Снимка: iStock
Намалените цени доведоха до покачване на продажбите на Tesla в Китай, но анализатори предупреждават, че американският автомобилен производител трябва да подобри дългосрочната си стратегия, за да избегне заплахата на бързо развиващите се конкуренти на най-големия пазар на електрически превозни средства в света, пише "Ройтерс".
Януарските намаления на цените на Tesla увеличиха доставките на произведените в Китай превозни средства с 18% спрямо декември. Големите маржове на печалбата на Tesla я поставиха в позиция да води ценова война с конкурентите в Китай и извън него, казват анализатори.
Но те казват, че Tesla е изостанала от конкурентите си в Китай в представянето на нови модели, подобряването на навигационните системи и добавянето на луксозни интериорни щрихи или обслужване на клиенти в бели ръкавици, за да обслужва развиващата се гама от потребителски предпочитания за електромобили.
„Tesla е изправена пред сериозен проблем с много ограничен продуктов микс“, каза Цуи Донгшу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). „Будното реагиране на предпочитанията на китайските потребители доведе до много пасивно позициониране на Tesla, за да разчита на малко средства, като намаляване на цените, за да остане конкурентоспособна.“
Дори главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск призна, че Китай е мястото, където фирмата му може да се изправи пред най-тежката си конкуренция.
Грейс Тао, вицепрезидент на Tesla, отговарящ за външните комуникации в Китай, каза преди това, че намаленията на цените в Китай отразяват инженерните иновации и отговарят на призива на Пекин за насърчаване на икономическото развитие и потреблението.
Китайската асоциация на производителите на автомобили очаква продажбите на електромобили и plug-in хибриди да нараснат с 35% през 2023 г. до 9 милиона автомобила - почти една трета от общите продажби на нови автомобили в Китай.
Въпреки че Tesla увеличи продажбите си в Китай, вторият по големина пазар, тя също загуби дял. От 15% през 2020 г., делът му на китайския пазар на електромобили спадна с една трета до едва 10% през 2022 г., според данни на CPCA. Tesla предлага два модела в Китай, седан Model 3 и кросоувър Model Y. Този подход стимулира мащаба и намалява разходите.
След последните намаления на цените, Model 3 започва от около 34 000 долара, а Model Y от 38 000 долара. Но китайските купувачи на автомобили, които се върнаха в шоурумите тази година след края на строгите ограничения на COVID-19 в Китай, са ухажвани от конкуренти, предлагащи широка гама от алтернативи.
BYD, която изпревари Tesla по обем на глобалните продажби миналата година и има пазарна стойност над 100 милиарда долара, предлага повече от 60 различни версии на EV и plug-in хибридни автомобили. Много по-малкият, но амбициозен аналог Nio премина от два модела на шест за същия период и планира да пусне още пет тази година.
„Остаряващата продуктова линия е истински проблем за Tesla“, каза Яле Жанг, управляващ директор в базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight. „След като BYD и други стартиращи компании за електромобили последват понижаване на цените, ефектът от намаляването на цените на Tesla може да изчезне.“
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.29 | ▲0.62% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.63% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 707.00 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 033.38 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 587.30 | ▲1.68% |
DAX 30 | 21 016.80 | ▲1.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 996.00 | ▲0.55% |
Ethereum | 3 291.92 | ▼0.41% |
Ripple | 3.21 | ▼1.83% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.36 | ▼0.80% |
Петрол - брент | 79.52 | ▼0.53% |
Злато | 2 702.70 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |