Снимка: iStock
Акциите на Tesla имаха ужасна седмица, след като публикуваха разочароващи печалби. Том Нараян от RBC смята, че инвеститорите пропускат нещо важно, което ще генерира милиарди стойност в бъдеще, пише Вarrons.
Резултатите и конферентният разговор за приходите катализираха спада за седмицата. Tesla (TSLA) отчете маржове на оперативна печалба за третото тримесечие от 7,6%. Уолстрийт търсеше по-близо до 9%. След като числата бяха публикувани в сряда вечерта, главният изпълнителен директор Илон Мъск звучеше унило, оплаквайки се от високите лихвени проценти и тяхното въздействие върху икономиката, цените на автомобилите и търсенето на автомобили.
Инвеститорите бяха неприятно изненадани. Акциите на лидера в производството на електрически превозни средства паднаха с около 39 долара на брой, или почти 16%, през изминалата седмица, затваряйки малко под 212 долара.
„На инвеститорите им липсва цялата гора вместо дърветата“, посочи Нараян в доклад от четвъртък след приходите. Той не казва това, защото инвеститорите са твърде съсредоточени върху текущите икономически проблеми, които засягат всички автомобилни компании.
„Инвеститорите вероятно ще съсредоточат вниманието си върху предпазливия коментар за 2024 г. и върху потенциалното забавяне на продукта Next Gen“, добави анализаторът. „Но ние подозираме, че всичко това може да е част от основен ход от това да бъдеш масов производител на автомобили към превръщането в доставчик от ниво 1 за OEM производителите.“
OEM е съкращение от производител на оригинално оборудване. Това е индустриален жаргон за производителите на автомобили. Ниво 1 се отнася за доставчици, които продават части директно на OEM производители. Доставчиците от ниво 2, например, доставят части на доставчиците от ниво 1.
Нараян смята, че Tesla може да стане компания за авточасти. „Смятаме, че продажбата на силова електроника, батерии, зареждане и в крайна сметка FSD [софтуер за подпомагане на водача] може да бъде много по-печеливша.“
Това е интересна идея, но има един проблем. Ценностите и рентабилността на компанията за части не са наистина сравними с Tesla.
Общата пазарна капитализация на компаниите за авточасти в Russell 3000 е около 90 милиарда долара. Най-големият е Aptiv (APTV) с пазарна капитализация от около 26 милиарда долара. Общите продажби през следващите 12 месеца се очаква да бъдат около 136 милиарда долара, а оперативната печалба е около 9 милиарда долара. Това прави марж от около 6,5%.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.18% |
USDJPY | 151.57 | ▲0.15% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.05% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.14% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 884.50 | ▲0.03% |
S&P 500 | 6 027.38 | ▲0.13% |
Nasdaq 100 | 20 888.30 | ▲0.31% |
DAX 30 | 19 460.80 | ▲0.73% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 700.20 | ▼0.28% |
Ethereum | 3 567.24 | ▼2.46% |
Ripple | 1.47 | ▲0.17% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.99 | ▲0.31% |
Петрол - брент | 72.66 | ▲0.39% |
Злато | 2 643.98 | ▲0.27% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.70 | ▲0.12% |
Germany Bund 10 Year | 135.88 | ▲0.21% |
UK Long Gilt Future | 95.46 | ▼0.12% |