney затвори търговската сесия в понеделник със спад от 4.8% – до най-ниското ниво от март 2020 г.
Студиото очакваше диапазон между 135 милиона и 150 милиона долара за първия уикенд на „Аватар“.
Международните пазари помогнаха за увеличаване на старта на филма до 434.5 милиона долара, след като той осигури 300.5 милиона долара в чужбина.
Главният изпълнителен директор на IMAX (IMAX) Ричард Гелфонд каза пред Yahoo Finance: „Аватар: Пътят на водата“ е невероятен филм с A CinemaScore и страхотна информация от уста на уста и въз основа на силните ни предварителни продажби през следващите седмици е сигурен залог че много киномани чакат до празниците, за да го уловят с възможно най-доброто кинематографично изживяване – а именно IMAX“.
„Филмите на Джеймс Камерън имат добре известна история на дълги крака в глобалния боксофис и ние очакваме, че този няма да е по-различен“, добави изпълнителният директор.
Филмът отбеляза повече от 48.8 милиона долара от глобалните продажби на билети за IMAX през уикенда, счупвайки рекорда за най-голямото прожектиране през декември за всички времена. Това е и второто най-касово отваряне на IMAX в историята (оригиналният „Аватар“ е първи в списъка), тъй като 11.2% от всички киномани са избрали да видят филма на екрани на IMAX.
Въпреки това акциите на IMAX затвориха търговската сесия в понеделник с почти 5.5% спад. Театралните гиганти AMC Entertainment (AMC) и Cinemark (CNK) също се понижиха след новините, затваряйки съответно с около 8% и 10%.
Оригиналният „Аватар“, издаден през 2009 г., си осигури едва 77 милиона долара през първия си уикенд, преди да спечели 2.74 милиарда долара в световен мащаб, превръщайки се в най-касовия филм в историята.
Според платформата за боксофис анализ EntTelligence, продължението трябва да следва подобни тенденции. Вечерта и деня на премиерата представляват само 53% от продажбите за премиерния уикенд – положителен знак за дългосрочен успех, тъй като предполага, че филмът не е „зареден отпред“ и би могъл да поддържа интерес с течение на времето.
За сравнение, 70% или повече от премиерния уикенд за филми за супергерои обикновено идва от вечерта на предварителния преглед и деня на премиерата. Всичко под 70% е силен индикатор за потенциален устойчив успех, отбелязва платформата.
„Най-голямата ми предупредителна история с този филм беше да играя на дълга игра“, каза Шон Робинс, главен анализатор в Box Office Pro, пред Yahoo Finance. „Имаше някои завишени очаквания... това не е шокиращо, но оказва малко по-голям натиск върху филма, за да оправдае дългото възпроизвеждане, което се очаква от него през следващите няколко седмици“.
Продължението на „Аватар“ има отчетен производствен бюджет от над 250 милиона долара (някои доклади го посочват до 400 милиона долара преди допълнителни 200 милиона долара маркетингови разходи). Камерън отбеляза, че изключително високата цена го прави „най-лошия бизнес случай в историята на киното“ и ще трябва да бъде третият или четвъртият най-касов филм, само за да излезе на нулево ниво.
„Залозите не могат да бъдат по-високи“, каза анализаторът на Comscore Пол Дергарабедиан по-рано пред Yahoo Finance, отбелязвайки, че рядкото пускане на филма в Китай ще бъде „голяма полза“, тъй като изглежда ще добави долари.
Китай беше най-големият отвъдморски пазар за продължението с 57.1 милиона долара в продажбите на билети за първия уикенд. Все пак този брой беше рязко под оценките от над 100 милиона долара, тъй като вътрешни лица от индустрията преоценяват как в крайна сметка ще изглежда представянето на филма в страната.
Един от рисковете остава политиката на Китай за нулево разпространение на COVID, въпреки че скорошни признаци предполагат смекчаване на тази позиция от страна на Пекин. В съчетание с липсата на одобрени от Холивуд филми, китайската театрална екосистема е пречка за филмите в САЩ, като боксофисът на страната е намалял с 35% в сравнение със същата точка през 2021 г., според данни от консултантската компания Artisan Gateway, цитирани от Variety.
Оригиналният „Аватар“ силно разчиташе на външните пазари, като близо 200 милиона от приходите му в размер на 2.74 милиарда долара, бяха реализирани именно в Китай.
Още по темата:
3 луксозни акции, с които можете да спечелите от манията по метавселената
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.29 | ▲0.62% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.63% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 707.00 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 033.38 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 587.30 | ▲1.68% |
DAX 30 | 21 016.80 | ▲1.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 302.00 | ▼0.13% |
Ethereum | 3 253.90 | ▼1.56% |
Ripple | 3.11 | ▼4.93% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.36 | ▼0.80% |
Петрол - брент | 79.52 | ▼0.53% |
Злато | 2 702.70 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |