Снимка: iStock
Lyft би прогнозите на Улицата за приходи, през четвъртото тримесечие, но това не беше достатъчно, за да успокои инвеститорите, които реагираха на слабите насоки на компанията за организиране на превози за първите три месеца на 2023 г.
Lyft понижи очакванията за приходите през първото тримесечие до 975 милиона долара, спад от около 200 милиона долара. Анализаторите очакваха компанията да обещае 1,09 милиарда долара приходи. Тези насоки накараха акциите да се сринат с над 30% в следпазарната търговия в четвъртък до $12,13.
Логан Грийн, главен изпълнителен директор и съосновател на Lyft, каза, че по-студеното време ще доведе до спад в използването на велосипеди и скутери, оказвайки натиск върху насоките на компанията за Q1.
Грийн също така приписва понижените насоки на Lyft за Q1 на леко намалените базови цени, „за да останат конкурентни в индустрията“.
Lyft надминава очакванията за приходи
Lyft отчете в четвъртък 1,2 милиарда долара приходи през четвъртото тримесечие, което е 21% увеличение от 969,9 милиона долара, генерирани през същия период на миналата година. Приходите за цялата 2022 г. достигнаха 4,1 милиарда долара, което е 28% увеличение на годишна база спрямо 3,2 милиарда долара през 2021 г.
Приходите на Lyft, активните шофьори и приходите на активен шофьор надминаха очакванията на анализаторите, затваряйки годината с 20,36 милиона активни шофьори и $57,72 приходи на активен шофьор, което е с 8,7% и 11,5% повече от миналата година.
Все пак акционерите бяха по-засегнати от насоките на компанията за първото тримесечие.
Lyft се нуждаеше от победа след отчета си за приходите за третото тримесечие, когато компанията пропусна прогнозите на Уолстрийт за приходите и активните участници, което доведе до спад на акциите й с 22%.
Нетната загуба на Lyft е 588,1 милиона долара през четвъртото тримесечие, в сравнение с 283,2 милиона долара предходната година. Lyft приписва голяма част от тази загуба на $201,3 милиона компенсации, базирани на акции, и свързаните с тях разходи за данък върху заплатите.
Компанията също така отчете загуба от 29,5 милиона долара за обезщетения на служители и други разходи за служители, както и 9,5 милиона долара нетни разходи за компенсации, базирани на акции, в резултат на съкращенията през четвъртото тримесечие. През ноември Lyft съкрати 13% от работната си сила в опит да намали оперативните разходи. По това време компанията беше изчислила, че ще понесе 27 до 32 милиона долара поради преструктурирането.
Всички тези загуби се усложниха, за да доведат Lyft до нетна загуба за цялата година от 1,6 милиарда долара, което е повече от нетната загуба от 1,1 милиарда долара през 2021 г.
Компанията приключи тримесечието с 1,8 милиарда долара в брой.
Състоянието на индустрията за пътувания
Uber, основният конкурент на Lyft и често описван като „по-голям брат“, публикува силни тримесечни резултати в сряда, продължавайки своята серия от резервации и ръст на приходите след блокирането. Uber заяви, че е достигнал рекордни пътувания, надхвърляйки 2 милиарда пътувания в световен мащаб през четвъртото тримесечие, което е средно почти 1 милион пътувания на час. Брутните резервации или стойността на платените пътувания са нараснали с 31% през годината.
Общите брутни резервации на Uber, които включват доставка и товари, са нараснали с 19% до 30,7 милиарда долара. Това помогна на Uber да достигне приходи от 8,6 милиарда долара за четвъртото тримесечие, 50% увеличение на годишна база, което надхвърли прогнозите на Wall Street. С печалба на акция от $0,29, гигантът за превози надмина прогнозите за EPS с 240%.
Това сигнализира, че състоянието на пазара на пътуванията се подобрява, тъй като те поставят периода на COVID-19 твърдо в своите огледала за обратно виждане. Това също доведе до по-конкурентна среда, която оказва натиск върху очакванията за приходи на Lyft за Q1.
„По-добрият пазарен баланс, който виждаме днес, създава значителни възможности за дългосрочен печеливш растеж“, каза Грийн в изявление. „За да се възползваме от тази възможност, трябва да осигурим конкурентни нива на обслужване.“
Според Грийн, за да осигури силна възвръщаемост на акционерите, Lyft ще трябва да засили конкурентната си позиция, да обслужва по-голямо търсене и да намали своите фиксирани и променливи разходи. Това може да означава повече уволнения в бъдеще и главният финансов директор на Lyft Илейн Пол наистина намекна за потенциални съкращения на работната сила и преминаване към наемане на повече международна работна сила - работниците извън САЩ е по-малко вероятно да очакват собствен капитал като част от обезщетение. Това може също да означава, че Lyft изоставя други бизнес направления.
Миналия юли Lyft затвори вътрешната си услуга за коли под наем и освободи 60 служители. Един от другите вертикали на Lyft е микромобилността, по-специално операциите за споделяне на велосипеди и скутери, но все още не изглежда, че Lyft се отдръпва от това. Компанията миналата седмица разкри новия си докинг електроскутер, който се надява да може да мащабира по-бързо от малкия си бизнес със скутери без докинг. Балансът на Lyft показва, че компанията е похарчила 115 милиона долара за закупуване на имоти, оборудване и парк от скутери, но компанията не разделя приходите по различните си предложения за мобилност.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.29 | ▲0.62% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.63% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 707.00 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 033.38 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 587.30 | ▲1.68% |
DAX 30 | 21 016.80 | ▲1.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 569.00 | ▲0.14% |
Ethereum | 3 239.85 | ▼1.98% |
Ripple | 3.14 | ▼3.98% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.36 | ▼0.80% |
Петрол - брент | 79.52 | ▼0.53% |
Злато | 2 702.70 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |