Снимка: iStock
Големите технологии и големите медии засилват конкуренцията помежду си за спортни права с компании от Google (GOOGL) до Disney (DIS), които се надпреварват да увеличат съответните си предложения и да привлекат лоялна публика от фенове.
Една компания, която изглежда се е ангажирала да подобри своя спортен списък, е Apple (AAPL). Сделката му с Major League Soccer (MLS) изглежда се изплаща. Говори се, че наддава за правата на Формула 1 (F1) и NBA. Някои анализатори дори се чудеха дали компанията може да купи ESPN от Disney.
Наличието на правилното съдържание е от решаващо значение за Apple, тъй като е изправена пред силна конкуренция от компании като Netflix (NFLX), Disney (DIS) и Amazon (AMZN), докато стрийминг индустрията продължава да се развива. Технологичният гигант не разкрива данни за абонатите за Apple TV+; въпреки това, компанията последователно е повтаряла значението на услугите - като стрийминг - за нейното бъдеще.
„Като се има предвид успехът, който AAPL постигна с Major League Soccer, особено след Меси, смятаме, че спортът остава силно фокусирана област за компанията, за да диференцира своите телевизионни предложения (AAPL също наддава за билет за неделна вечер на NFL)“, анализаторът на Evercore ISI Амит Дарянани пише в скорошна бележка до клиентите.
Но докато Apple посочи, че иска спорт, изглежда не иска какъвто и да е спорт. По-скоро компанията изглежда фокусирана върху спортове, които могат да осигурят три стандарта: изключителен, глобален и премиум.
„Това е в съответствие с тяхната стратегия за производство на качество пред количество. Те не просто разпределят залозите си във всичко“, каза Сантош Рао, ръководител на проучванията в Manhattan Venture Partners, пред Yahoo Finance.
Сделката на Apple с MLS подчерта тази стратегия, след като компанията обяви 10-годишно споразумение за 2,5 милиарда долара с лигата преди почти една година.
Дългогодишният изпълнителен директор на Apple и старши вицепрезидент по услугите Еди Кю оказа голямо влияние зад натиска на компанията в спортното съдържание, включително сделката за MLS.
В интервю за GQ Sports миналия месец, Кю каза на изхода, че не се интересува от закупуването на малка част от регионалните права - типичните правила за разпространение на играта. По-скоро той искаше сделка, която ще позволи на Apple да контролира „как да представя [играта], да я доставя и да използва технологията“.
Сделката с MLS позволи тази гъвкавост – давайки на Apple пълен контрол върху всички мачове на лигата в световен мащаб.
И тогава се случи невероятното. Аржентинската футболна легенда Лионел Меси подписа договор за МЛС с Интер Маями.
Присъединяването на Меси към базираната в САЩ лига доведе до скок в продажбите на билети, спортно облекло и, най-важното, регистрации за стрийминг пакета на Apple MLS Season Pass.
Според платформата за анализ Antenna, 110 000 потребители са се регистрирали за пакета в деня на дебюта на Меси, което представлява 280% увеличение от броя на регистрациите, генерирани в първия ден от сезон 2023.
Ефектът на Меси помогна на Apple да постигне нещо уникално в света на спорта – ниша суперзвезда, която се включи в стратегията на компанията „по-малко е повече“, съчетана с международен компонент, който облагодетелства глобалния тласък на компанията.
Все пак Кю каза пред GQ, че първоначално не е смятал, че MLS ще бъде „достатъчно голям“, за да задоволи амбициите на технологичния гигант, намеквайки за потенциала за по-големи сделки в бъдеще. Това може да дойде с Формула 1.
„Премиум продукт“
36-годишният Меси има 11 гола и осем асистенции в 12 мача във всички турнири за Интер Маями. Apple обяви 10-годишно споразумение за 2,5 милиарда долара с Major League Soccer (MLS), тъй като изглежда, че смята напълно да се потопи напълно в спортния стрийминг.
Според Business F1 Magazine, Apple подготвя оферта за глобалните права за телевизионно излъчване на F1. Отчетената оферта, която се оценява на около 2 милиарда долара годишно за седем години, би била двойно повече от това, което F1 в момента печели от съществуващите си медийни сделки на годишна база.
За справка, ESPN в момента плаща между $75 милиона и $90 милиона годишно за правата си в САЩ. Apple не отговори на искането на Yahoo Finance за коментар относно оферта.
Рао от Manhattan Venture нарече евентуално придобиване на F1 „нетна добавка“ за технологичния гигант, тъй като „спортът е най-доброто програмиране в реално време, което всеки може да има“.
„Аудиторията на F1 е голяма. Целевата аудитория има добър профил и може да привлече нови хора, за да даде още едно ниво на ангажираност в екосистемата на Apple“, каза анализаторът, добавяйки, че F1 работи като по-„ексклузивен“ спорт, който вероятно привлича потребител с по-високи доходи.
Още по темата:
Ще отчете ли Apple първия спад на приходите от близо 4 години?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.18% |
USDJPY | 151.57 | ▲0.15% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.05% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.14% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 884.50 | ▲0.03% |
S&P 500 | 6 027.38 | ▲0.13% |
Nasdaq 100 | 20 888.30 | ▲0.31% |
DAX 30 | 19 460.80 | ▲0.73% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 700.20 | ▼0.28% |
Ethereum | 3 567.24 | ▼2.46% |
Ripple | 1.47 | ▲0.17% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.99 | ▲0.31% |
Петрол - брент | 72.66 | ▲0.39% |
Злато | 2 643.98 | ▲0.27% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.70 | ▲0.12% |
Germany Bund 10 Year | 135.88 | ▲0.21% |
UK Long Gilt Future | 95.46 | ▼0.12% |